ONVZ

Robin200

New member
Ik zou graag in contact willen komen iemand uit de NL groep die bij ONVZ verzekerd is op dit moment. Het gaat me hierbij om bepaalde dekkingen, die de Amersfoortse niet biedt. Graag via PM.
 
Hallo,

Ik ben op dit moment de opties aan het bekijken om over te stappen. Zijn jullie tevreden over ONVZ?
Punt waar ik nog tegen aanloop is de awbz problematiek. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Momenteel ben ik nog freiwillig gesetzlich verzekerd.

Groet
 
Niet tevreden over de gesetzliche dan? Volgens mij is dat toch echt de enige echte goede oplossing. Als je tenminste in NL woont.

ONVZ heeft trouwens wel een een interessante verzekering 'zorgplan internationaal'. Maar geen awbz dekking idd.
 
Last edited:
Het is niet zozeer dat ik ontevreden ben, maar het is behoorlijk prijzig. Ik woon in NL, dus naast de inkomensafhankelijke maandpremie moet je ( als je in NL van de zorg gebruik maakt) je aanvullend bij de cz verzekeren. Je hebt ook te maken met het eigen risico van 350. Optelsom van dit alles is de reden om eens wat extra research te doen en toen kwam zorgplan internationaal van onvz in beeld :).
Je kunt weliswaar je vrouw/partner (mits werkloos) en kinderen meeverzekeren, maar voor haar en de kids moet je dan ook een aanvullende verzekering afsluiten met bijbehorend eigen risico. Je krijgt dus de 'leistungen' van de 'gewone' NL cz zorgverzekering, maar voor een 2x zo hoge premie..
 
Tja, tis wel veel duurder dan bij ONVZ maar de vraag is denk of je zonder awbz kunt, vooral als je wat ouder wordt.
 
Ik heb een Duitse particuliere verzekering voor Krankengeld/KTG/Pflege enz.bij Debeka.
Ze doen , bij mij althans , niet moeilijk over waar je woont of naar de dokter gaat.
(Nou moet ik ook wel zeggen dat ik ook een Duitse Wohnsitz had toen ik hem afsloot , en pas later volledig in NL ben gaan wonen.)

Ook niet bar goedkoop , maar alles is gedekt en je hebt niet het geklooi met die AWBZ.
 
Ja, mits je in D naar het ziekenhuis gaat en blijft.

Heb vorig jaar eens onderzoek gedaan naar de private pflege verzekering in D, in dit geval bij DKV. Deze betaald wel leistung in het buitenland maar alleen onder bepaalde voorwaarden en onder toezicht van een duitse arts. Hoe dat dan in de praktijk werkt kon niemand mij vertellen. In elk geval zijn er een hoop haken en ogen aan. Bij albatros zeiden ze ook dat het geen zin heeft, mits je in D woont.

Ander punt is dat DKV (en volgens mij ook alle andere verzekeraars) tegenwoordig geen klanten met wohnsitz buitenland meer accepteerd. Zal wel met bovenstaande te maken hebben.

Naar mijn idee blijft gesetzlich toch de beste optie als grensganger. Daarna een NL verzekering met een Duitse tagesgeld, maar ook daar is wohnsitz NL een probleem tegenwoordig.
 
Hmmm... Blijf toch nog maar even waar ik zit denk ik, behoorlijk wat haken en ogen idd..
Dank voor de reacties.

Groet
 
Back
Top