Ontgroening cadettencorps KMA

sjef

New member
Kan iemand mij iets vertellen over de ontgroening bij het Cadettencorps op de KMA? Ik moet binnenkort beginnen en hoor allemaal verschillende (eng, :wegkwijt: niet eng) verhalen?! :eek!:
Wat kan ik verwachten en wat wordt er van mij verwacht? Hoelang duurt dat?

Grtz,

Sjef :grijns:
 
Ik denk niet dat mensen dat zullen vertellen op een openbaar forum. Ontgroeningen en regels van een corps zijn nooit voor buitenstaanders he. ;)
 
okee, wist ik niet. Nog nooit bij een studentenvereniging of iets dergelijks gezeten, maar dan weet ik dat bij deze :)
 
Laats toch een verhaal op de radio gehoord over een ontgroening. Er was een studentenvereniging waar de mensen die ontgroend werden, sex moesten hebben met een kip :bwah: De desbetreffende mensen van het bestuur zijn opgepakt maar toch, je zal het maar moeten doen...
niet om je bang te maken ofzo hoor ;)
 
Bereid je maar voor op het ergste:grijns:

Winds,

WvdB

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig naar wat het cadettenkorps allemaal mag doen. :p: Ik heb zelf wel introductiekampen georganiseerd en er bier gedronken, maar echt erg is het nooit geweest. Wat ik zelf toch best jammer vind, een tikje corporaal moet kunnen. :grijns:
 
Ik denk niet dat ontgroening op de KMA echt gruwelijk is, de KMA is tenslotte onderdeel van de overheid. Maar je weet maar nooit....
 
Zorg nou maar eerst dat je door de selectie door komt en mocht je het in je hebben om officier te worden dan MAG je vanzelf kennis maken met een van de drie pijlers....

En laat je vooral niet gek maken aan alles komt een eind!!

Grt MHC :airforce:
 
Ach ik denk niet dat je voor zo'n ontgroening bang hoeft te zijn, het is toch ook gewoon een beetje lol maken. En gewoon ff gek doen ofzo:grijns:.
 
Maak je niet druk over die ontgroening.
tis gewoon lekker militair bezig zijn (soms wel zwaar) gecombineerd met de lol van een studenten vereniging. niks van bijzonderheden.
'Tijdens' is het soms echt niet leuk...

Maar achteraf kan je er wel om lachen (of het nou om je zelf is, of hoe kansloos het geheel is)
 
hehe. ja :p 40 man stelt niet echt veel voor nee.

maar dan nog.

Ach iedereen zo z'n hobbie. :boring:
 
Gewoon doordrinken en zonder geheugen wakker worden (mogelijk op een luchtbed midden in een vijver, dat dan weer wel).
 
Nou laat ik dat meteen uit de wereld helpen.
Het heeft NIKS temaken met bier of een andere alcoholholische drank nuttigen.

Het is bedoeld om een soort intensieve rondleiding door de KMA te geven en kennis te maken met iedereen. En een stukje serieuze harding zit er in wat je kan helpen met je verdere opleiding.
De uitvoering zijn nogsteeds de meningen over verdeeld. Ga ik niet zo op een publiek forum over praten.

1 PMetje kan je je mening wel mee los krijgen. :D
 
Er was een studentenvereniging waar de mensen die ontgroend werden, sex moesten hebben met een kip :bwah: De desbetreffende mensen van het bestuur zijn opgepakt maar toch, je zal het maar moeten doen...
Je moet niets, tenzij je te zwak bent om je eigen grenzen op te stellen. Ook bij een ontgroening ben je verantwoordelijk voor je eigen grenzen, en als je die overschreidt, moet je later niet klagen. Dan had je maar nee moeten zeggen. Alsof je nog bij die club wil als ze dit soort acties ondersteunen.
 
Beginnen aan KMA betekend toch sowieso de ontgroening, er is toch geen optie van "niet-lid" worden?
 
Beginnen aan KMA betekend toch sowieso de ontgroening, er is toch geen optie van "niet-lid" worden?

Er is wel een mogelijkheid om niet lid te worden. Maar hier zullen ze niet blij mee zijn. Verder is het gewoon erg belangrijk voor je persoonlijke ontwikkeling om bij het cadettencorps te zijn.

Maar als je de ontgroening van het cadettencorps niet aan kan, dan heb je denk ik niks te zoeken op de KMA. Ik vond de tijd erg leuk.

Zeetsuh
 
Ik zou me niet te druk maken over een ontgroening en sluit me Zeetsuh aan.
Als je al tegen je ontgroening op ziet, dan maak ik me zorgen als je naar Afghanistan moet.

Gewoon er het beste van maken, dan komt het wel goed denk ik. Bovendien je bent echt niet de enige en gedeelde smart is halve smart.

Succes en veel plezier!
 
Als je al tegen je ontgroening op ziet, dan maak ik me zorgen als je naar Afghanistan moet.

Folberts, is 't denk je niet gezond dat iemand tegen de ontgroening opziet? Begrijpelijk dat uitzendingen als Afghanistan situaties zijn waarin maximaal van je gevraagd wordt, maar het lijkt me niet te vergelijken met een ontgroening. Ik snap je punt maar snap ook dat niet iedereen naar een ontgroening uitkijkt, hoe leuk het achteraf ook kan zijn. :) :D
 
Back
Top