Onlangs GU DLR gedaan?

Wing of Cock

New member
Iemand onlangs nog de GU bij het DLR gedaan? Ik vraag me af of dit lijstje nog een beetje klopt:

Dreieckstest
Optischer Wahrnemung
Akustischer Gedächtnis
Kurvenzählen
Würfelklappen
Würfelrotieren
Monitoring und Instrumentekoordination
Kopfrechnen
Textaufgaben
ATPL Englisch
ATPL Deutsch

groetjes
WOC
 
wel BU, 24 sept vorig jaar..
Toen was al het niet atpl gerelateerde van je lijstje inbegrepen.
Maar GU is weer iets anders volgens mij.
 
Hoi Wing of Cock,

Is Lufthansa Cityline weer begonnen of Lufthansa (main) zelf?
En heb je toevallig meer nieuws over de selectie en de voortgang ervan?
Of heb je de BU en GU door elkaar gehaald?

Ik heb een uitgebreid ervaringsbericht geschreven, gelijk na mijn GU (alweer 2 jaar geleden).
Zie: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=12247
Van wat ik weet, zijn er geen veranderingen. Voor de laatste veranderingen, kun je inderdaad het beste www.pilotenboard.de raadplegen.

Wanneer mag je komen?
Succes!
 
Last edited:
Hey Dito,

Bedankt voor je link, deze had ik nog niet gevonden. Ik ben uitgenodigd voor de Grunduntersuchung, GU dus, eind deze maand. Mij is verteld dat dit een selectie is voor alle dochterondernemingen van LH, maar dat er nog niet daadwerkelijk ready entry vraag van een van deze airlines is. Mocht ik succesvol zijn bij de GU dan denk ik dus dat ik in een soort van holding pool kom, totdat ik daadwerkelijk ergens terecht kan voor respectievelijk de Sim grading en FU. Ze hebben aangegeven dat dat waarschijnlijk pas volgend jaar zou zijn.
 
Weet niet of het hier al op het forum stond, maar wat ik gehoord/gelezen heb is dat de DLR keuringen primair gedaan worden omdat ze vliegleraren voor de Citation in Bremen willen aannemen. Omdat zo'n keuringsdag daarmee niet vol zit, nodigen ze ook Ready Entries uit, schijnt al betaald te zijn.

Er is op het moment inderdaad geen behoefte aan Ready Entries, op het moment is LH al blij als ze hun eigen MPLers binnen de wettelijke termijn aan een T/R kunnen helpen. Zoals altijd staan ze of vol op de rem, of geven ze vol gas, op het moment staan ze nog vol op de rem. Over een jaar ziet het er waarschijnlijk weer anders uit.
 
@ Wing of Cock,

Mooi dat je bent uitgenodigd. Ik begrijp uit je verhaal dat je evt bij alle LH airlines door kan in de selectie, maar ik neem aan dat je uitnodiging het gevolg is van een sollicitatie die in behandeling is genomen bij één Airline. Ik ben erg benieuwd welke dit is, welke jou gebeld heeft? Germanwings, CLH?
 
Er worden zoals eerder vermeld voorlopig geen sim en FU data uitgedeeld voor ready of direct entries, zolang er een overschot is vanuit de LFT. Hier staan vanaf begin 2014 nog ruim 630 man in de rij voor GWI en LH. Nu de GU doen is, zoals Oveur zegt, enkel voor de wachtlijst voor de sim. Een positieve uitslag van de GU heeft een houdbaarheids datum, een negatieve heeft dat in ieder geval niet.
 
Tja het betreft een brief van Lufthansa, verder blijkt uit niets dat het van een dochteronderneming komt iod. Wel heb ik begin dit jaar een brief naar GWI gestuurd.

@jeehaa
Ik hoor dit verhaal vanuit meerdere hoeken. Hopen dan maar dat die ruim 600 man binnen afzienbare tijd worden weggewerkt. Kun je iets zeggen over de houdbaarheid van de GU?

@ Wing of Cock,

Mooi dat je bent uitgenodigd. Ik begrijp uit je verhaal dat je evt bij alle LH airlines door kan in de selectie, maar ik neem aan dat je uitnodiging het gevolg is van een sollicitatie die in behandeling is genomen bij één Airline. Ik ben erg benieuwd welke dit is, welke jou gebeld heeft? Germanwings, CLH?
 
De mensen die de GU gedaan hebben voordat de selectie dichtging, hebben te horen gekregen dat de positieve uitslag langer houdbaar is dan normaal, maar dat dit nog nader beoordeeld zou worden, omdat niet duidelijk was hoe lang de selectie stop zou duren. De FU heeft net als de FQ een houdbaarheid van 2 jaar. Dit ziet er voor een groot aantal geselecteerde ready entries voor GWI dan ook niet goed uit, omdat in januari en februari 2012 de eerste groepen RE's klaar waren met selectie, maar nog geen startdatum kregen tot nader order. Persoonlijk verwacht ik dat die mensen gewoon opnieuw een FU kunnen komen doen indien de lijst met AI's is weggewerkt, maar dat er geen garantie is dat zij allen door de selectie komen.

Er zijn inmiddels bij de faciliteiten van LH en GWI typerating courses gepland (voor GWI) voor eind dit jaar tot ergens in het voorjaar en dit lijkt zich door te zetten. Er blijven tot dat moment nog zo'n 600+ mensen op de lijst staan die dus per maand te horen krijgen wie wanneer start (oudsten van de oude klassen eerst, een maand later de jongeren van die klassen + de ouderen van de volgende klas, enz).

Bij LH zelf zijn maar een handvol leute gestart en dat lijkt niet veel meer (in ratio) te gaan worden.

Wat je misschien wel even kan doen is Frau Buck emailen en vragen wat er mogelijk is met betrekking tot de geldigheid. Misschien zijn ze wel ineens om dat ook een positieve uitslag van de GU onbeperkt houdbaar is.
 
Er worden zoals eerder vermeld voorlopig geen sim en FU data uitgedeeld voor ready of direct entries, zolang er een overschot is vanuit de LFT. Hier staan vanaf begin 2014 nog ruim 630 man in de rij voor GWI en LH.

Sterker nog, inclusief de leerlingen die nu nog bezig zijn bij de LFT zijn het ongeveer 900 man (en vrouw). Germanwings heeft tot midden volgend jaar 170 mensen "besteld" bij de LFT. Kan dus nog even duren.
 
Lufthansa CityLine zegt over de geldigheid van de volledig doorlopen selectie:

'Die Gültigkeit der bestandenen Auswahluntersuchungen bleibt auch in der Zukunft erhalten.'

'Wir werden uns jedoch bei einer positiven Veränderung direkt mit Ihnen in Verbindung setzen. Bis dahin bleibt Ihnen selbstverständlich Ihr Wartelistenplatz erhalten.'
 
Back
Top