Onderbrengen seizoens-cabinepersoneel Transavia.com

9k2

New member
Hoorde in de wandelgangen dat Transavia.com & uitzendburo Unique bezig zijn om het seizoens-cabinepersoneel gedurende 'low season' (november t/m februari, maart) elders onder te brengen.

Weet iemand hier meer van ?
 
klopt een beetje...

Cabinepersoneel waarvan het contract afloopt en tijdens de winter dus niet kunnen vliegen mogen via het uitzendbureau solliciteren bij ArkeFly. Transavia legt het contact en ze krijgen dus een soort van voorkeursbehandeling bij de sollicitaie. Echter daarna trekt Transavia zijn hander er vanaf en mogen ze zelf kiezen of ze door willen vliegen bij TFL of terugkomen bij HV.

Beetje rare deal om van je personeel af te komen. Er zijn vele tweebanders die bij HV al jaren op de lijst staan om purser te worden. Misschien krimpen ze op deze manier de lijst wat in.
 
Hallo,

Heb zelf 4 seizoenen bij trans in de cabine gestaan. Management is al een tijd bezig om het in hun ogen te dure cabinepersoneel te laten inkrimpen. Een tijd geleden konden ervaren pursers met voorkeur bij de KLM solliciteren als tweebander.

Groet Koning
 
Hé? Ik snap het niet hoor. Het gaat hier om mensen van wie het seizoenscontract afloopt zoals ik lees. Dan is het toch juist heel netjes van HV om te proberen die mensen te helpen bij het krijgen van een nieuwe baan? En ze mogen nog terugkomen volgend seizoen ook!

Of zie ik iets over het hoofd?
 
Niks nieuws mensen, dit doet Trans al sinds 1970 en met veel succes. Een hoop "seizoeners" mogen gewoon doorvliegen, de rest heeft al werk of kan via Trans tijdelijk aan het werk. In principe kan iedereen na de winter weer terugkomen.

Na +/- 5 seizoenen maak je kans om purser te worden met vast contract.
 
Wat zeker wel nieuw is, is dat je in de winter bij een andere luchtvaartmaatschappij aan de slag kan. Voorheen werd men enkel en alleen ingeschreven bij een uitzendbureau.
 
Back
Top