Omzetten overgangsrapport vwo5-vwo6

willempie

New member
Ik heb een vraagje:

Momenteel zit ik in vwo 5. Voor het toelaten voor een vliegopleiding heb je havo nodig. Is het mogelijk om je overgangsrapport van vwo5 naar vwo6 om te zetten naar havo?
 
Volgens mij niet, je hebt in principe (nog) geen eindexamen gedaan.
Ik denk niet dat je rapport geld als een HAVO diploma.
 
Nee, kan niet. Weet ik toevallig van een vriend die ook zoiets wilde. Hoezo wil je dit eigenlijk? Sta je er zo slecht voor?
 
Ik had gehoord van een ex-student bij de kls, dat hij aan de opleiding kon beginnen met zijn overgangsrapport. Heeft hij overigens niet gedaan, hij heeft gewoon zijn vwo afgemaakt. Maar veel motivatie om zijn vwo diploma te halen had hij niet meer.
 
Je hoeft ook geen eindexamens gedaan te hebben. Een overgangsrapport van VWO5 naar VWO6 is echter wel geldig. Wat hij waarschijnlijk bedoeld is of een overgangsrapport van VWO4 naar VWO5 gelijk staat aan een overgangsrapport van HAVO4 naar HAVO5 (wel toegestaan). Dat heeft dus niks te maken met hoe hij ervoor staat :).
 
Ik had gehoord van een ex-student bij de kls, dat hij aan de opleiding kon beginnen met zijn overgangsrapport. Heeft hij overigens niet gedaan, hij heeft gewoon zijn vwo afgemaakt. Maar veel motivatie om zijn vwo diploma te halen had hij niet meer.

Wel om ATPL theorie in 10 maanden er in te stampen en nog een hoop erom heen?
Aangezien hij KLS 'ex'-student neem ik aan dat hij het kennelijk gewoon heeft gehaald, of 'ex' omdat hij er af is gekickt? :grijns:
 
Je hoeft ook geen eindexamens gedaan te hebben. Een overgangsrapport van VWO5 naar VWO6 is echter wel geldig. Wat hij waarschijnlijk bedoeld is of een overgangsrapport van VWO4 naar VWO5 gelijk staat aan een overgangsrapport van HAVO4 naar HAVO5 (wel toegestaan). Dat heeft dus niks te maken met hoe hij ervoor staat :).

nee, ik bedoel of een overgangsrapport van vwo5 naar vwo6 gelijk staat aan havo (en kan je met dit overgangsrapport toegelaten worden aan een vliegschool?)
 
Wel om ATPL theorie in 10 maanden er in te stampen en nog een hoop erom heen?
Aangezien hij KLS 'ex'-student neem ik aan dat hij het kennelijk gewoon heeft gehaald, of 'ex' omdat hij er af is gekickt? :grijns:

hij heeft het gewoon gehaald:grijns:
 
Bij de KLS kan je met het overgangsrapport al wel selectie doen, maar je mag nog niet beginnen. En waarom zou je het vwo niet afmaken, daar heb je veel aan bij de toekomstige selecties van airlines.
 
Alleen defensie heeft bij bepaalde krijgsmachtonderdelen de regel dat het overgangsrapport 5 -->> 6 vwo gelijk staat aan havo (luchtmacht en landmacht). Verder heb je niets aan je overgangsrapport als je bijvoorbeeld HBO wil gaan doen. Die eisen namelijk gewoon een keihard diploma* (havo of vwo). Vliegscholen hanteren meestal ook deze harde eis, omdat vliegmaatschappijen deze hanteren. Ook al ben je prima opleidbaar, de maatschappij waar je wil gaan werken wil ook gewoon zien dat je je middelbare school met een A4'tje met een mooie stempel + handtekening van de rector hebt verlaten.

Immortal

*behalve als je 21 of ouder bent, dan kan je HBO en Uni opleidingen binnen komen met een deficientie cursus/toets.
 
Back
Top