Omgekeerd retour???

windshear

New member
Ik heb onlangs een uurje aan de telefoon gehangen met een tamelijk dure lijn van arkefly :eek!: met alleen maar de vraag of ik ook een omgekeerd retour zou kunnen boeken. Ik wil graag iemand overseas, een retourtje naar AMS aanbieden.

Iemand van Arkefly hier aanwezig die me het antwoord zou kunnen geven. Het lijkt me namelijk helemaal geen probleem, maar ja.... luchtvaartmaatschappijen heh?!?! :rolleyes:

Ik hoor het graag!!

Groet

WS
 
Kan de persoon aldaar niet een ticket boeken met bijv jouw credit card gegevens? Als zij (of hij) te vertrouwen is.
 
Hi Captain Kebab

Je hebt gelijk, dat kan wel, maar het lijkt erop dat je via de arkeflysite alleen maar Amsterdam - Natal kunt aangeven als retourtrip.

Om zo iets te boeken zou er in het systeem een mogelijkheid moeten zijn om Natal als departure te selecteren en Amsterdam als destination (met retour).

En daar zit hem de administratieve kneep....:eek!:


WS
 
Euh, dat zou betekenen dat iemand in Natal op de arkefly website nooit zou kunnen boeken. Misschien kan je de landeninstelling van IE of WinXP kunnen veranderen zodat het "lijkt"of je vandaar surft?

Ben geen ITer, maar dit moet toch te omzeilen zijn. Anders slechte set-up van Arke IT en marketing
 
Ha Kebab

Creatief bedacht, maar helaas: no joy. Ook dat is geprobeerd. (ben wel IT-er :wegkwijt: )

Arkefly heeft hem niet eens in het portugees laten vertalen.

Er lijkt geen mogelijkheid via de site en hun dure lijn heb ik na een 40 minuten voor gezien gehouden... Zo moeilijk kan het toch voor een maatschappij niet zijn om die functionaliteit aan te bieden..... Ze vergroten de markt ineens wel met een aantal keer....

WS
 
Zou het kunnen dat ArkeFly alleen vergunning heeft om vluchten te verkopen die Schiphol begin en eindpunt hebben ipv bestemming? Dan is het onmogelijk om het andersom aan te bieden. Dat is de enige verklaring die ik zou weten.
 
Ocho; zou kunnen.
Een andere mogelijkheid is om even uit te zoeken wie de touroperators zijn op die route, om vervolgens bij hun een seat-only en/of een ticket-only te boeken.
Nooit geschoten is altijd mis.
 
Mee eens...

Ik zal eens kijken of FlyBrasil er iets mee kan.

Thanx voor het meedenken.


(En ja, als het een vergunningkwestie is...? (Nooit van gehoord overigens dat dit niet 100% vice versa zou werken)).... Rare jongens..

WS
 
Hallo... :eek: Een beetje respect jah...


Denk eens na joh...

Ik heb een ATPL opleiding afgerond. Wat denk je? Dat ze hier wat komen HALEN???

Nee, ze moeten hier komen werken!


Heh heh heh heh


:p:
 
BRILJANT IDEE


Ik heb gemaild met Arke Fly met de vraag. Komt er dit antwoord:
Nee, helaas kan dat niet.

Op het creatieve voorzetje van Branson door te mailen met een reisagent komt deze reactie:
Het is mogelijk om een ongekeerd retour bij ons te boeken NAT-AMS-NAT

Dus ArkeFly kan en doet het niet, maar FlyBrasil wel... Hmmmm

In ieder geval wel gevonden wat ik zoek (hoop ik).

Dank voor alle suggesties.
WS
 
verklaring misschien?:
Arkefly wil het omgekeerde retour niet verkopen omdat ze in plaats daarvan een heel pakket reis kunnen verkopen en daar eventueel meer aan kunnen verdienen.
Fly Brasil heeft die stoelen al ingekocht en moeten die stoelen kwijt.

Ik hoop dat het je lukt!
grt.
 
Back
Top