Officier luchtverkeersleiding

FlyingDutchman

New member
Goedemiddag,

Sinds ik ben afgevallen bij de GVSS:traantjes ben ik toch opzoek naar iets anders. De functie van luchtverkeersleider bij defensie spreekt mij daarom wel aan. Nu heb ik wel even een klein vraagje. Is de po1 van de functie vlieger ook geldig als po1 voor de functie luchtverkeersleider?

Ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen.

Groeten
Klmdude
 
Volgens mij is de PO1 van luchtverkeersleiding anders. Ik had vandaag de PO1 voor vlieger en dat was een andere groep dan de PO1 voor de luchtverkeersleiders.

groetjes
 
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat de po1 verschillen van elkaar. Maar dat wil misschien nog niet zeggen dat po1 van vlieger niet geld voor po1 luchtverkeersleider:confused:

P,s heb je hem gehaald (po1)?
 
Ik heb hem gehaald ja :)
Maar ik denk wel dat dat uitmaakt, want doordat de PO1 voor vliegers anders is worden vliegers dus niet getest op dingen die voor de functie luchtverkeersleiding wel belangrijk zijn en andersom.
Dus stel dat de PO1 voor vliegers ook goed is dan hebben ze je op andere punten die vereist zijn voor luchtverkeersleiding niet getest.

groetjes
 
Als je niet dezelfde test maakt, waarom zou hij dan wel geldig zijn voor de andere beroepen.
Als vlieger ga jeje voeten ook gebruiken, als luchtverkeersleider niet, dan heb je het eerst verschil al.
 
Officiële reactie van Defensie via facebook:

Werken bij de Luchtmacht

Klmdude, de keuringsresultaten zijn een jaar geldig. Relevante onderdelen gelden ook voor je volgende keuring.



Vandaar dus mijn vraag.
Wat is relevant en wat niet:confused:
 
Lijkt mij het meest voor de hand liggend dat je daarop reageert en vraagt of de onderdelen die jij hebt gedaan relevant zijn.
Zij zullen het het beste weten.
 
Er zitten delen in die over een komen met elkaar zoals selectief luisteren en ruimtelijk inzicht. Verder gaan ze meer in op reactiesnelheid en nog een aantal zaken. De taartpunt balanceren komt er niet meer in terug. Als je de po1 voor vlieger al eens gedaan hebt dan zal ik mij niet al te druk maken. Ben je er al over uit?
 
Ik mocht gelijk door PO1 is het hetzelfde voor luchtverkeer als voor piloot, de rest is alleen anders.

Succes
 
Ik mocht gelijk door PO1 is het hetzelfde voor luchtverkeer als voor piloot, de rest is alleen anders.

Dan vraag ik me af waarom je over oog-voet coördinatie moet beschikken voor het bekleden van de functie Officier luchtverkeersleider.
 
Ik zet mijn twijfels bij de stelling van q10 want ik heb een tijdje geleden contact gehad met de klu en po1 vlieger en po1 luchtverkeersleing zij hele verschillende dingen, ja er zitten overeenkomsten in maar volgens mij mag je hem nooit overslaan zoals q10 beweerd.
 
Ik ga mijn eigen documenten niet online zetten maar ja het is wel zo enige is dat je nog veel meer andere testen doet waardoor PO1 dus eigenlijk voor niets was voor mijn gevoel aangezien het inderdaad niks te maken had met luchtverkeer leiden. Daarna moest je nog 2 testen doen op de computer, lastiger dan die van lvnl vond ik.
 
Een goedemorgen, binnenkort heb ik po1 luchtverkeersleiding. Zou iemand mij kunnen vertellen wat en waar ik kan oefenen? Ik weet dat ik getallenreeksen krijg heeft iemand daar misschien oefenmateriaal voor? Ook weet ik dat ik een Engelse capaciteitentest krijg maar wat moet ik mijzelf daar bij voorstellen? En kun je dat voorbereiden?

Wat kan ik nog meer verwachten?

Ik hoop dat mensen mij kunnen helpen,

Groeten
Klmdude
 
Back
Top