Oefenmaatje gezocht voor Ryanair Assessement

Het heeft zn ups and downs....2,5 jaar heb ik in de top 5 gestaan van de NLS...Je moet alleen geduld hebben. 'In mijn tijd' kwam 9/11, klapte Sabena met nog een paar anderen uit elkaar en de markt werd overspoeld met ervaren vliegers.
Ook toen dezelfde verhalen, en ook toen iemand met een Duits paspoort en iemand met een Australisch paspoort die de hele wachtlijst (toen 100 man groot!) passeerden. C'est la vie.
Naar mijn beste weten -en ik ken nogal wat mensen- is er geen absolute selectie op nationaliteit. Met andere woorden: geen selectie op basis van je Nederlanderschap. Dat het anders uitpakt soms en dat de markt een beetje stilstaat voor ab-initio's is random.
Vergeet niet dat we net de grootste recessie uit de geschiedenis hebben/hadden en potentiele klanten nu geen werk meer hebben en dus ook niet meer vliegen.
Het gaat uiteindelijk allemaal om de pegels en niet of iemand uit Tietjerkstradeel (no offence) zo graag een jongensdroom wil nastreven.
Komt tijd, komt raad.
 
Er is nooit een stop van Nederlanders geweest. Dat heb ik hier al vaker gepost. Onzin.

Uit 2 klassen voor mij is niemand ook maar in contact gebracht met Ryanair, omdat er een aannamestop zal zijn. Toen mij klas eenmaal klaar was, was dit nog steeds het geval.... op 1 persoon na. Hij had namelijk een brits paspoort en had direct een interview in Engeland.


Hoe kan dit dan? het voedt toch aardig het gerucht (helaas)..


Oeps, zie reden...

Als ik ook maar ergens mijn CV/brief kan opsturen waar hij wél behandeld wordt voor Ryanair, dan hoor ik dat maar al te graag..
 
Last edited:
Er zijn de afgelopen maanden heel wat Nederlanders aangenomen. Ik schat een stuk of dertig, maar dat kan wat meer of minder zijn want ik heb het niet bijgehouden. Er zijn er nog veel meer op selectie geweest.
 
Ik zie nog Nederlanders in training hoor :) ze worden gewoon aangenomen.

Ja, dr is net weer een groepje aangenomen en dr zijn nu ook een aantal in linetraining of net klaar.
Ryanair heeft geen geheime aanname eisen, ik denk dat CAE zelf een soort selectie toepast buiten Ryr om.
 
Ja, dr is net weer een groepje aangenomen en dr zijn nu ook een aantal in linetraining of net klaar.
Ryanair heeft geen geheime aanname eisen, ik denk dat CAE zelf een soort selectie toepast buiten Ryr om.


Hmmm... Vreemd dat er dan wordt gezegd dat er voorlopig geen NL'ers aangenomen zullen worden. Bron: Ms Charlotte Dean
Wat is de geschiedenis van de zojuist aangenomen FO's?

TORQUE
 
Last edited:
Laatst ook nog even gebeld met Mrs Dean en na lang zeuren heeft ze mijn profiel erbij gepakt en me verteld dat ik momenteel niet aan het profiel voldoe, maar ze mocht EEECHT niet zeggen waarom niet. Dat ik aan de eisen voldeed die op de website vermeld staan wilde volgens haar niet zeggen dat ik aan alle aanvullende eisen (waar ze niet over mocht uitwijden) voldeed :bwah:. Heb 'n integrated opleiding voltooid, 220Hr, dus aan de vliegervaring zal het niet liggen aangezien er vooral 'cadets' gezocht worden.
Het lijkt er een beetje op dat alleen mensen die recent een Ryanair MCC bij CAE of OAA hebben gedaan worden uitgenodigd.

Gr.
 
Er werkt geen Ms. Dean bij Ryanair en er is geen aanname policy voor nationaliteit.


Ms. Dean werkt bij CAE Pilot Provisioning en is de contactpersoon tussen student, CAE en maatschappij. Zij onderhoudt het contact met Ryanair en stuurt alle sollicitaties door.
 
Hier in de Hahn base zo'n circa 10 tot 12 linetraining cadets bezig, waaarvan meer dan de helft kaaskoppen, dus beste landgenoten; doe je best!!!

ik heb ook wel de roddels vernomen dat ze niet te veel nederlanders aan willen nemen om alles een beetje in balans te houden, maar dit zijn slecht roddels!! Feit is dat er genoeg hollanders beginnen bij FR!!
 
ps; wil je toch goedkoop op een 737 sim trainen met een instructeurdie weten wat je kunt verwachten op de FR assesment, op Seppe staat en fixed base 737 NG, met ervaren verkeersvliegers, die regelmatig aspirant vliegers klaar stomen voor FR assesment met succes! (jep ook mij 2 jaar terug)

Maar zoals eerder al vermeld hier; chairflying je SOP's en Emergency drillss kunnen dromen is al zo'n 70%!!
 
Maar zoals eerder al vermeld hier; chairflying je SOP's en Emergency drillss kunnen dromen is al zo'n 70%!!

Voor een grading????

Bij mij (1,5 jaar geleden) stond er toen duidelijk in de briefing dat ze er vanuit gaan dat je niks van RYR SOP's of de 737 af weet. Dus vooral focussen op basic instrument skills, zorg dat je de SID netjes vliegt (Raw Data uiteraard), paar steile bochtjes, QDM/QDR interceptie, gewoon de dingen die je geacht werd bij je instrument skill test te beheersen. verwacht een raw data Non-precision approach, heel misschien wat single engine werk.

Zoals als eerder hier beweert, het stelt misschien niet veel voor maar ze houden het tempo er flink in.

En seppe is inderdaad goede voorbereiding :)

MVG
Ditched
 
Hier in de Hahn base zo'n circa 10 tot 12 linetraining cadets bezig, waaarvan meer dan de helft kaaskoppen, dus beste landgenoten; doe je best!!!

Zijn deze 'kaaskoppen' studenten van Stella, Nls oid?

Is er nog een andere manier naast Ms Dean om te solliciteren bij RYR, want ik word moe van deze dame?!

TORQUE
 
Wat wel raar is dat er van de NLS er al meer dan een jaar niemand is uitgenodigd voor selectie bij FR. Sinds februari '09 heeft niemand wat gehoord. Op 1 jongen na.... deze had namelijk een brits paspoort:bwah:!

Dat is wel erg toevallig vinden jullie niet?

De Nationale Luchtvaartschool moet eens wakker worden...
De aannamecijfers van de afgelopen 2 jaar zijn dramatisch te noemen als men dit gaat vergelijken met EPST en zelfs Stella.
EPST weet toch geregeld studenten te plaatsen en ook Stella had afgelopen herfst een 'goede' deal met SunExpress.

Een enkeling is aangenomen bij RYR en ooh ja er was ook nog Denim Air..
Studenten een Type F50 laten betalen, zonder uiteindelijk ook maar 1m voor Denim gevlogen te hebben. De rest is geschiedenis. Maar goed dat is een andere discussie! Ik vergeet Lion Air, maar ook hier kan ik niks zinnigs over zeggen.

Wat misschien nog wel het ergste is, dat EPST/KLS hun klassen aanpassen aan de vraag op de markt. NLS blijft de klassen goed volstoppen, met alle gevolgen van dien. Het kwantiteit/kwaliteit verhaal.

Nee, CAE: Petje af!

Een collegiale groet,
TORQUE
 
NLS blijft de klassen goed volstoppen, met alle gevolgen van dien. Het kwantiteit/kwaliteit verhaal.

Welkom in de wondere wereld die luchtvaart heet.;)

Is er nog een andere manier naast Ms Dean om te solliciteren bij RYR, want ik word moe van deze dame?!

Skip Cae. Bel even rechtstreeks met Brookfield. Zij kunnen je wellicht wel helpen. Ik ben destijds met een simpel telefoontje naar hun bij FR binnengekomen (had wel al rating & uren) Succes ermee...
 
Back
Top