Oefenmaatje gezocht voor Ryanair Assessement

mickypilot

New member
Hallo,

Ik heb de MCC bij Oxford te Stockholm gedaan in de hoop bij Ryanair te mogen komen. 3 mensen uit mijn klas daar zijn reeds aangenomen nu (MCC was in december 2009). Er is mij verteld dat ik binnenkort uitgenodigd zal worden voor de interviews. Nu wil ik mijn SOP's en call-outs een beetje blijven oefenen maar alleen is maar alleen en is dat erg lastig. Is er misschien iemand die hetzelfde heeft en zich ook goed wil voorbereiden op de assessment bij Ryanair laat het dan weten. Wellicht kunnen we samen een aantal keer oefenen op een simulator ergens...

Groeten,

Mickypilot
 
idd, ik zou mijn geld lekker aan iets anders besteden

Maak je niet te druk over die Ryanair selectie. Die haal je op 'n slof en een ouwe voetbalschoen. Belangrijker is of je creditcard nog geldig is. Check dat even met je bank;)
 
Maak je niet te druk over die Ryanair selectie. Die haal je op 'n slof en een ouwe voetbalschoen. Belangrijker is of je creditcard nog geldig is. Check dat even met je bank;)


Leuke opmerking voor de vele Airworkers die de selectie niet gehaald hebben, ondanks dat ze heel hard geoefend hebben.
En bij de selectie interesseerd je creditcard ze niet, want Ryanair verdient, zoals bekend, geen geld aan je typerating.
 
Je selectie halen is misschien niet zo moeilijk, omdat ie toch wel heel erg standaard is. Maar daarna mag je betalen voor je typerating en dan komt de base en linetraining. Dat is niet zo eenvoudig en als je daar gaat lopen knoeien sta je nog steeds op straat maar dan met extra gemaakte kosten van je type rating. Dus primer, misschien is de eerste stap niet zo moeilijk, het hele systeem filtert het allemaal behoorlijk goed uit. En of Ryanair niet aan typeratings verdient??? ......dat is een andere discussie ;)
 
Nou, de selectie schijnt aardig pittig te zijn tegenwoordig. Er zijn helaas meerdere Airworkers afgevallen de laatste tijd.
 
Neemt Ryanair weer Nederlanders aan dan?

Voor zover ik weet zit daar nog steeds een stop op en willen ze alleen piloten uit andere landen?
 
En bij de selectie interesseerd je creditcard ze niet, want Ryanair verdient, zoals bekend, geen geld aan je typerating.
Veel zal het FR iig niet kosten, anders zouden ze wel meer ervaren mensen aannemen. Hetzelfde geldt voor de kosten van een selectie... ;)
 
£15k per cadet geloof ik. Dat is inclusief base training.
Meer ervaren mensen moeten nog steeds betalen, dus daar zit het verschil niet in. De ervaring is echter dat met name ervaren FO's het erg slecht doen. We hebben wel heel veel direct entry captains aangenomen dit jaar.
 
Leuke opmerking voor de vele Airworkers die de selectie niet gehaald hebben, ondanks dat ze heel hard geoefend hebben.
En bij de selectie interesseerd je creditcard ze niet, want Ryanair verdient, zoals bekend, geen geld aan je typerating.

Ok, er wordt misschien niet aan je verdient maar er wordt ook zeker niet voor je betaald! Ik mocht destijds bij Brookfield 5500pond aftikken voor de conversie (slechts 3 sim sessies) en geen pay gedurende de line training!

Maar goed dat is misschien veranderd in de tussentijd. Dat zal dan ook wel voor de selectie gelden want dat was op een -200
Verder is FR voor een tijdje wel ok en zeker voor de ab initio's die lekker veel uurtjes willen maken...
 
Ik snap dat verhaal niet helemaal dat er geen Nederlanders aangenomen worden bij Ryanair Waarom zou dat dan zijn en waar komt dat verhaal vandaan?
 
Ok, er wordt misschien niet aan je verdient maar er wordt ook zeker niet voor je betaald! Ik mocht destijds bij Brookfield 5500pond aftikken voor de conversie (slechts 3 sim sessies) en geen pay gedurende de line training!

Maar goed dat is misschien veranderd in de tussentijd. Dat zal dan ook wel voor de selectie gelden want dat was op een -200
Verder is FR voor een tijdje wel ok en zeker voor de ab initio's die lekker veel uurtjes willen maken...

Je wordt tijdens je linetraing gewoon betaald.
 
Ik ben nog steeds benieuwd wanneer ik wat te horen krijg dan van Ryanair. Begin 2009 alles ingevuld via CAE, nooit bericht gehad.
 
Ik snap dat verhaal niet helemaal dat er geen Nederlanders aangenomen worden bij Ryanair Waarom zou dat dan zijn en waar komt dat verhaal vandaan?

Standaard BS van de bovenste plank...Is al elders een keer bediscussieerd, dus geen nut om dat weer te herhalen
 
Neemt Ryanair weer Nederlanders aan dan?

Voor zover ik weet zit daar nog steeds een stop op en willen ze alleen piloten uit andere landen?

Wat wel raar is dat er van de NLS er al meer dan een jaar niemand is uitgenodigd voor selectie bij FR. Sinds februari '09 heeft niemand wat gehoord. Op 1 jongen na.... deze had namelijk een brits paspoort:bwah:!

Dat is wel erg toevallig vinden jullie niet?
 
Back
Top