NOTAM van Dutch Mill (geen personeel, geen service)

Dutchexperiment

New member
Het was al aangekondigd in een NOTAM, Dutch Mill is beperkt beschikbaar door een lage personele bezetting. Maar toen ik Woensdag 4 Mei van Beek naar Texel vloog was het toch vreemd niets op de radio te horen. Nu is de toegevoegde waarde van Dutch Mill zeer beperkt “Flight information services” wat zoveel wil zeggen als, ik geef je de QNH en verder niets. Vrijdag op de terugweg via Noord Holland, 1200 ft en een perfecte support van Amsterdam info. Kunnen we niet een Amsterdam info WEST en EAST creëren, waarbij EAST het huidige Dutch Mill is ? Zoals in de UK met Farnborough. Of wellicht Dutch Mill afschaffen en gewoon de verantwoordelijkheid leggen waar die thuis hoort: bij de PIC.

Ton
 
Goed idee. Misschien ook een 'region-wide ATIS' frequentie toewijzen zodat iedereen zelf de lokale QNH kan uitluisteren.
 
Ik vind dat Dutchmill (de overheid) wel tekort schiet hiermee.
Het kan ook een "politiek" spelletje zijn voor meer budget voor defensie (waar Dutchmill onderdeel van is).
 
“Flight information services” wat zoveel wil zeggen als, ik geef je de QNH en verder niets.
Ton

Ton,

Flight information service is wel behoorlijk meer dan dat, wat jij beschrijft is datgene waar we het in Nederland al jaren mee moeten doen maar dat is dus geen flight information service.
 
Dutch Mill
Hahaha alweer een Hollandse molenaar.

Overigens: wie wil weten hoe een FIS hoort te werken die moet maar eens in België of in Duitsland komen rondvliegen. Welke militaire gebieden zijn actief? Kunt u mijn vluchtplan activeren? Kijk uit, er is een toestel op uw negen uur, geen hoogtemelding, kruist u van links naar rechts &c &c
 
In België is het niet veel beter in 2 CTR's.
Reden: personeelsgebrek.
Elke dag een nieuwe NOTAM

EBCI

A1361/16
From:12 MAY 16 12:00 Till:12 MAY 16 21:00
Text:NO LOCAL IFR TRAINING ACCEPTED
A1362/16
From:12 MAY 16 16:30 Till:12 MAY 16 21:00
Text:NO TOUCH AND GO TRAINING. LOCAL VFR TRAINING ACCEPTED ONLY IF MINIMUM DURATION 1 HR
A1365/16
From:12 MAY 16 17:20 Till:12 MAY 16 17:40
Text:NO APP/TWR ATC SERVICE PROVIDED IN CHARLEROI CTR EXC EMERG

EBLG

A1367/16
From:12 MAY 16 13:00 Till:12 MAY 16 20:00
Text:NO TRAINING FLT ALLOWED DUE TO ATC STAFF SHORTAGE
A1369/16
From:12 MAY 16 15:30 Till:12 MAY 16 20:00
Text:NO ATC SERVICE PROVIDED IN LIEGE CTR AND TMA DUE TO STAFF SHORTAGE EXC FOR EMERG, SAR, HOSP AND POLICE FLIGHTS. NO DIVERSION CAPABILITY
 
Back
Top