Nomex kleding

LNRalph

New member
Ik ben opzoek naar Nomex kleding, een gewone nette broek en een overhemd (waar de strepen op kunnen).
Op internet kan ik alleen bedrijfs overalls e.d. vinden. Weet iemand een winkel of webshop waar deze kleding verkocht wordt? Eventueel ervaring daar mee.
 
Last edited:
Bedankt voor de link!
Ik weet het, maar voor de zekerheid. Ik heb handschoenen die half leer en half Nomex zijn, hoofdbescherming wordt wat lastig.
Draag jij altijd je flightsuit? Ook een helm?
 
Nope. In mijn tijd op de trauma helikopter kregen we elk twee Nomex flight suits (en vier katoenen exemplaren) maar daar liet ik, vanwege de hitte, meteen de mouwen van af knippen. En ik droeg ook geen handschoenen, of Nomex onderbroek en sokken, enzovoort, dus het had sowieso weinig nut. Wel droeg ik een helm. Nu ook weer, omdat onze klant (Shell) dat verplicht stelt.

In de ongelukken statistieken (voor civiele helikopters althans) heb ik nooit echt een trend kunnen ontdekken van branden die uitbreken of van piloten die brandwonden oplopen.

Als je toch een bak geld wilt uitgeven aan veiligheids hebbedingen dan heb je, statisties gesproken, meer aan die helm dan aan een brandwerend pak. Maar ik zou niet te veel energie steken in gadgets. Het gaat bij vliegveiligheid toch vooral om houding en kennis van de piloot. Veiligheids kleding of toebehoren worden meestal, als daar de noodzaak voor is, toch door de werkgever verschaft.
 
Ik meende dat je onder Nomex ook (100%) katoen kunt dragen, toch? Zolang het maar geen kunststoffen bevat zoals nylon of polyester gaat het volgens mij goed. De meeste spijkerbroeken en zorgvuldig gekozen t-shirts voldoen daar al aan . . .
 
Wellicht is het handig om op zoek te gaan naar een goederace overal. Die dingen zijn ook brandwerend....
Als je dan op zoek gaat naar autorace en zo, is dat wat ingewikkeld, maar veel betere kartwinkels hebben een groot assortiment van die dingen. Strepen en dergelijke opnaaien... tja, kan... Er kunnen ook sponsor badges op.

Maar op zich ben ik het wel eens met rotorusa... Als het nodig is, behoort je werkgever er voor te zorgen.
 
Een overall/flightsuit heb ik wel, maar ik zoek iets luchtigere kleding die toch enigszins netjes is. Maar misschien kan ik inderdaad beter iets zoeken van puur katoen, dat smelt ook niet. Bedankt voor alle tips.
 
Back
Top