Nope. In mijn tijd op de trauma helikopter kregen we elk twee Nomex flight suits (en vier katoenen exemplaren) maar daar liet ik, vanwege de hitte, meteen de mouwen van af knippen. En ik droeg ook geen handschoenen, of Nomex onderbroek en sokken, enzovoort, dus het had sowieso weinig nut. Wel droeg ik een helm. Nu ook weer, omdat onze klant (Shell) dat verplicht stelt.
In de ongelukken statistieken (voor civiele helikopters althans) heb ik nooit echt een trend kunnen ontdekken van branden die uitbreken of van piloten die brandwonden oplopen.
Als je toch een bak geld wilt uitgeven aan veiligheids hebbedingen dan heb je, statisties gesproken, meer aan die helm dan aan een brandwerend pak. Maar ik zou niet te veel energie steken in gadgets. Het gaat bij vliegveiligheid toch vooral om houding en kennis van de piloot. Veiligheids kleding of toebehoren worden meestal, als daar de noodzaak voor is, toch door de werkgever verschaft.