Noise Abatement EU

Speedster

New member
Voor mij heel normaal als in Europa vliegt dat 1500/3000 Thrust red en acc alt zijn.
Nu vloog ik laast met een niet Europeaan die er de Jeppesen bijhaalde en 800ft als thr red alt wou hebben.
800ft staat daar als min in vermeld voor NADP1 wat ons bedrijf volgt.
Heeft iemand misschien een referentie om mijn 1500 te rechtvaardigen?

Speedster
 
Sorry speedster

Je hebt NADP 1 en 2, en beide mogen in EU tenzij het voorgeschreven staat in de airport briefing van een veld hoe precies de NA uit te voeren.
In LHR hebben wij voor diverse gewichten diverse accel hoogtes en Trust settings

Wij, CX, accelereren standaard op 1000ft, ClimbT bij Flaps5. tenzij anders.

check ff bij Jeppesen/lido/arad etc voor alle beschikbare procedures
 
TX KLIKO,
Is mij ondertussen duidelijk dat het afhankelijk is van de performance die het bedrijf gebruikt en niet door de EU. In onze OM worden enkel de minima aangegeven, dat veroorzaakt heel wat onduidelijkheden onder de piloten.
 
Hier staat kort wat NADP 1 en NADP 2 zijn.

Elke maatschappij mag zijn eigen SOP's erop nahouden, mits ze maar voldoen aan de minimale eisen.

Succes.
 
Nu hebben we NADP1 & NADP2

Voorheen hadden we NADP A & NADP B deze zijn komen te vervallen maar op sommige plaatsen gebruiken ze deze aanduiding nog.

Bij NADP A doe je op 1500' thrust reduction en 3000' is de acceleration altitude. Dit is waarschijnlijk waar de verwarring vandaan komt.

Echter NADP A & B zijn niet meer opgenomen in ICAO PANS-OPS DOC 8168 en zijn vervangen door NADP 1 & 2
 
Back
Top