Hallo collega's,
Ik vroeg me af hoe we denken over de toekomst ontwikkelingen. Aan de ene kant worden er heel voorzichtig wat positieve berichten vanuit de financiele wereld gegeven over de ontwikkeling van de economie. Maar aan de andere kant lijkt dit weinig invloed te hebben op de luchtvaart op dit moment.
De aankondiging van een omzet verlies van 20% was natuurlijk geen goed nieuws, maar aan de andere kant ging het aandeel Air France/KLM maar 1,5% onderuit, dus dat lag blijkbaar binnen de verwachting. De column van Peter Hartman baart me zorgen, zeker het onderzoeken van 'possible scenarios we may resort too'. Alhoewel deze scenarios niet nader zijn omschreven, kan iedereen wel aanvoelen dat dit geen goed nieuws zou zijn, mocht het management besluiten hier gebruik van te maken. En ook de opmerking dat er bij Martinair andere keuzes gemaakt dienen te worden stemt niet tot positief denken. De toon van Peter Hartman is nog wel positief, maar tussen de regels door lees ik dingen die me zeer veel zorgen maken.
Mijn vliegtuig zit soms wel en soms niet vol. Ik heb het nu veel drukker dan een paar maanden geleden, maar dat heeft weer met de vlootsamenstelling te maken. Het blijft een mix van tegenstrijdige signalen, waarbij het gevoel me bekuipt dat we tussen nu en oktober op een omslagpunt zijn aanbeland, en ik heb geen idee wat er aan de andere kant van dat punt ligt.
Er gaan geruchten dat er geen aannames bij KLM zullen zijn tot 2012. Dit is op zich niet zo schokkend, want het is wel eerder voorgekomen dat er lange tijd niemand werd aangenomen. Aan de andere kant gaan er ook geruchten (onbevestigd) dat de KLS (tijdelijk) gesloten zou worden voor nieuwe opleidingen. Indien dit waar is, zou het toch een duidelijke verandering in de toekomstige arbeidsmarkt aangeven.
Al met al vind ik het moeilijk om het gevoel van me af te schudden dat het wel eens heel erg mis zou kunnen zijn met de ontwikkelingen voor ons en zeker voor onze jongere collega's die hun weg proberen te vinden binnen de luchtvaart .
Regards, Fortuna
Ik vroeg me af hoe we denken over de toekomst ontwikkelingen. Aan de ene kant worden er heel voorzichtig wat positieve berichten vanuit de financiele wereld gegeven over de ontwikkeling van de economie. Maar aan de andere kant lijkt dit weinig invloed te hebben op de luchtvaart op dit moment.
De aankondiging van een omzet verlies van 20% was natuurlijk geen goed nieuws, maar aan de andere kant ging het aandeel Air France/KLM maar 1,5% onderuit, dus dat lag blijkbaar binnen de verwachting. De column van Peter Hartman baart me zorgen, zeker het onderzoeken van 'possible scenarios we may resort too'. Alhoewel deze scenarios niet nader zijn omschreven, kan iedereen wel aanvoelen dat dit geen goed nieuws zou zijn, mocht het management besluiten hier gebruik van te maken. En ook de opmerking dat er bij Martinair andere keuzes gemaakt dienen te worden stemt niet tot positief denken. De toon van Peter Hartman is nog wel positief, maar tussen de regels door lees ik dingen die me zeer veel zorgen maken.
Mijn vliegtuig zit soms wel en soms niet vol. Ik heb het nu veel drukker dan een paar maanden geleden, maar dat heeft weer met de vlootsamenstelling te maken. Het blijft een mix van tegenstrijdige signalen, waarbij het gevoel me bekuipt dat we tussen nu en oktober op een omslagpunt zijn aanbeland, en ik heb geen idee wat er aan de andere kant van dat punt ligt.
Er gaan geruchten dat er geen aannames bij KLM zullen zijn tot 2012. Dit is op zich niet zo schokkend, want het is wel eerder voorgekomen dat er lange tijd niemand werd aangenomen. Aan de andere kant gaan er ook geruchten (onbevestigd) dat de KLS (tijdelijk) gesloten zou worden voor nieuwe opleidingen. Indien dit waar is, zou het toch een duidelijke verandering in de toekomstige arbeidsmarkt aangeven.
Al met al vind ik het moeilijk om het gevoel van me af te schudden dat het wel eens heel erg mis zou kunnen zijn met de ontwikkelingen voor ons en zeker voor onze jongere collega's die hun weg proberen te vinden binnen de luchtvaart .
Regards, Fortuna