Nog een 737 Vraagje

Flyingfeather

New member
Inmiddels ben ik het fuel system aan het bekijken en loop tegen het volgende aan:

Als het fuel level in main tank 1 is gehalveerd en de forward pump van deze tank draait, gaat automatisch de scavange pump lopen. Deze pump transferred fuel van de center tank naar main tank 1. Vervolgens blijft de scavange pump voor de rest van de vlucht draaien. Betekent dit automatisch dat je op een gegeven moment in de vlucht een fuel imbalance krijgt? Aangezien er netto minder uit tank 1 wordt gebruikt dan uit tank 2.

Alvast dank!

Groeten,
FF
 
Ja.
Mits er een beetje fuel over is in de center tank en de center tank fuel pumps uit zijn.
Zijn de center fuel pumps aan, dan leveren die een hogere output pressure dan de maintank pumps en zal de center tank fuel eerst gebruikt worden.
Vaak is een nog een klein restje over in de center tank en dan ontstaat er een (hele) kleine imbalance.

Zo, best een goed antwoord voor iemand die stom dronken is.
 
Zie antwoord hierboven maar het is maar een heel klein (verwaarloosbaar) beetje. je moet ook rekenen dat als de pomp gaat werken hij tot het eind van vlucht doorgaat maar dat dat dan meestal niet zo lang meer is. (Landen met afh. van bestemming zeg 2 ton fuel dus nog ongeveer een goed uur burn op moment dat de pomp begint te werken.
 
Back
Top