NLS'ers easyJet

NCL en Glasgow.....oke. Ze gaan dus niet allemaal op de Airbus? NCL is wel een gave stad. Je kan daar flink feesten en de locale ladies weten ook wat feesten is.
 
Er zijn er 6 (o.a. Newcastle) via CAE en 1 (Liverpool en daarna London) via CTC naar de 73 (deels nog in afwachting van hun base training).
En 6 via CAE naar de 319 (o.a. Belfast, Glasgow).
Verder voor de 319: 3 nog met TQ bezig en 4 nog beginnen met TQ.
 
Heb Newcastle en Glasgow al voorbij horen komen.

Ja gelukkig worden ze niet naar STN of LGW gestuurd. Daar hebben al VEEEEL te VEEEEL FO's rondlopen deze zomer....:dozey::dozey:

Iedereen veel plezier op de lijn!
 
Voor de 6 mensen die op de A319 komen en inmiddels zijn begonnen, gaan er 5 naar Glasgow en 1 naar Edinburgh. Ik en nog 5 andere die op de 737 komen, beginnen begin juli, maar onze basis is nog niet bevestigd. Dit zal Luton, Newcatle of Belfast worden. De andere 7 die bezig zijn met de TQ A319 of de TQ A319 nog moeten doen, weten nog niks over hun basis.
 
Dennis,

Mag ik vragen wat jullie deal is wat betreft financiering en bonding?? Is het gelijk aan de CTC cadetten of meer zoals de TRSSers of een compleet nieuwe constructie?


PS He Porno, sinds wanneer ben jij gespecialiseerd in Northern ladies?!
 
He Dr Esteban,
Wij hebben de type rating bij CAE gedaan en treden in dienst vanaf begin juli. De type rating hebben we zelf moeten financieren en we krijgen het gewone salaris. Dus volgens mij een compleet nieuwe constructie.
Grt Dennis
 
Wat kost zo'n type op de scarebus in Europa ? (serieuze vraag).

Is dat incl rondjes draaien?
 
Dr Esteban....je zou toch moeten weten dat de pornokoning gespecialiseerd is in alle delen van de wereld. Ik ben 20 juli weer terug in bishops dus dan kunnen we een keer samen sturen.
 
De TQ voor de 320 family bij CAE kost momenteel zo'n 31.000 a 32.000 euro inclusief Base Training (TQ is 24.000 euro).

Interessant feit:
Een FAA 320 TQ is leuk maar zonder de minimale 500 uur wordt die niet geaccepteerd door de JAA (en individuele authoriteiten) en moet opnieuw een TQ worden behaald.
Het geval dat ik ken is Captain en heeft in de US 350 uur A320 gevlogen, moet nu opnieuw een TQ doen (alles erop en eraan) om in Europa aan de bak te kunnen.

Als je overigens al een TQ hebt, kun je (in elk geval voor airbus) volstaan met een zero-flight-time TQ. Daarbij in plaats van de 45 minuten circuitjes (en 6 landings?), een 4 uurige sessie in de FFS! Ben je in elk geval een stuk goedkoper uit...

Voor zover mij bekend is wordt er door de NLS easyJet mensen een "bond" getekend voor circa 6000 euro dat ze niet binnen 6 maanden vertrekken (zijn ongeveer de kosten voor verdere training en opleiding binnen easyJet)...
De rest is logischerwijs overbodig aangezien ze self-sponsored zijn!
 
Marshall said:
Voor zover mij bekend is wordt er door de NLS easyJet mensen een "bond" getekend voor circa 6000 euro dat ze niet binnen 6 maanden vertrekken (zijn ongeveer de kosten voor verdere training en opleiding binnen easyJet)...

6000 pond en voor 1 jaar

En....
Dr Esteban said:
Ja gelukkig worden ze niet naar STN of LGW gestuurd. Daar hebben al VEEEEL te VEEEEL FO's rondlopen deze zomer....

... eh, ik kom dus wel naar LGW... :grijns:

Hoezo, is toch een mooie plek om te beginnen? Ik ben er wel blij mee, was mijn 1ste keus en ik heb hem gekregen (vraag niet hoe... ;) )

En ik heb er zin in!

By the way, ik heb het via Gecat gedaan, is ook zeker aan te raden.
 
Marshall -

Is dat met de korting die je krijgt van de NLS?? opzich valt die prijs me mee voor een JAA TR...

Thanks. Klopt ja. JAA wil van elke ICAO CPL/ATPL met een type rating erop minimaal 500 uur zien. Opzich wel slim, het is ook een beetje beschermen van de eigen (scholen) markt aangezien op deze manier mensen met minder als 500 uur indd weer van voor af aan mogen beginnen.

FD

Sandertje -

Als ik zeg dat het een serieuze vraag is, dan bedoel ik daarmee dat het een serieuze vraag is. Heeft weinig zin om aan mensen die naar een europese toko gaan uit te leggen dat een TR airbus goedkoper is over de grens, aangezien ze daar niks aan hebben. Overigens, een TR op de bus in Canada is weer goedkoper als een TR op de bus in de VS. Mocht je richting Azie oid willen zou ik indd een TR in Canada scoren ipv in de States of in Europa.

FD
 
Ik heb begrepen vanuit de UK dat er deze week duidelijkheid komt over nog
eens 10 NLS'ers die naar EZY zouden gaan.
Hoeveel gaan het er wel niet worden?!
 
Branson said:
Ik heb begrepen vanuit de UK dat er deze week duidelijkheid komt over nog
eens 10 NLS'ers die naar EZY zouden gaan.
Hoeveel gaan het er wel niet worden?!

Nog eens 10 NLS'ers???:rt: Laten we het hopen...
 
Je hebt dus geen NLS nodig om te beginnen bij EZY. Ze hebben momenteel heel veel mensen nodig en betrekken die voornamelijk bij CTC.
http://www.ctcaviation.co.uk en zie daar de Wings ATP selectie.
Ik kom van de NLS maar ben er via CTC ingerolt, heb echter gasten ontmoet van allerlei Nederlandse vliegscholen, het maakt CTC niets uit.
 
Inderdaad, die "korting" van de NLS stelt niets voor. Kan alleen door de eerste persoon voor een nog niet bij CAE bekende client gebruikt worden. easyJet en CAE doen al zaken, dus geen korting voor de eerste persoon.

BT rekening bedraagd nu 7.534,80, dus volledige A320 TQ via CAE is nu 24.000 plus ruim 7.500 = 31.500 eetjes!


@ Fokkertje
Ben je al op de lijn begonnen?
Ik heb mijn SKILL morgen, LVO daarna en meteen komende week BT!!!
 
Back
Top