NLS klas 07-06??

Soo, relaxed hoor. Een suikertante, maar als er 'iets' gebeurd met je, wat ik niet hoop, dan ben je je geld wel kwijt. Dus geen garantiefonds of toch wel?

Ja nou, als het goed is krijg ik dus wel geld.. Ik ben verzekerd voor overleiden en ook voorarbeids ongeschiktheid. A.h.g is ben ik voor alles appart verzekerd en zou ik dus (mn) geld moeten terug krijgen!
Maar ik heb misschien idd wel geluk gehad dat ik het via familie kon lenen, maar al dan niet is dit door een gelukkige samenloop van omstandigheden....

Hoe ging het bij de bank? Zit er schot in de zaak? Heb je een redelijk %tage weten te bemachtigen of moet je daarvoor nog gaan onderhandelen?

Jos
 
Als je het tegen mij hebt... Ik moet nog onderhandelen. Bij een RC-vorm lag de rente op 6.9% Bij een rente vast lening (10 jaar) op 6.1. Borgstelling was mogelijk een probleem maar nu niet meer... Dus ga maar eens bellen.

Welke rentepercentages betalen jullie?


Dit zijn echt (te) hoge %tages hoor! Bij de meeste ligt dit op de ±5 tot ±5.5.
Ik hoop dat je er nog wat vanaf weet te kunnen halen.
 
Dit kan idd lager, maar alleen wanneer er een extra hypotheek op een huis van ouders of iets dergelijks wordt gegeven. Wanneer dit niet het geval is en de borg op een andere manier geregeld wordt, kom je snel op de genoemde percentages uit. Dit was een half jaar geleden al het geval, intussen kunnen de rentes zelfs nog een beetje gestegen zijn.

Je hoort wel vaak dat men het lager kan halen, maar wanneer je om een of andere reden een iets andere constructie aanvraagt dan ligt het percentage vaak hoger en wordt het heel moeilijk om daar wat vanaf te halen. Wel is het een idee om banken met elkaar te vergelijken en eventueel de percentages van andere banken door te geven aan de bank waar je het liefst de lening neemt; zo kan je misschien de rente wat omlaag halen.

Zelf is me dit niet gelukt, mede doordat de andere banken de constructie niet konden bieden die m'n huidige bank wel kon, maar het is misschien het overwegen waard.
 
..

..

5 tot 5.5 %?


waar dan....?

En btw, de 'variabele rente' bij de ing is eigenlijk alleen maar variabel omhoog...ene keer wat meer dan de ander..

heb ervaring met ing en zou toch iets verder kijken

succes
 
Mmm ik heb volg week maandag gesprek met ING ik zal wel even posten wat ze me te bieden hadden!
En ik ga is even die hyves checken..
 
Hey Japio,

Ik heb ook met de ING gesproken maar mij is verteld dat het garantiefonds van de ING naar de ABN is gegaan! Die hebben nu een pilotenfonds... (rente is 5,2% geloof ik). Oh en iedereen die op 27 juni begint zit in AI 0707!! (dus niet 0706)

Tot de 27ste!

Pieter
 
Weet je dat van ABN hel zeker? Ik vind het maar een raar verhaal... Ik ga even bellen met ABN zo.. Maar wel een prima percentage :) Ok AI 0707 juli verklaart een hoop.
Ciao
 
Last edited:
Raar gedoe met die banken... Had ook een afspraak bij het ING kantoor in Tilburg en daar is me toch echt verteld dat ze sinds kort geen garantiefonds voor piloten meer hebben! (wel gehad) Dus dat je alleen op basis van hypothecaire zekerheid een lening kan afsluiten. (En dan daarnaast een arbeidsongeschiktheidsverzekering ofzo..) En dat de ABN nu soortgelijk garantiefonds heeft. Moet binnenkort naar schiphol voor een afspraak dus het zal wel kloppen denk ik... Weet iemand wanneer de opleidingsovereenkomst opgestuurd wordt?

greetz Pieter
 
Back
Top