NL Zorgverzekerd

WPNB

New member
Hey,

even iets anders. Wie van jullie die zich destijds ook via Hengelo in NL zorverzekerd hebben weten al iets meer over hoe dat nu met het nieuwe Nederlandse zorgstelsel gaat...

Ik heb maanden te horen gekregen dat ze er mee bezig waren maar nooit een antwoord kunnen krijgen.

Groeten uit Bratislava
 
Sorry,

Maar ik zou er nog maar eens achteraan gaan. Mocht het niet lukken dan adviseer ik de ONVZ, als een aantal jaren achter elkaar uitgeroepen tot beste ziektekostenverzekeraar. Als ik je kan helpen hoor ik het wel.
 
Het kan ook via de man uit Hengeloo. Maar die moet je blijven bellen anders gebeurt er weinig.

Succes
 
Vandaag me bij de Amersfoortse aangemeld. Na heel veel recherche - en speurwerk: AWBZ valt onder dekking, wat wilt u nu nog meer?
Nu nog een KTG afsluiten. HUK-Coburg is het goedkoopst voor een 50/100 regeling. Iemand tips?
 
Rob,

morgen ff bellen? Coburg gaat niet, die fascisten nemen geen buitenlanders! Maar goed heb dan nu DKV maar 50/100 is ff anders geworden.

tot bels

gr
C
 
Ik heb die KTG gewoon ook bij de Amersfoortse lopen, lijkt me de makkelijkste weg toch ?
Het mooie is de Firm betaald de helft.

gr. John
 
RJ, waar je hem afsluit maakt geen xxxx uit, clh dokt de helft. Echter, jij hebt geen KTG, maar een Arbeidsongeschiktheidsverzekering. En omdat je volgens de NL verzekeringen een gevaarlijk beroep uitoefent, loopt deze tot je 55e. Daarna dus niet meer. Juist vanaf deze leeftijd is een verzekering belangrijk. Daarom is dat ding via de Amersfoortse BS. Daarnaast is ie 3x duurder dan een KTG uit Duitsland die wel tot je 65e loopt en vliegersspecifieke zaken dekt.
Ik zou je nog maar nader laten informeren!
Albatros weet inmiddels ook meer dan genoeg hierover:D
 
Ik zou via de matrix in Hengelo gaan, ik zit daar al heel lang, heb het opgezet, ik zit nu met mijn hele gezin, dus vrouw en 2 kinderen, daar en CLH betaald kompleet de helft, dit kost mij, echter ik wordt nu 36, kompleet 290 voor het hele gezin, hier doet dus de firma de helft bij. Echt klasse, ik zou tagesgeld daar niet doen maar bij Albatros, dit scheelt 20 euro per maand, en daar dus weer de helft van. Die in Hengelo tagesgeld is iets meer, dat wel. Succes, bij vragen hoor ik het wel
 
De KTG 20 euries meer bij Albatros????

Dus jouw AOV kost je 15 in de maand?

Geloof ik niet, heb de aanbieding van de Amersfoortse ook gekregen. Die was duidelijk duurder (€92 p.m.).
 
ik betaal 60 euro bij de amersfoortse en bij albatros is die 20 euro goedkoper, niet duurder, dus ik zou de daggeld ding bij albatros afsluiten.
 
ik betaal 60 euro bij de amersfoortse en bij albatros is die 20 euro goedkoper, niet duurder, dus ik zou de daggeld ding bij albatros afsluiten.

sorry, ik heb een leesbril nodig. Dit zei je al in de vorige posting.
En ed, ik zou de voorwaarden er ook nog maar eens op naslaan. Hij loopt bij jou nl maar tot je 55e. En het is de vraag wat zij onder arbeidsongeschiktheid verstaan voor piloten. Die van DKV sluit naadloos aan op de LoL aldaar. Die van DKV heb ik nu dus ook afgesloten.
groeten
 
Zou goed kunnen Robin, ik heb dit echter al jaren geleden opgezet voor de hollanders, alles laten vertalen zodat wij in Nederland verzekerd mochten zijn, er was toen nog geen sprake van een losse daggeld bij Albatros, en nu kom ik er de eerste 10 jaar niet vanaf.
Pech gehad, de rest is wel zeer goed, een klasse medische verzekering voor 290 totaal inclusief mijn vrouw en gouden tanden verzekerd, hier doet clh er nog de helft bij. Die daggeld ding moet ik eerst weer een klein procesje tegen aan gooien, u hoort het vervolg
 
Hallo Collega's,

Sorry hoor, maar het is me nog niet helemaal duidelijk..

Ik ben nu privat verzekerd in D, maar hier wil ik eigenlijk vanaf omdat het gewoon makkelijker is om in NL verzekerd te zijn. Hoop ik tenminste..

Dus met die ziektekosten verzekering bij de Amersfoortse via Matrix en een KTG verzekering via Albatros ben ik helemaal klaar?

Alvast bedankt,
 
Als je in Duitsland werkt, betaal je dan daar niet een sociale premie? Met een UK contract is dat wel zo, en daar kan je dan een E106 mee aanvragen die je naar CZ stuurt, want CZ doet in Nederland de zogenaamde verdragsverzekeringen.

Dan ben je gratis en voor niets verzekerd in NL. Voor een tientje per maand heb je een aanvullende verzekering voor tandarts en de wat vagere therapiën als je dat wil. Weet niet of dat vanuit Duitsland ook kan maar 't is toch EU... (famous last words). Wellicht de moeite waard om te checken. Nogmaals; ik ken mijn eigen situatie en weet niet wat voor contract jullie hebben en welk verdrag er is met D, maar 't scheelt misschien geld :).
 
Hi Phoenix_X,

Het scheelt iid veel geld, maar dat geld beland niet in mijn geldzak, maar in die van de Duitse staat !! Je betaald in Duitsland veel sociale premies, maar als je boven de "ziekenfondsgrens" verdiend, mag je je particulier verzekeren, hoeft niet. De sociale premie voor de ziektekosten valt dan weg en dat scheelt een slok op een borrel !!
Als je boven de "grens" verdiend en in het duitse ziekenfonds blijft kun je jezelf iid met een E106 aanmelden bij CZ en dus "gratis" zorg in NL krijgen. Maar hier dok je erg veel geld voor aan sociale premie in DL.
vb. ziekenfonds: iets van 540 euro per maand waarvan je de helft terug krijg van je werkgever, dus 270 per maand.
Ik ben nu particulier en heb mezelf verzekerd via de amersfoortse. Ik betaal voor meer dan vergelijkbare zorg nu maandelijk 210 en krijg ik nog de helft van CLH terug !! dus voor 105 euro per maand ben ik blij!!

gegroet
C
 
Capricorn,

Is het zo dat je naast die 107 euro voor je ziektekostenverzekering nog wel je KTG in duitsland extra af moet dekken? dus extra nog voor moet betalen?

Zo ja, hoeveel is dat dan typisch?

En dit staat los van die brevetverliesverzekering van albatross he?
Heb een gesprek gehad met albatross en die hadden het over een bijdrage van 150 euro in de maand: dan krijg je gegarandeerd +/- 980. En als het wind mee cafe in zicht is voor de economie, iets van 2100 of zo. Is deze 150 euro p/maand een 'normale' bijdrage?

Komen die bedragen jou bekend voor? hoor namelijk vele lagere KTG /labatross bedragen voorbij komen!

sorry ben vrij nieuw in deze materie en heb hetzelfde probleem als meerdere mensen hier.

groet
Jax
 
Hi Jax,

Ik ben dus ziektekosten verzekerd bij de amersfoortse via Matrix assurantien in Hengelo. Daar heb ik de "Ziektekostenverzekering Buitenland" afgesloten en de "Aanvulling Optimaal".

Verder heb ik via Albatros een KTG verzekering afgesloten bij de DKV ( was de enige die een buitenlands adres accepteerden) en kost me 36 euro in de maand. Dit alles bij elkaar kost me dus 210 euro. Van CLH krijg ik de helft terug.

Die KTG verzekering is een verzekering voor het "financieel gat" wat je krijgt als je langer ziek bent, maar niet vliegongeschikt.

Dit alles staat iid los van mn loss of licence-verzekering.

Die bedragen die je noemt?? waarvan is dat precies?? dat is me niet helemaal duidelijk.

Groetjes
C

ps, waar vlieg je ?
 
Back
Top