NL F16 verstoort vliegverkeer (..)

Even ter verduidelijking: Het ging over een onderhoudsbedrijf van vliegtuigen. Ongeluk werd veroorzaakt door een bestuurdersfout en niet door verkeerd onderhoud.

en ik wilde ter verduidelijking nog wel aangeven dat ik met mijn post niet wil pretenderen dat ik weet wat de oorzaak van dit ongeluk is.... zucht...

Hold your horses. Zoals ik het lees refereert N2024 aan een ander, eerder, ongeval waar hij weet van heeft. .

welke dan? we hebben het hier toch over Brussel Zuid?
 
Hold your horses. Zoals ik het lees refereert N2024 aan een ander, eerder, ongeval waar hij weet van heeft. .

Inderdaad, een ander ongeval. Het ging over aansprakelijkheid / verzekering. Grote kans dat de defensie kisten ook niet verzekerd zijn btw, de risico`s zijn immers door de overheid te dragen.
 
Mijn opmerking is ook absoluut niet grappig bedoeld en de vergelijking met een monteur die tijdens een proefrit schade maakt gaat volledig mank.

Als een monteur tijdens een grote beurt van jouw auto de remvoeringen schoonmaakt en bij de eerste stop die je wil maken schiet je rechtdoor tegen je voorganger/paal/muur/iets anders waar je tegen aan knalt...

Ik refereer ook niet aan jouw opmerking BMJ, maar aan mijn eigen opmerking. Soms denk je dat je iets grappigs roept en dan lees je 'm terug en denkt "waar slaat dat nou weer op?". Tja, sorry, ben niet perfect en er gaat aan mij zeker geen carrière verloren als cabaretier.

En wat mijn voorbeeld betreft over die auto en de onderhoudsmonteur, daar zou je gelijk in kunnen hebben. Weet niet hoe het in de militaire luchtvaart qua verzekeringen aan toe gaat. Kan me alleen niet voorstellen dat het in de civiele luchtvaart en dan met name de GA er heel anders aan toe gaat dan in de echte wereld. Op het moment dat je 'm overdraagt lijkt het mij dat je ook de verantwoording overdraagt. Kan me niet herinneren dat in de kleine lettertjes van mijn verzekering staat dat ze ook schade veroorzaakt door een onderhoudsmaatschappij dekken.
Waarmee ik overigens geen enkele uitspraak doe over een menselijk of technisch falen. Ik doelde uitsluitend op het financiële gevolg.
 
Back
Top