Niveau ATPL

Ik dacht dat we in de regel geen namen zouden noemen

Honey

Juist in de regel, ..... uitzonderingen daargelaten! :duh: :wegkwijt:

Ik geloof niet dat ik iemand kwets of beledig, maar om iedereen weer happy en gelukkig te maken heb ik e.e.a. aangepast! Hope that helps, spread joy and happiness! :kiss:

Back to topic!
 
Dag A v/d M,
Mag je helaas niet Meer met je naam aanspreken :grijns:

Dus vandaar de initialen sorry! :grijns:
 
:D

Wat moet ik er meer van zeggen.

Back to topic:

Niveau is inderdaad gezakt, denk maar eens terug aan die goeie oude tijd met B1 navigatie examens.
 
goeie ouwe tijd? JA, absoluut!

maar ben toch blij, dat ik van dat geneuzel af ben.

Zó en nu weer terug naar het HBO niveau, ..... ahum
 
Ik denk dat Q bedoelt dat het bij een profcheck veelal ook geen verassing is wat er gaat gebeuren.

Oh.. een motorstoring op V1...... verrassend :grijns:
 
En vergeet de eeuwige G/A niet he...

Maar de meeste schriftelijke vragen zijn ook reeds lang bekend...
 
:D

Wat moet ik er meer van zeggen.

Back to topic:

Niveau is inderdaad gezakt, denk maar eens terug aan die goeie oude tijd met B1 navigatie examens.

In de trant van : berekent u op basis van het gewicht van de captain en de hoogte van zijn 2 alimentaties de grootcirkelafstand van de alternate tot op het PNR, de coordinaten van zowel vertrek als aankomstpositie alsmede de loxodromische dead-reckoning true track deviatie.
Een en ander uiteraard gecorrigeerd voor Coriolis-versnelling en jaarlijkse inflatie.
Zonder rekenmasjien.

( Gechargeerd voor effect )
 
8 maanden studeren, 14 examens doen, 12000 euro voor theory gedeelte, heleboel vragen uit je kop leren, heel trots zeggen dat je allemaal 9ens hebt, meneer kaktus vraagt, spelende vrouw, wat heb je nou geleerd. Helemaal niks. Als je een jaar later welke piloot dan ook uit een cockpit trekt en zegt, maak die examens nou nog eens dan zakt iedereen( behalve voor vfr/ifr theory en mass/ balance= praktijk).

damn zonde van die 12000E!!! je kunt zeker geen vrijstelling krijgen voor bepaalde vakken als je al een hbo/wo diploma hebt?? :dozey:
 
damn zonde van die 12000E!!! je kunt zeker geen vrijstelling krijgen voor bepaalde vakken als je al een hbo/wo diploma hebt?? :dozey:

Nee, maar Distance Learning was voor mij een goede optie. Scheelt hoopjes geld en met technisch HBO (Zeevaartschool) achter de rug was het goed te doen binnen 7 maanden.

Wat het niveau betreft, tja, vergelijkbaar met technisch MBO, misschien?? Alhoewel er MBO opleidingen zijn de veel dieper op de stof ingaan.

Ook in de examens kwam ik de grootst mogelijk onzin tegen. Een voorbeeld dat me nu te binnenschiet is: Waar is deviatie van afhankelijk? Volgens IVW van de koers die je stuurt, nou mooi niet dus.

Verder zijn de meeste vragen in de trent van:

Stelling 1: Dit is de eerste stelling
Stelling 2: De eerste stelling is juist

Antwoord A: Alleen stelling 1 is juist
Antwoord B: Beide stellingen zijn onjuist
Antwoord C: Antwoord A is onjuist
Antwoord D: Stelling 2 is onjuist

Dus als je daar een beetje handig in bent zijn de examens echt niet zo moelijk meer. Kwestie van antwoorden schrappen. Verder is het papiertje halen is het enige dat nog telt dus natuurlijk ga je de vragenbanken maken op internet. 85% van de vragen zie je vervolgens letterlijk op het examen terugkomen en o wat zijn we heden blij dat we allemaal een 95% procent hebben. Wat een toneelstuk...

mvg
Ditched

('t is C)
 
Last edited:
Verder zijn de meeste vragen in de trent van:

Stelling 1: Dit is de eerste stelling
Stelling 2: De eerste stelling is juist

Antwoord A: Alleen stelling 1 is juist
Antwoord B: Beide stellingen zijn onjuist
Antwoord C: Antwoord A is onjuist
Antwoord D: Stelling 2 is onjuist


('t is C)

Die is best listig...

:( Maar volgens mij moeten we antwoord B ook goed rekenen?

Greetz
 
Haha, zo zie je maar! ;)

Het komt echt alleen maar op lezen aan!!

Antwoord B: Beide stellingen zijn ONjuist

klopt niet, ze zijn beide wel juist!! Dus: antwoord C!!

mvg
Ditched
 
Euhhh nee, waarom wel?

k denk bijvoorbeeld dat de aerodynamica die ik op school krijg, uitgebreider is dan die voor de ATPL theorie!dus stel ik wil later mijn ATPL halen, dan is t wel zonde dat ik bepaalde lessen ga volgen en daarvoor betaal terwijl k t ooit al geleerd heb! Hoe werkt dat distance learning eigenlijk? nog nooit van gehoord:angel:
 
Haha, zo zie je maar! ;)

Het komt echt alleen maar op lezen aan!!

Antwoord B: Beide stellingen zijn ONjuist

klopt niet, ze zijn beide wel juist!! Dus: antwoord C!!

mvg
Ditched

Nouja, dat A en D fout zijn, dat zie ik ook. Dat C daardoor juist is, klopt ook. Maar aangezien ik niet kan bevestigen dat stelling 1 correct is, kan het ook gebeuren dat 1 onjuist is, en daarmee is B ook correct, want 1 onjuist, dan 2 ook onjuist.
 
@ArieBombarie,
Dat deviatie afhankelijk zou zijn van de koers is echt te kort door de bocht. Er zit echt iets meer achter. De deviatie kan o.a. veranderen met de belading van het vliegtuig en ook met de plaats op aarde waar het vliegtuig zich bevindt.

@bballchick,
Distance Learning ATPL kan bij een aantal scholen in NL en de UK. Je volgt zo'n 65 verplichte lesuren en de rest studeer je thuis. Via email en een soort online forum houdt je contact met de docenten en andere studenten. Verder is het precies het zelfde alleen kan je meer je eigen tempo bepalen.

@Variatie,
Stelling 1: Dit is de eerste stelling.
Dit klopt toch? Niet te ver doordenken ;)


Back on topic: Wie zouden er nog in de opleiding geïntresseerd zijn als je eerst een jaar of 2 of 3 alleen maar theorie les hebt gevolgt door één jaar praktijk??
 
Back
Top