Night time calc in logboek

Viper1983

New member
Ik weet dat hier een aantal mensen zijn die een eigen logboek hebben geschreven.
Ik heb dit ook en gebruik dit al 4 jaar. Helaas heb ik niet zoveel verstand van vb en heb ik dus geen fancy invul gedeelte (wil het wel maar ja... ).

Nu wil ik graag automatische night time calc toevoegen.
Databases met apt locations enzo heb ik wel. Maar ik heb geen idee hoe ik het voor elkaar moet krijgen.
Een tijdje geleden heb ik wel wat gevonden op inet waar een hele berekening in staat maar hier kan ik helaas niets mee. :confused:

Heeft iemand ervaring met dit soort dingen te intergreren?

-----------------------------------------------------------------------------
AUB geen antwoorden met gebruik flightware .....

Want waarom zou ik betalen als ik zelf al zoiets heb, wat goed functioneerd... alleen night times ed krijg ik maar niet voor elkaar.

Groeten!
 
:D :D erg grappig...

ik heb geen zin om 55dollar te dokken, terwijl ik het zelf allemaal al heb. EN het draait niet op mn pda..

mja, nog serieuze reply's?:rolleyes:
 
Don't worry

Don't worry

Enigszins up to date blijven of een papiertje meenemen en het een beetje in de gaten houden. Het gewone natte vingerwerk.

Het komt niet op de minuut aan in je logboek, ze gaan echt niet na bij sollicitatiegesprekken of je op die dag met de dan geldende wind op die route op die hoogte etc blabla wel echt officieel nacht aan het loggen was. Kan de aannamecommisie zelf niet eens berekenen.

Het moet gewoon overeenkomen met de realiteit.

(Je leert het wel af na 4000 uur of zo ;) )
 
I know kebab, zo doe ik het nu ook. Gewoon zeggen, nou dat was ong 50 min in het donker :D
Maar het kan anders, en dat wil ik es proberen.
 
veel vrije tijd dus, koop een hengel en fantaseer over vrouwen of zo
Ik log al jaren met smartlog ,werkt prima en snel
en secured
en nu een biertje
happy landings
 
Hoi Viper1983,

het volgende had ik tijdje geleden als antwoord gepost op een dergelijke vraag:

volgens ICAO en de JAA (1.001) is de definitie van nachttijd:
'The period between the end of evening civil twilight and the beginning of morning twilight, or such other period between sunstet and sunrise as may be prescribed by the appropriate Authority.'.

Toen ik vorig jaar met de NLA belde konden ze dit bevestigen wat betreft de definitie.

Wat nachtcurrency voor landen met pax betreft: ook dat staat onder 1.026 gedefinieerd als 'at night' en dus tussen begin en einde civil twilight.

Hiermee kom je dus uit op

http://aa.usno.navy.mil/faq/docs/RST_defs.html

Nou rest dus de vraag:

als ik nou uit Amsterdam vertrek om 00:00 UTC en ik ga met de Voyager van Rutan even een rondje aarde maken koertje west (beetje dom maar stel...) en het is nacht als ik vertrek ga ik dan 80 uur nacht schrijven?

Hier

http://www.ivw.nl/nl/Images/Informatieblad Loggen
van%20vlieguren%20(A)_tcm5-5356.pdf

(copy/paste en let op dat er geen spaties in staan; de link is te lang..)

staat het wel erg summier omschreven...


Nee, dat schijnt dus niet zo te zijn.
Ik heb toen antwoord per brief gevraagd maar nooit gekregen.

Wat het loggen van je uren betreft; aangezien alleen de IFR uren specifiek worden vermeld als je 'solely by reference to instruments' vliegt (1.080) oftewel alleen loggen als je echt IFR vliegt, maar dat je dus wel alle tijd op een IFR vliegplan als IFR schrijft zou doen vermoeden dat dat ook voor zo'n nachtsegment geldt.

Daarom heb ik toen met de NLA gebeld maar geen sluitend antwoord gekregen.

Vandaar deze constructie, conform ICAO/algemene JAA regels dus. Het houd dus geen rekening met 'appropriate authority' eisen; dat is een ander verhaal... volgens de NLA worden de nachteisen van de lidstaten uiteindelijk gelijkgesteld en vervallen de aparte UDP +/- 15 regels, gebaseerd op de 'oude' no-vfr-night situatie in NL.

Uiteraard hou ik me volledig aanbevolen voor aanvullingen.
Als je de JAR-FCL referentie zou willen geven, graag.


Groeten

Last edited by Pantryman on 09-06-2005 at 06:24

De ontwikkeling van dat logboek staat een beetje stil door verhuizing naar de V.S. en werk maar ben van plan het begin volgend jaar weer op te pakken.

Als je de sourcecode wilt zien dan kan je het beste de development versie downloaden (0.992).
 
Back
Top