Nieuws?

Ben Dover

New member
Vrinden....

Gebeurt er nog wat rondom CLH?

Ik ben schijnbaar niet de enigste die zich helemaal te pletter vliegt.....

Liebe Grüße.....

Hup Holland Hup....:(
 
Hey Ben Dover ! Ik kan je geruststellen, ik deel mee in jouw leed ! Afgelopen 4 dagen STBY gehad en alle dagen meer dan 10 uur FDZ gedraaid, dat brengt m'n maandtotaal toch alweer gauw op een FDZ (reeds zonder PCD's gerekend) op +/- 145 uur, dus tot nu toe heb ik niets te klagen betreffende m'n Arbeitszeit-Konto. En daarbovenop, ben ik net in F/O Stufe 5 gestapt, dus dat is ook alweer goed meegenomen ! Hoorde trouwens eergisteren van onze Flottenchef (ARJ) dat omwille van het toenemend aantal Krankmeldungen (nu al 4% meer dan in 2003 !) er waarschijnlijk nieuwe F/O's zullen moeten aangenomen worden, als het kan dit jaar nog...Is (misschien) goed nieuws voor alle wachtenden...?! Groetjes !
 
Yo Hermafrodiet.....

Arbeitszeit-Konto %&$.... van die 145 uur, bzw. 40 überstunden, zie je waarschijnlijk nooit meer iets terug.....en al helemaal niet als er meer F/O's bij komen op die super flotte van ons, wat ik overigens erg betwijfel....met het oog op de bezuiningen wordt er zeker niet geinvesteerd in nieuwe opleidingen.

Wat betreft die toenemende krank-rate..... logisch gevolg van ontevredenheid en demotivatie. Misschien dat er dan in Koelle een belletje gaat rinkelen.

Anyway.... ik hoop dat er heel snel nieuwe avro collega's bij komen, ..met 90% heb ik nog 125 uur gepland, exclusief 4 S en B dagen. :( ( het moet natuurlijk niet te gek worden )

Voor de rest ben ik nog steeds super tevreden bij CLH :cool:

Ballen.....
 
Oorspronkelijk gepost door hermafrodiet
er waarschijnlijk nieuwe F/O's zullen moeten aangenomen worden, als het kan dit jaar nog...
Oorspronkelijk gepost door Ben Dover
Anyway.... ik hoop dat er heel snel nieuwe avro collega's bij komen, ..
Ehhh......ja gaarne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En snel een beetje!

Adios.
Gr. Slim
 
hallihallo!

niet alleen op de AVRO...
ook op de CRJ vliegen we ons te pletter...
de kisten zijn vol.
En met 90%-deeltijd heb ik ook zo'n 125uur geplanned en ook nog standby bovenop...

We zien het wel...

OSP

P.S. was afgelopen week weereens in CGN op kantoor... en de GERUCHTEN zijn duidelijk postitiever dan de laatste keer..... :D
 
Ben Dover ! Zo direct zien we van al onze Überstunden inderdaad niets terug, maar op lange termijn is het belangrijk en van groot (financieel) voordeel dat je probeert je Arbeitszeitkonto zo vol mogelijk te krijgen, op welke manier ook wij als crew daar iets aan kunnen doen. Wacht nog enkele maanden af en je merkt het wel, die overuren. Verder betreft die Krankheitsrate niet enkel de ARJ-Flotte, het gaat hier over het gehele CLH-Konzept, dus zowel CRJ als ARJ. En ja, mensen zijn gedemotiveerd en misschien gefrustreerd, dus is het deels logisch en begrijpelijk dat meer en meer mensen zich ziekmelden, hoe goed of slecht ze zich ook mogen voelen...:grijns: ! Hoe dan ook, waarschijnlijk gaan er ook nog 2 extra CRJ's in dienst genomen worden (stonden toch maar te niksen in CGN) om extra vraag van LH te kunnen beantwoorden, dus op zich valt het allemaal nog mee (trouwens, ondertussen zijn alweer 3 leasing-Verträge van de ARJ's -RA, -RB en -RO verlengd worden, dus momenteel is er voor ons nog werk genoeg). Groetjes !
 
Fijn om te lezen dat jullie de ballen uit de broek mogen vliegen (om het maar plastisch te zeggen :D ), logisch dat dat enige frustratie opleverd ;) . Wij staan nog steeds aan de kant, te wachten tot we een ons wegen (ben al 3 kg afgevallen...) ook wel frustratieverwekkend. :( :mad:
Allemaal leuk en wel, maar hoe hard zijn die geruchten? :confused: En wat betekend dat voor ons, de wachtjongens? Als er weer mensen bij komen over hoevel man praat men dan? :confused:
Wordt het niet eens tijd voor jullie om eens wat meer druk op de ketel te zetten, richting het management enzo, want zo kan het niet langer! ;)

I'm waiting! :cool:

Succes en mazzel :)
 
Ja maar hij is nou eenmaal heel erg emotioneel. En terecht. Het word tijd dat we beloond worden voor de buitengewone prestaties die we in het verleden hebben geleverd, nietwaar, sheepman. :) :) :) ;)

Maar inderdaad. Hou ons op de hoogte! Maar niet zoals Jacob de leugenaar...

FF
 
trouwens, ondertussen zijn alweer 3 leasing-Verträge van de ARJ's -RA, -RB en -RO verlengd worden,

He Hermafrodiet!

zijn......verlengd worden?.... dat duits begint nu wel een beetje te overheersen he? ... niet goed :grijns:

RIL vertelde me van de week dat onze chef nu in overleg is met Turkish om hun 6 RJ100's over te nemen. In elk geval beter dan dat playmobile van Embrear.

Ballen...
 
Ja... maar dat is ook goed zo...

Want we hebben groter spul nodig. Ik zit zelf op de CRJ. En hoe vaak wij de laatste tijd niet paxe moeten laten staan omdat we overbooked zijn...
Bovendien met stijgende fuelprijzen en zakkende ticketprijzen moet het aantal stoelen gewoon omhoog anders is er geen winst meer te behalen.

Trouwens ik zag laatst de Embraer 170 in WAW staan. LOT heeft die al...
Ik dacht eerst van een afstand dat het een kleine Airbus was. Toen we dichterbij kwamen, was wel duidelijk wat het was. Ben er ff heen gelopen.

Ik vind het een mooie kist. Ik zou het niet 'vies' vinden om deze 'te moeten' vliegen...

Maarja, gelukkig zijn smaaken wel verschillend. ;)

Happy landing!

Will.
 
Inderdaad, in FRA zie je die kist ook meer en meer (Alitalia), ziet er écht mooi uit ! Wat betreft die RJ's van Turkish, wel, daar heb ik nog niets van gehoord, maar het zou wel OK zijn, denk ik ! Groetjes, hermafrodiet !
 
Vloog vandaag weer met iemand vanuit CGN, die iets zou kunnen weten...
..en alles is koffiedik-kijken...

Er is niks besloten, geruchten alom... vandaag weer op de radio in FRA gehoord dat LH misschien Swiss wil kopen... etc....etc....etc...

Du shet blijft spannend...

Suc6!
 
...ik denk het niet !

Zolang er nog meer dan 80 op de wachtlijst staan, zijn er zeker geen dlr-tests...

Ben benieuwd, want als we volgend jaar met alle kisten in de lucht zitten en ook alleen maar wat FO's naar Cargo mogen dan hebben we definitief een heleboel nieuwe piloten nodig...

Afwachten, maar het ziet er beslist niet meer zo slecht uit als begin van dit jaar!!!
 
hermafrodiet

hermafrodiet

Er worden ook volgend jaar geen nieuwe F/O's in dienst genomen, dus ook geen DLR of zo...Dat is wat ik laatst heb gehoord, groetjes !
 
dat wat hermafrodit schrift is idd het officiele standpunt van dit moment

maar vraag eens aan Crew Control hoe 'dik' zij in de piloten zitten... Die moeten soms op de avond daarvoor de OPS-reseve al inzetten om de volgende ochtend alle kisten in de lucht te krijgen...

dat is tegenwoordig vaak het geval.... bovendien zitten TK te klagen dat ze steeds vaker gewone FO-diensten moeten vliegen omdat er geen FO's meer standby zijn. (omdat ze als TK natuurlijk ook van rechts mogen vliegen...)

Zoveel hierover...
Dus zodra de Geschäftsführung dit doorkrijgt, en dit ook een blijvende toestand zou zijn, dan gaat er zeker aktie ondernomen worden.
Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat ze deze zomer-piek proberen "uit te zitten"... der herfst en winter komen we dan gewoon zo door... en volgend jaar wordt de boel opnieuw bekeken....

ik hoop het niet, want als ik de jongens van de AVRO hoor, die vliegen echt "hun ballen uit hun broek...."
 
Back
Top