New Social Group - clubaero.nl

ClubAero

New member
ClubAero heeft een nieuwe Airwork groep aangemaakt met de naam "clubaero.nl", en met de volgende beschrijving:

Clubaero.nl werd opgericht door wintersport enthousiasten (waaronder ook enkele piloten) om een vliegtuig te charteren voor 1-daagse en weekend ski-breaks

Ga naar deAirwork groepen homepage om je aan te melden voor deze groep.
 
Leuk initiatief maar ik wil je wel waarschuwen. Zelf heb ik er ook wel eens naar gekeken om met z'n achten plus gear in een c208 te gaan (tegen kostprijs) en je komt eigenlijk niet uit. IFR is nog duurder dus VFR is je beste oplossing echter ben je dan compleet afhankelijk van t weer. Wijk je uit dan gaat het voor iedereen nog meer kosten en gaat het van de skitijd af. VFR in de winter over zo'n lang traject is moeilijk te plannen. Een ATR charteren kan is wel heel erg ambitieus en daarnaast bieden de transavia's van deze wereld hele goede en vaak betaalbare alternatieven. Ik hoop dat ik ongelijk heb want het is natuurlijk wel dik om met je eigen kist plus vrienden op courchevel (oid) te landen om gelijk naar beneden te knallen! Succes
 
Als je je uitrusting en ski's al op de bestemming hebt, dus ze niet aan boord hoeft te vervoeren, kan je het wellicht voor elkaar krijgen om met een kleiner toestel even heen en weer te gaan. Mits het weer dit toelaat (ik ga ervan uit dat je de dag/het weekend daarop uitzoekt).
Maar:
- charteren is ook dan nog duur; zelf vliegen/kosten delen kan niet altijd
- kom je eigenlijk wel dicht genoeg bij je skigebied?
Voor de niet-jetsetters onder ons is het toch lastig... en op 1 dag??
 
Hi Nazgulair,
Ja, wij hebben rekening gehouden met de problemen die je noemt. Kijk bijv. naar onze keuze van GA aerodrome Lelystad voor wat vroeg vertrek betreft. En ja, neem liever je uitrusting mee om tijd te besparen. Kijk wat dit betreft naar ons advies over 'gear' en afspraken maken: http://clubaero.nl/en/formula/ski-lessons?showall=&start=1
Ja, uitwijken in de winter naar (bijv.) Geneva of Bern is altijd een risico - maar dat geldt evengoed voor de grotere operators. Wij hebben overigens de risico op uitwijken ook ingecalculeerd door een onderzoek te doen naar de meteo records.
 
Back
Top