Netjet Farnborough of Parijs

Slobby

New member
Ik ben uitgenodigd voor een interview en simcheck en verzoek enige recente informatie. Pprune heeft er al meer dan 40 pagina's op staan maar het staat erg verspreid en vaak ook oud matriaal. Tevens aanvullende kennis mbt tot de schriftelijk test word ook op prijs gesteld. Ik ben al in het bezit van "ace the technical pilot interview". maar als iemand mij wat jar-ops vragen kan toezenden graag. Verder heb ik de keuze tussen de B1900 in de uk of de EMB-145 in Parijs. Wat is wijsheid? Jullie reacties graag. Met dank, voor je tijd.:rt:
 
Wat is dat nou voor vraag?? Of op een (Single pilot?) brommer vliegen op een eiland met alleen maar lelijke vrouwen die veel te veel bier drinken of op een mooie multi-pilot glass cockpit kist in een wereldstad met aantrekkelijke vrouwen?

I rest my case..

PS als je onder UK contract vliegt dan kan je beter in Frankrijk zitten, dikke kans dat je dan helemaal geen loonbelasting betaald.
 
Slobby heeft het over de grading. Als je grading doet in the UK doe je het op de 1900, als je het op Le Bourget doet, doe je het op de EMB-145.

Als ik voor de keuze zou staan zou ik voor de 1900 kiezen denk ik, omdat ik nog geen jet gevlogen heb lijkt mij de stap om de grading te doen in de 145 groter dan in de 1900. Verder heb ik geen nuttige info voor je om je besluit op te maken.
 
usairhost. Funny, you are. Denk dat ik voor de brommer kies en dan na de grading de jet pak voor een dagje Parijs. Thanks verder voor jullie reactie.
 
Het maakt toch ook helemaal geen EF UU CEE KAA uit of je de grading doet op een B1900 of een 145!! Er wordt gekeken naar je basics. en niet hoe je een 145 of B1900 vliegt. Ik had het op de Hawker 700 toen, nog nooit jet gevlogen en zeker geen oude Hawker 700.

Als je door de selectie heen komt ga je toch ook geen prop meer vliegen?!

Grtz Mike5
 
Ze kijken tijdens de sim vooral naar je MCC skill, ik heb de grading op de 145 gehad. Ik vond het grootste voordeel van de jet dat hij veel lekkerder N-1 vliegt dan zo'n turboprop. Vooraf heb je een briefing met de instructeur en je pnf, je kunt je pnf dan alvast briefen wat je van hem verwacht en wat er komen gaat (navs tunen, RT, Checklist departure, T/O alternate, approach plates etc.)

Als je ace doorleest en je BOM hoofdstuk 8 (als je die hebt) is het interview en vragentest goed te doen. Voor de Engelse test moet je deze link even bekijken: http://www.kent.ac.uk/careers/tests/verbaltest.htm Dat is namelijk precies zo'n soort test die je bij nje krijgt

succes en misschien tot ziens,


@usaairhost: Als je een post niet meteen begrijpt, kan een tweede keer lezen nog wel een keer helpen :)
 
Last edited:
He thanks peut. Met jouw kan ik praten. Voor al diegene die na mij door de slectie zullen gaan zal ik mijn kennis omtrent de aanname en selectie procedure in een file plaatsen zodat deze voor ieder beschikbaar komt. MvG
 
Verder zou ik er aan toe willen voegen dat we best wat nicer naar elkaar toe kunnen zijn. De snelle " ik weet het wel en heb alles gezien" repies geloof ik wel. Ik ben er om mijn collega's te helpen en verwacht volwassen antwoorden. Dat werkt op de fight deck net zo
 
gelijk heb je Slobby.
wat voor een debiel de usairhost is weet ik ook niet, kan niet eens deftig schrijven ( je.....betaalT moet het zijn)
hoop dat het geen Netjets vlieger is want dan is er iets foutgelopen in de selectie.
doe maar op de B1900, vliegt goed, beetje trager dan een jet , wat altijd helpt tijdens een check en van de props moet jeje niks aantrekken, dat doen zij wel voor je. ze willen gewoon goede mcc zien en dan is alles goed.
succes ermee.
barfly.
 
E145 is niet echt moeilijk te vliegen hoor. Ik zou de E145 doen. FADEC is handig. Geen single engine problemen. Centerline thrust met de 145 beter dan de B1900. Makkelijke scan met je PFD en MFD.

good luck.
 
Ligt er ook een beetje aan wat je gewent bent qua panellayout. E145 is full EFIS (ALT en SPEED tapes) de B1900 volgens mij niet. Heb zelf de E145 gevlogen koud vanuit een steam gauge cockpit. Let vooral op wat Peut gezegd heeft, dat is de spijker op z'n kop.

succes!
 
Hi Slobby,
Reken er niet te veel op dat je op de B1900 of ERJ145 je grading kunt doen. Zelf ging ik (1500 uur ERJ145) er vanuit dat ik in Le Bourget op de 145 m'n grading kon doen, helaas net die middag 4 uur aan een andere klant verhuurd. Dus toen maar 'even' op de CitationII sim (what a bitch!), even wennen maar zoals al eerder gepost: het gaat niet om de sim maar om jou! (CRM erg belangrijk)
JAR-OPS vragen o.a.: Take-off en Landing performance en alles wat daar mee te maken heeft. Neem je B1/ATPL theorie daarover nog eens door.

Succes en misschien tot ziens!
"Everything else is just a plane" :rolleyes:
 
Slobby,

Peut en SvG slaan de spijker op z'n kop.

Het maakt niet zoveel uit welke sim je kiest, als je al kan kiezen.
CRM en hoeveel bier je kan drinken 'savonds is erg belangrijk.

Definities van speeds (V1, V2, etc), performance (TODA, TORA. Dep segments, etc) en fuel planning zou ik even opfrissen.

Veel succes.
XP:biertje:
 
Qua peris orbis. Thanks mates. Ik zal al jullie advies meenemen. Mijn dank aan alle die tijd hebben genomen om een reactie te schrijven. Fly Safe. Slobby
 
Hi guys,

Iemand ook tips mbt voorbereiding simsessie E145 NJE selectie, uurtje simmen ergens op een E145 of handige downloads (flightsimulator) internetsites? Zijn er evt. altijd vaste routes, waaruit een keuze gemaakt wordt?Thx Trend
 
Back
Top