Nederlandse JAA examinator, in UK geregistreerd (gezocht)

PA-28

New member
Hallo,
Wie kent een Nederlandse Examinator die ook JAA (UK) brevetten mag aftekenen?

Greetz,
PA-28
 
zijn niet alle JAA examinatoren gewoon bevoegd om deze te tekenen? lijkt mij wel...
 
nope, je moet CAA geregistreerd zijn volgens mij.
Ik weet wel dat Aeronoord in Hoogeveen en volgens mij ook Singles and Twins in Lelystad JAA-CAA brevetten mogen verlengen. Of ze daarmee ook examinator zijn weet ik niet. Informeer eens zou ik zeggen.
 
Volgens mijn "vrienden"van IVW zijn alleen nederlandse examinatoren bevoegd om op je brevet af te tekenen. Buitenlandse examinatoren mogen wel je examen documenten invullen maar dan moet hij/zij nog even een copie van z'n/haar brevet mee sturen als bewijs dat hij/zij JAA examinator is. Als e.e.a. gecontroleerd is krijgt de kandidaat zijn brevet en EERDER NIET !!!! :mad:

Je begrijpt natuurlijk wel om een database van JAA examinatoren uit het buitenland te moeten gaan bij houden is te veel werk voor mijn "vrienden" van IVW. :passed:

Ik neem aan dat, dit omgekeerd ook zo is.
 
ph-gjk said:
Volgens mijn "vrienden"van IVW zijn alleen nederlandse examinatoren bevoegd om op je brevet af te tekenen.

Dit geldt natuurlijk alleen als je een NL brevet hebt
 
Hey mensen, bedankt!
De beste van in Hoogeveen is op vakantie voorlopig.
S&T kan het, maar die put uit een database met examinatoren.

Ciao
 
Volgens mij bedoelt hij het net andersom, hij heeft een UK issued JAA brevet en zoekt een NL examinator. IS geen enkel probleem, doe ik ook al jaren. JE kan met ELKE door het IVW goedgekeurde examinator je check doen, hij vult keurig de Nlse papieren in, je stuurt een copy van zijn toekenningsbrief van het IVW mee, ofwel het papier waarop staat dat hij bevoegd is om te examineren, ook nog ff copietje sturen van zijn aftekening in je brevet, en dan klaar. Dat stoppen ze in LGW bij de CAA bij je file en je kan meteen vanaf moment van aftekening weer vliegen, tenzij het meer dan 5 jaar verlopen is. Dus zoek eens op je locale vliegclub naar een examinator, leg het hem ff uit en het is geregeld..

Zolang je maar aantoont aan de CAA dat de examinator bevoegd is volgens IVW, dan is het ok, heb zelf eens een A320 rating laten verlengen door een Rus die een duitse TRE was, op mijn UK brevet. Of mijn initiele sim check op een duitse sim, door een Zweed, met een NLse conversie van zijn zweedse TRE, etc.
 
o, da's lekker. Ik heb een CAA PPL en wilde daarmee Ultralightjes vliegen in Nederland. Toen moest ik van het IVW naar Engeland toe om daar een differences trainging te volgen, terwijl ik al jaren in Nederland ULV's vloog, maar gewoon nog geen brevet had.
 
Even voor de goede orde, CAA accepteert alle JAA examinatoren

IVW accepteert voor aftekenen brevetten alleen nederlandse jaa examinatoren, buitenlandse jaa examinatoren mogen wel je check afnemen maar dan moet je een nieuw brevet bij ivw aanvragen.
 
Back
Top