Nederlands vliegtuigje crasht in Oostenrijk

Dmp.cc

New member
WENEN - Door een ongeval met een Nederlands vliegtuigje in het westen van Oostenrijk is zaterdagmiddag vermoedelijk een Nederlander om het leven gekomen.

Een ander raakte zwaargewond. Dat hebben de Oostenrijkse autoriteiten zondag gemeld.

Het tweepersoonsvliegtuigje had een Nederlands registratienummer en kwam uit Italië gevlogen. Het stortte neer in dichte mist bij Thiersee in de provincie Tirol, vlakbij de Duitse grens.

Volgens de autoriteiten is de passagier om het leven gekomen. De piloot zou zijn opgenomen op de intensivecareafdeling van een ziekenhuis in Innsbruck.

Ooggetuigen zagen het ongeluk gebeuren, waarna het wrak vanuit de lucht is gelokaliseerd op een schuin aflopend weiland op een berg.

Het vliegtuig werd vastgezet om te voorkomen dat het in beweging zou komen. De zwaargewonde piloot moest met een helikopter van de berg worden gehaald.

van nu.nl

Volgens luchtvaartnieuws gaat het om de PH-RCV een Socato-GA TB 10.
phrcv.jpg
 
Last edited:
RIP en veel sterkte voor de persoon die in het ziekenhuis ligt!

Ps. Het geeft wel aan hoe de media soms zijn werk doet.... Een klein beetje research had laten zien dat het een vier persoons TB10 was geweest en geen 2 persoons Cessna.. Gaan ze zo ook om met andere zaken waar ze verslag over doen? Erg onzorgvuldig als ik het mag zeggen.
 

Ach ja, Krone, wat moet ik er van zeggen. Het is zeg maar voor Oostenrijk, wat voor Nederland de Telegraaf is.
Zo een penneridder schrijft enkel maar op wat omstanders hem vertellen, en neemt het zo maar aan. Het is immers voor mensen van buiten de luchtvaart vaak moeilijk om verschil te zien, en een klein vliegtuig is al gauw een Cessna.
 
Is het van een vliegschool oid? DAcht dat de AIS ooit haar vliegtuigen in zo een kleur had..

RIP en veel beterschap voor de persoon in de ziekenhuis!
 
Biede personen zijn bekenden van mijn vader.

De overledene wordt woensdag begraven en de persoon (piloot) die in het ziekenhuis ligt wordt in een kunstmatig coma gehouden vanwege de zeer zware verwondingen.
 
Zo komt het wel heel dichtbij, Flying Torquewrench.
Als ik berichten lees van luchtvaartcrashes krijg ik het altijd koud, maar als er bekenden bij zijn vergaat er ook voor jou een wereld.
Ik besef dat het bekenden van je vader betreft, maar ook zijn reacties zijn voor jou dichtbij.

Gezien de zeer zware verwondingen van de vlieger weet ik niet of het beter voor hem is om voor hem op beterschap te hopen of dat hij zal komen te overlijden, dit laatste vanuit het besef dat overlijden ook een over het lijden heen zijn inhoudt, als het letsel te gruwelijk is.

Hoe dan ook, voor alle betrokkenen sterkte.

Meerdere crashes sinds 28/07 :traantjes
 
Back
Top