Natuurkunde

TeunD

New member
Hallo allemaal,

Op het moment sta ik op het punt om mijn profielkeuze te maken. En ik was wel benieuwd naar het volgende.

Natuurkunde is, logisch, nodig om piloot te worden. Toch was ik benieuwd of er uitzonderingen zijn. Stel;

Je hebt een VWO diploma (met goede cijfers) en hebt een universitaire opleiding positief afgerond/je bent geslaagd. Verder beoefen je meerdere luchtsporten (zeg paragliding, zweefvliegen). Je hebt welliswaar geen natuurkunde in je examenlijst. Verplichten vliegscholen je dan nog om natuurkunde te gaan halen (deelcertificaat)???

Mij lijkt logisch van wel opzich. Maar gezien je background (meerder vliegscholen en universitaire opleiding) .... ????

groetjes,
Teun
 
Inderdaad je kunt het beter gelijk halen. Anders zul je later weer omwegen moet maken.
Vele scholen en maatschappijen stellen het wel verplicht.
 
:) Het probleem zit 'm niet zo zeer in het bang zijn voor het niet halen of iets dergelijks. Het probleem is dat, met het profiel dat ik wil kiezen, natuurkunde alleen maar als sprokkelvak (op eigen kracht dus) gedaan kan worden.....
 
:) Het probleem zit 'm niet zo zeer in het bang zijn voor het niet halen of iets dergelijks. Het probleem is dat, met het profiel dat ik wil kiezen, natuurkunde alleen maar als sprokkelvak (op eigen kracht dus) gedaan kan worden.....

Maar je hebt (ook meestal verplicht bij de vooraanstaande Nederlandse opleidingen) ook Wiskunde B nodig.

Volgensmij kom je dan toch echt uit op Natuur & Techniek of Natuur & Gezondheid met je profiel keuze.
 
Denk je niet dat je natuurkunde kennis nodig hebt tijdens de vliegopleiding.....?

Waarom kies je dan niet een ander profiel dat gewoon natuurkunde heeft?
 
Ja, hallo? Hoe is het nou? Waarom nou iedere keer naar de bekende weg vragen? Lezen en luisteren zijn in ieder geval noodzakelijk voor toekomstige vliegers.
 
Hi,

Wat betreft wisB en natuurkunde ben ik idd wel op de hoogte. Mijn vraag was vooral dus; hoe zit het als je een universitaire vooropleiding gedaan hebt. Maar dat is nu hartstikke duidelijk :) Dus gewoon natuurkunde erbij doen :)

bedankt :)
 
Back
Top