Natura 2000

-arjen

New member
Leeft het fenomeen Natura 2000 hier bij de VFR vliegers?

Kan iemand die hier meer over weet er misschien wat over vertellen? Ik weet tot nu toe alleen de toestanden dat Frankrijk 22 beschermde natuurgebieden heeft en Nederland er ruim 150, en dat als je die gebieden volgens een boswachter verstoort dat je dan beboet kan worden en de bewijslast bij jou ligt, en niet bij de aanklager.

Hoe zit dit nou echt? Ik heb nog niet echt een kaart kunnen vinden waar al deze gebieden op staan. Alleen een kaart met grote vlakken, waaronder de hele veluwe waarin die gebieden dan kunnen zijn.

Wat meer specifieke informatie zou heel welkom zijn !
 
De knvvl is hier vol op mee bezig. De toegewezen gebieden staan nog niet helemaal vast.
Er is nog weinig nieuws te melden voor nu...
 
Is dit hetzelfde als dat verhaal over die stiltegebieden? Of haal ik nu alles door elkaar...
 
Nou, zoals gebeurt is met iemand van de club.

Die vloog over de hoge ring bij almere, richting pampus op 1500ft. Zat te klooien met de VOR. Toen hij terug kwam bleek de toren zijn gebeld door "boswachters", en die hebben gevraagd of hij even wilde wachten. Niets vermoedend deed hij dat, en toen zijn die figuren bij de club op bezoek gekomen met hun aanklacht. Dus tja ... hij had ganzen in wilde paniek doen opvliegen toen hij overvloog, en er waren "meerdere" ooggetuigen. En dat was dan weer onder de flora en fauna wet die hoger staat dan de luchtvaart wet.
 
What the F*CK OVER!!!! :mad::mad::mad:

Het moet niet gekker worden in NL, tering, het is dus zo dat iedere frustie ( want dat kunnen mensen met een BOA aantekening zijn, lees: Boswachter, parkeerwachters, viscontroleurs enz enz enz) je een oor kan aannaaien, en dan ligt de bewijs last bij jou???

Dit moet ASAP de kop ingedrukt worden, niet normaal, we worden steeds gekker in Nederland.

Moeten we daarom ineens een mode S transponder, zodat boswachter bromsnor op z'n SBS radar alle kisten kan monitoren die van EHLE naar Teuge of Stadtlohn gaan over de Veluwe?

En dan met de IVW database in de aanslag lekker boetes kan gaan opsturen? Lekker hoor, komt ie ook makkelijk aan z'n quotum.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Komt de PH-RPI je dan met loeiende sirenes en blauwe flitsers op de prop je langs de kant van de airway zetten? :1855:

Wat een gel*l zeg, ik denk dat ik bij de eerste de beste boswachter eens even ga binnenlopen en vragen waarom hij met zijn 4x4 door mijn stiltegebied komt crossen?:rolleyes:
 
Nou, zoals gebeurt is met iemand van de club.

Die vloog over de hoge ring bij almere, richting pampus op 1500ft. Zat te klooien met de VOR. Toen hij terug kwam bleek de toren zijn gebeld door "boswachters", en die hebben gevraagd of hij even wilde wachten. Niets vermoedend deed hij dat, en toen zijn die figuren bij de club op bezoek gekomen met hun aanklacht. Dus tja ... hij had ganzen in wilde paniek doen opvliegen toen hij overvloog, en er waren "meerdere" ooggetuigen. En dat was dan weer onder de flora en fauna wet die hoger staat dan de luchtvaart wet.

Wat een mierenneukers in dit land. Heeft dat clublid er verder nog wat van gehoord, of is dit alleen blaffen maar niet bijten?
 
Ik weet niet meer precies hoe hoog, maar hij heeft een boete gekregen die hij nu aan het aanvechten is. Ik heb in m'n hoofd 700 euro, maar dat weet ik niet meer zeker !!
 
Ik kan hier zo moe van worden, jezus. 700 euro voor een paar ganzen, het moet niet nog gekker worden! En dat terwijl, als ik het zo begrijp, het nog niet duidelijk is waar wel en niet over gevlogen mag worden.

Belachelijk.
 
Ik zou 7 uur lang (ER-tanks in een DA40TDI:yeehaa:) op 500ft holdings gaan oefenen boven het huis van de boswachter in kwestie, is onder de 1200ft..dus de xpdr kan uit! Das pas verstoring van de rust!:1855:


DISCLAIMER:Gelieve met een behoorlijke hap zout te lezen......
 
Las zojuist in de hele waslijst van N2000 gebieden dat het IJsselmeer er ook een van is.

Ik neem aan dat dan niet alle N2000 gebieden verboden luchtruim zijn?
 
Is geen verboden luchtruim, maar je mag er niet laag vliegen en je moet het zo veel mogelijk mijden. Voor de vliegtuigen is het allemaal niet zo'n probleem.
Voor de ballonvaarders in die regio is het een groot probleem. Maar we hebben nu ook al veel gebieden waar we niet te laag mogen komen vanwege eendekooien, etc.

Het luchtruim wordt van boven (transponder verplichting) en van beneden (gevoelige gebieden, natura 2000) volledig dicht gespijkerd in Nederland. Er blijft weinig meer over voor de hobby luchtvaart.....
 
Aha, ik begrijp. Even uit nieuwschierigheid, wat is dan de minimumhoogte die je moet aanhouden om over dit soort gebieden heen te vliegen?
 
Volgens het PDF'je op de site van de Knvvl is die er niet, omdat door de silhouetwerking vogels en andere dieren misschien zouden kunnen schrikken. (Letterlijk genomen dus ook van een 737 op FL370)
 
Wat een onzin, eigenlijk. Het behoud van de natuur is een ding, maar rekening houden met de dieren, die je eigenlijk verder helemaal niks kwaad doet, is toch gewoon belachelijk. Alsof ze verder nergens van schrikken in de natuur. Ik hoop dat dat clublid in gelijk wordt gesteld en de boete wordt kwijtgescholden, dit verzin je toch niet?

Ach ja. Hopelijk is er wat meer duidelijkheid over wanneer ik aan mijn PPL begin.
 
Stel je voor dat er een eend of een andere vogel in bos of wei geniet van z'n welverdiende rust en er komt opeens een vliegtuig over, waardoor het arme beestje in kwestie schrikt. Wat een stress zo'n vogel wel niet krijgt. Voor je het weet Nederland vol met gestresste vogels en dat kan natuurlijk niet!

Hebben we niets beters te doen? Waarom ons niet druk maken over E 85 mio down the drain bij een ministerie? Wedden dat de verantwoordelijke persoon er nog zit of is inmiddels weg met een riante regeling?

Stond 1x in de krant en we gaan gewoon verder alsof het heel normaal is.

Stab Trim ik zou maar gewoon beginnen met je PPL!
 
En als vogels nou echt zo bang waren van vliegtuigen (of heli's :p) waarom zitten ze dan altijd met grote aantallen op vliegvelden!? Ze verblijven er zelfs zo graag dat er van alles in gezet moet worden om ze weg te jagen :D.
 
Back
Top