Heee daar is ie weer, met wat nieuwe vragen .
Volgende week de NASS test bij de NLS, en ik heb even wat rondgekeken met Search op het forum maar een aantal dingen waren me nog niet volkomen duidelijk (en ik wilde er toch zonder enige twijfel in gaan):
1) Die eerste test met het kruisje, krijg je dan te maken met wind etc. dat je van je baan houdt, of gaat het om zo snel mogelijk een goeie alignment te vinden?
2) De tunnel, vlieg je die met alleen je ailerons of ook met de rudder, als combinatie dus? Ik ken het principe wel een beetje en als je met beide tegelijk gaat draaien dan gaat het zeer snel dacht ik... Moet je dus alleen met je stuurtje prutsen of ook je benen aan het werk zetten?
Mja test 3 en 4 lijken me wel ontzettend moeilijk omdat ik een kneus in hoofdrekenen ben maar daar hoop ik dan maar het beste voor!
Oh, en in de glossary staat "The foot brakes: Actuated by canting the rudder pedals under toe pressure". Betekent dit dat ik daarmee gewoon HEEL licht m'n rudder beide kanten op moet duwen? Hoe gaat een vliegtuig daar langzamer van?
Als laatste bij de Power Settings; level Flight; 60% Power, maintain a speed of 100 kts. Maar als ik nou het vliegtuig op 60% power zet en hij vliegt geen 100 kts, maar bijvoorbeeld 95, wat doe ik dan? Zet ik er dan gas bij of is de hoeveelheid Power belangrijker?
Alweer bedankt, ik stel het geduld hier enorm op prijs
-Max
Volgende week de NASS test bij de NLS, en ik heb even wat rondgekeken met Search op het forum maar een aantal dingen waren me nog niet volkomen duidelijk (en ik wilde er toch zonder enige twijfel in gaan):
1) Die eerste test met het kruisje, krijg je dan te maken met wind etc. dat je van je baan houdt, of gaat het om zo snel mogelijk een goeie alignment te vinden?
2) De tunnel, vlieg je die met alleen je ailerons of ook met de rudder, als combinatie dus? Ik ken het principe wel een beetje en als je met beide tegelijk gaat draaien dan gaat het zeer snel dacht ik... Moet je dus alleen met je stuurtje prutsen of ook je benen aan het werk zetten?
Mja test 3 en 4 lijken me wel ontzettend moeilijk omdat ik een kneus in hoofdrekenen ben maar daar hoop ik dan maar het beste voor!
Oh, en in de glossary staat "The foot brakes: Actuated by canting the rudder pedals under toe pressure". Betekent dit dat ik daarmee gewoon HEEL licht m'n rudder beide kanten op moet duwen? Hoe gaat een vliegtuig daar langzamer van?
Als laatste bij de Power Settings; level Flight; 60% Power, maintain a speed of 100 kts. Maar als ik nou het vliegtuig op 60% power zet en hij vliegt geen 100 kts, maar bijvoorbeeld 95, wat doe ik dan? Zet ik er dan gas bij of is de hoeveelheid Power belangrijker?
Alweer bedankt, ik stel het geduld hier enorm op prijs
-Max