Nachtvliegen op Niederrhein

Bobo

Active member
Afgelopen avond wat circuits gevlogen op Niederrhein (EDLV), om weer even gevoel bij het nachtvliegen te krijgen. Ik vond het wat spannend, maar toen het licht eenmaal uit ging, was het geen issue. Niet te veel nadenken over motorstoringen. Bijzonder om de sterren te zien vanuit de cockpit van de 172. Ook even een shout-out voor Niederrhein en de mensen daar. Ja, er is verplichte handling, maar die is inbegrepen in de eerste landing ad € 27,50, touch & go's doen slechts € 5,00 en je staat in no-time buiten de luchthaven en je bent ook zo weer bij je kist, al had ik mazzel dat er geen Ryanair vertrok of andere busdienst. De toren in dat Duitse Engels, 'juu ken du ze run up at ze holding or on ze runwee' Jammer dit op Teuge niet kan, terwijl de faciliteiten er wel liggen.

IMG_3828.jpeg

Sunset! Mooi man.
 
Last edited:
Mooi (y) Het is de laatste dagen dan ook topdrukte geweest in het circuit op Lelystad - omdat het daar tot 20:00u wél mag, circuitvliegen, en goed weer heel schaars geweest is.
 
Reden te meer om uit te wijken naar Duitsland waar je ook echt de voordelen geniet van een gecontroleerde luchthaven en niet enkel de nadelen...
 

Van de terugweg heb ik een video gemaakt, mocht je tijdens deze druilige dagen je afvragen hoe een zonsopkomst er ookalweer uitzag…
 
Niets zo hatelijk als een zonsopgang zien tijdens het vliegen. Maar je video toont wel de charme er van ;-)
 
Back
Top