nachturen vliegen - huren

prettyfly

New member
Heeft iemand een suggestie waar (in Europa) je een betaalbare en betrouwbare IFR kist kan huren (vliegschool oid) om nacht uren mee te maken in een korte tijd?
thanks voor suggesties!
 
Hier bij ons in Oostenrijk kan je prachtig nachtvliegen, zijn de kisten enigzins betaalbaar, en zijn vooral de landingsgelden niet te hoog. (soms zelfs gratis). Echter vanwege het terrein wat je tegenkomt in sommige richtingen, wel voor gevorderden. Ik ga er even van uit dat jij dat wel bent. (of gaat het om NQ opleiding?)

Als je wat dichter bij huis wilt blijven kan je ook vanaf Groningen naar Duitsland toeren, je moet echter er rekening mee houden dat de luchthaven niet de gehele nacht open is. Vooral Kiel vond ik destijds leuk, en ook daar is het landings geld niet te gek. (toen 14 euro per uur, incl. verlichting)

Weet dat het nog niet je vraag direct beantwoord waar je het beste kan huren, maar wel 2 nieuwe ideeen voor je misschien. (in Oostenrijk kan je bij mij huren, DA40)
 
Bij onze club hebben we full IFR kisten met garmin 430, die kan je voor een avond / nacht / ochtend of meerdere dagen (mits voldoende gevlogen) meenemen naar Duitsland of elders om night uren mee te maken. Geen probleem, lage kosten, maar moet je wel lid zijn.
 
Back
Top