Ja, daar zijn ook al vele threads aan besteedt.
Zoals onassis al zei, als je een ab-initio-cursus (geintergreerde JARFCL-cursus) wilt gaan volgen, dan heeft het weinig zin.
Het motiveert je natuurlijk wel meer, maar kost een flinke bom met duiten, als ook veel tijd.
Als je als doel hebt bij een airline aan de slag te gaan, is deze route wel aan te raden. Er zijn een paar airlines die er prijs op stellen, aangezien je progressie tijdens de opleiding beter wordt vastgehouden door de school.
Als je primair van plan bent op de Citation te gaan cruisen, dan is het belangrijk je opleiding zo goedkoop mogelijk te houden.
Ik heb geen precieze getallen hier, maar een schriftelijke theorie-cursus, in combinatie met blokken vliegen (waar mogelijk in het buitenland) schijnt stukken goedkoper te zijn. (dit is dan de modulaire opleiding, aangezien alles in losse modules samen wordt gesprokkelt)
Amerika valt vaak als Buitenland, maar er zijn ondertussen veel andere opties, die vaak ook minder gejammer met visa e.d. opleveren. Oost/zuid-europa. Maar ook het naaste omland (Duitsland, belgie) kan al een flinke winst opleveren. Zeker hier bespaar je ook veel op reiskosten en, als je familie of vrienden in de buurt hebt, woon- en verblijfkosten.
Als je, naast je vliegopleiding, wilt gaan werken, dan is een modulaire opleiding meestal beter te combineren. Nadeel is dat je óf geen vrije tijd meer hebt, óf er veel langer over doet, wat ook weer zonde is. Het scheelt echter wel meer geld, aangezien je minder leent (geen levensonderhoudskosten, die betaal je via je baan) en op dit niet-geleende geld (ervan uitgaande dat je geld moet lenen voor je opleiding), ook geen rente hoeft te betalen (raar, maar waar)
Ik wil je geen programma hiermee voorschrijven, maar een paar puntjes geven aan de hand waarvan je je zoektocht kunt beginnen.
greetz