Na 1 juni een KIWA-brevet?

Vanmiddag heb ik contact gehad met KIWA en gevraagd waar mijn geld bleef. Het klopt dat er nog niets is gedaan aan het terug betalen van het teveel betaalde BTW. Niet alleen luchtvarenden, maar ook beroepschauffeurs en schippers hebben nog niets terug gezien. Dus de medewerker aan de telefoon vond het eigenlijk bijzonder dat hij er nog zo weinig mensen over gehoord heeft.

Ik ga nu een email sturen naar het KIWA afdeling luchtvaart zodat ze het kunnen gaan uitzoeken. Misschien kan ik wel een standaard emailtje maken en even hier posten zodat jullie er ook mee aan de slag kunnen richting KIWA.

Keep you posted.

I.
 
Doe er je voordeel mee. Ik zou de tekst uiteraard een beetje aanpassen om het geschikt te maken voor je eigen situatie.

Geachte heer/mevrouw,


In ... heb ik mijn luchtvaartbrevet behaald en heb de aanvraag bij KIWA Register ingediend. Het PPL brevet koste mij €579.53 Dit bedrag is opgebouwd uit het standaard bedrag wat voorheen bij de IVW van toespassing was (€487) + 19% BTW. Aangezien dit een forse tariefsverhoging met zich meebracht, heeft de minister besloten om het tarief met 7% te verlagen. Voor documentatie verwijs ik u naar uw eigen website:
http://www.kiwaregister.nl/register/nieuws.aspx?id=9794
Ook in de staatscourant zijn de tarieven gepubliceerd:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2010-13538.html

Hieruit citeer ik:

Besluit:

ARTIKEL I

De Regeling tarieven luchtvaart 2008 wordt als volgt gewijzigd:
...

2. In het tweede en derde lid wordt ‘€ 487’ telkens vervangen door: € 453.

...

Hieruit vloeit het nieuwe tarief voort van €453. 19% BTW erbij optellend kom ik op een bedrag uit van €538.96

Aangezien de minister besloten heeft om het met terugwerkende kracht in te laten gaan val ik ook onder deze regeling. Trekt u het door mij betaalde bedrag van het juiste bedrag af dan kom ik op een verschil uit van €40.57

Graag ontvang ik z.s.m. het bedrag van €40.57 op rekening nr: 0123456789 t.n.v. Immortal

Ik heb er vertrouwen in dat u deze kwestie snel en correct kunt afhandelen.


Met vriendelijke groet,

Immortal
 
Ik had hem 13 December aangevraagd, toen waren de bedragen inderdaad aangepast. Betaalde 539 euri.

Dan hebben mensen zoals ik, die al eerder betaald hebben, voorlopig gewoon even pech. Ik heb het verhaal van Immortal gemaild naar KIWA en de reactie is dat ze mij volkomen gelijk geven. Ze voeren op dit moment "druk overleg" met IVW over de vraag wie de taak toebedeeld krijgt om al die piloten dat geld te gaan teruggeven.

Wordt dus vervolgd.

P.
 
Ja inderdaad, zelfde reactie als PPP. Nog even een extra keer geprobeerd om ze over te halen, maar geen succes.
 
Geen klachten over KIWA hier! 8 juni verzoek tot afgifte PPL, 9 juni brief gehad -> direct betaald. Vandaag de 16e brevet ontvangen, welgeteld +- 3 werkdagen ipv de vermelde 15!

Maaarja, dat mag ook wel voor het geld ;-)!
 
Gewoon de volgende keer als je iets moet betalen aan hun, dat bedrag eraf halen. En als ze dan moeilijk doen gewoon opbellen en verwijzen naar dat mailtje.

De volgende keer is over ruim vier jaar, als mijn nieuwe papiertje opgestuurd moet worden. En als ik dan een bedragje dat ik nog tegoed heb inhoud heb je grote kans dat het papiertje niet komt. Ze zijn namelijk aan het uitzoeken of KIWA of IVW de terugbetaling moet regelen, en daarom hebben beide partijen zelf nog niet het idee dat er een schuld openstaat.

P.
 
Het geld is binnen!

Vandaag een storting van KIWA ontvangen. Na 19 maanden wachten is het ze toch gelukt! Kan ik weer een kwartiertje van vliegen...

P.
 
Back
Top