MSc. Human Factors and Safety Assessment in Aeronautics @ Cranfield University

DownBurstX

New member
Zijn er Airworkers met ervaring van deze master opleiding:

Human Factors and Safety Assessment in Aeronautics MSc
Cranfield University, UK

Ik ga nu naar m'n laaste jaar Bachelor Aviation Engineering dus ik ben een beetje aan het rond snuffelen voor een vervolg studie. Een Master of Science is misschien toch wel leuk op m'n CV in deze (trieste) economische crisis.

Ik ben benieuwd!

Website:
http://www.cranfield.ac.uk/soe/postgraduatestudy/safetyassessment/index.html
 
Hey DBX, een maat van me (tevens jaargenoot Aviation) heeft in Cranfield deze Master gedaan. Als het goed is is er op de HvA wel het een en ander van bekend want er zijn meer ex-studenten naartoe gegaan. Succes!

Groeten, PH.
 
Een absolute aanrader. Ik ken (uit een grijs verleden) mensen die de studie hebben gedaan. Tegen de tijd dat de markt aan gaat trekken is een dergelijke studie bij je sollicitatie goud waard. Maatschappijen kijken bij hun aannamebeleid niet alleen naar het papiertje vliegbrevet en vlieguren maar kijken nadrukkelijk naar toegevoegde waarde van kandidaten (persoonlijkheid e.d.). In gouden tijden telt dat wellicht niet zo sterk mee maar in tijden met 1.000+ sollicitanten "in de la" is dit een sterk wapen om je te profileren omdat de airline weet dat je in de toekomst breder inzet bent bent dan alleen een cockpit-functie. En voor hele barre tijden (zeer langdurig uitzichtsloze situatie voor werkzoekende vliegers, ik denk aan 5+ jaar): Je kan eerst een paar jaar een andere prachtbaan hebben voordat je gaat vliegen. Dat geeft voldoening en is financieel altijd gunstig. Misschien dat je dan in de gelegenheid een deel van je studieschuld (met werken) af te betalen. Tel uit je winst.
 
Last edited:
Hoe sluit je BEng (HvA) aan op deze MSc? Wanneer je naar Delft wilde dan kon je een groot gedeelte van het complete programma (overnieuw) doen.
 
Ik heb deze master ook bekeken (mocht het vliegen niet lukken...). Ben ook bijna afgestudeerd (HvA Aviation). Je hebt voor een Engelse master geen zg. schakeljaar (bij NL masters wel) maar wel een toelatingsprocedure. Op de site van Cranfield is te vinden wat de toelatingseisen zijn. Je kan met een BEng dus direct doorstromen naar master.

Groeten!
 
Het is een goede opleiding. Erg populair bij onze cabin crew en een aantal vliegers. City University doet een vergelijkbare course, die je op meerdere locaties in Europa kan volgen.
 
Bedankt voor de reacties.
- Ik zal de HvA zelf ook even informeren over de doorstroom mogelijkheden

- Dit zijn de toelatingseisen inderdaad van de website: Typically a 1st or 2nd class UK Honours degree or equivalent in engineering, aeronautical engineering, mathematics, ergonomics, psychology or other science. Engineering geld dan hopelijk voor mij. Maar ik hoor dus al van meerdere mensen dat het daarmee is gelukt. Het enige probleem is dat ze maar 20 plaatsen per jaar hebben.

- Overload bedankt voor de City University tip. Het lijkt erop (zo ver ik kan vinden) dat het alleen in hartje Londen wordt gegeven. Maar dan kan ik dus in iedergeval kiezen tussen een boerengat + vliegveld of hartje Londen :)

Ik hoop op deze manier inderdaad een paar schoenen te creëren met flinke stalen neuzen, waarmee ik door het aanname beleid kan schoppen :biertje:. Wel vanaf nu nog 4 jaar te gaan, maar dan heb ik Bachelor Avi Eng, Master of Science, ATPL (tenminste als ik de selecties doorsta). Hopelijk is de vliegwereld tegen die tijd wat verbeterd. Airbus en Boeing hebben in ieder geval vandaag wat kisten weten te verkopen (al zegt dat niet zo heel veel)
 
- Overload bedankt voor de City University tip. Het lijkt erop (zo ver ik kan vinden) dat het alleen in hartje Londen wordt gegeven. Maar dan kan ik dus in iedergeval kiezen tussen een boerengat + vliegveld of hartje Londen :)

Volgens mij ook in DBX, FRA en nog ergens op het continent, maar misschien zijn ze daar mee gestopt.
 
City geeft ook lectures in Troisdorf in de buurt van Köln, maar het programma is beperkt.
Naar City University kom je makkelijk via LGW en dan de Thames link trein naar Farringdon.
Misschien interessant voor je:

Air Transport Mangement

of

Air Safety Management

Selectie eisen:
The normal requirement is ATPL, ALE, ATC licences and/or honours degree (2:1minimum) or equivalent, plus sufficient experience in the air transport industry. It is a requirement that students should be employed in the air transport industry whilst taking the course and have at least two years’ professional responsibility.

Kortom, met een ATPL en werkzaam in de industrie mag je je aanmelden voor de eerste module. Slaag je daarvoor, dan mag je door voor je MSc. Vorige maand is wel de course structure aangepast dus de website informatie is niet helemaal up to date. De lectures duren drie dagen dus dat is misschien wat makkelijker in te passen in je rooster dan de 5 bij cranfield.

PM me maar als je meer informatie wilt.
 
Thanks, maar dit lijkt dus inderdaad meer gericht op werkende professionals die extra course willen doen. De Cranfield MSc. lijkt meer gericht op internationale studenten die verder willen studeren.
5 dagen fulltime in Cranfield lijkt me beter in mijn geval, aangezien ik me er ook fulltime voor in wil zetten en ik het dan ook in 1 jaar kan halen i.p.v. 2-3 jaar.
 
Weet iemand nog soort gelijke Masters maar dan juist buiten het continent. Ik ben nog jong, heb geen gezin en ik ben goed in geld sparen. Dus het aantal kilometers van Nederlandse bodem is niet het probleem en een beetje wereld ervaring is ook nooit weg.
Ook heb ik het idee dat bij de gemiddelde Aerospace master de leeftijd redelijk hoog ligt 25 - 30 jaar terwijl ik net over de twintig ben en nogal het Amsterdamse studenten leven gewend ben :biertje:. Maarja dat wordt dan misschien wel een jaartje afzonderen. Of... praat ik nu bullshit?
 
Misschien wat Amerikaanse Universities bekijken? Ohio State, Michigan, N Dakota, er zijn er nogal wat in de VS en sommige van heel goede kwaliteit.
 
Back
Top