In het eeste filmpje van de Korean 777 (op Osaka Kansai?) was er volgens mij niks mis met de spoilers. Het lijkt veel meer op Pilot Induced Oscilitations. Een te grote correctie die steeds grotere correcties tot gevolg heeft omdat de vlieger en de control software (777 is fly-by-wire) van het vliegtuig tegen elkaar in gaan werken.
Wat betreft de groundspoilers: ik weet niet hoe het bij de 777 is, maar op de Airbus die ik vlieg komen de groundspoilers pas als er zowel links als rechts een landing gear strut compressed is èn de thrust levers in idle zijn. Zo ziet het er in dit filmpje ook naar uit.
En over de Alitalia MD11: het is niet dezelfde landing. Op het eerste filmpje land de MD11 op baan 13, na de beroemde checkerboard approach. Op het tweede filmpje land hij in de andere richting op baan 31 (straight in over het water). Let maar op het verkeer op de taxibaan naast de runway. Kaitak had maar één parallel taxiway. In het eerste filmpje zie je die links, in de tweede rechts.
ENG FADEC 1 MAINT staat er trouwens al vanaf het begin. Het is bij deze landing ook niet verder van betekenis.