mooie landing - hahaha

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=u5V490ZWE4o[/YOUTUBE]

Dit is van binnen waarschijnlijk...... Kijken tot het einde.
 
Staat er bij het filmpje van Sandertje na 2:02 nou "ENG 1 FADEC FAULT" of staat er iets anders? Gewoon uit nieuwsgierigheid..
 
on topic: nooit geweten dat 't effect van no spoiler deploiment er zo drastisch van buiten uitziet. Van binnen voelt het soms dat ie een beetje float/niet wil landen.

semi-off topic: denk dat die Ali van binnen niet die andere is. Hij staat wel redelijk op de CL terwijl die ander naast de baan staat.
 
semi-off topic: denk dat die Ali van binnen niet die andere is. Hij staat wel redelijk op de CL terwijl die ander naast de baan staat.
Je ziet bij het filmpje van sandertje pas dat hij op de centerline staat als zijn neuswiel de grond raakt en hij full reverse geeft. Op het andere filmpje heeft hij dan al teruggestuurd naar de centerline. Start het eerste filmpje maar eens in als de tweede langs 3:36 komt.

Lijkt me dus wel dezelfde vlucht. Best bizar dat dat van twee kanten tegelijk gefilmd is.

Nog een mooie landing:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=TmT1MbhyBZE[/YOUTUBE]

Maar inderdaad: de beste stuurlui... :rolleyes:
 
In het eeste filmpje van de Korean 777 (op Osaka Kansai?) was er volgens mij niks mis met de spoilers. Het lijkt veel meer op Pilot Induced Oscilitations. Een te grote correctie die steeds grotere correcties tot gevolg heeft omdat de vlieger en de control software (777 is fly-by-wire) van het vliegtuig tegen elkaar in gaan werken.

Wat betreft de groundspoilers: ik weet niet hoe het bij de 777 is, maar op de Airbus die ik vlieg komen de groundspoilers pas als er zowel links als rechts een landing gear strut compressed is èn de thrust levers in idle zijn. Zo ziet het er in dit filmpje ook naar uit.

En over de Alitalia MD11: het is niet dezelfde landing. Op het eerste filmpje land de MD11 op baan 13, na de beroemde checkerboard approach. Op het tweede filmpje land hij in de andere richting op baan 31 (straight in over het water). Let maar op het verkeer op de taxibaan naast de runway. Kaitak had maar één parallel taxiway. In het eerste filmpje zie je die links, in de tweede rechts.

ENG FADEC 1 MAINT staat er trouwens al vanaf het begin. Het is bij deze landing ook niet verder van betekenis.
 
Last edited:
FADEC MAINT

FADEC MAINT

.....ENG FADEC 1 MAINT staat er trouwens al vanaf het begin. Het is bij deze landing ook niet verder van betekenis.

Maar wel voor departure. Met een FADEC FAULT kom je nog weg, maar FADEC MAINT is een dikke NO GO.
 
Inderdaad. Maar... geen great landing. Dan kan je namelijk het vliegtuig nog een keer gebruiken. ;)


Overigens verbaasd het me dat de vlieger zolang wacht met springen.
 
Back
Top