Mondeling ''Aircrafts''

DownBurstX

New member
Hi guys and girls,

Binnenkort moet ik mijn mondeling houden voor het vak Engels. Ik wil dan wat vertellen over ''Aircraft'' in het algemeen. Nu gaat het bij het mondeling om je spreekvaardigheid. Aangezien ik wel wat van vliegtuigen af weet en er in de luchtvaart aardig wat engels gesproken wordt, leek dit me wel een aardig onderwerp.
Aangezien ik de inhoud niet zelf hoef te bedenken, ben ik op internet flink aan het zoeken geweest naar algemene informatie over vliegtuigen, zodat het qua gramatica een beetje in orde zit.
Nu kom ik alleen lappen tekst tegen, zoals dat de nose gear van de B744 een maximum rotatie uitslag heeft van 70gr. en de body gear een maximum rotatie uistlag heeft van 13 graden. Heel leuk en interresant om te weten, maar niet voor m'n mondeling van ca. 7 minuten. :yeehaa:

Dus weet iemand hier een goede engels bron/link voor mijn engels talk.
De tekst mag best op niveau zijn, als ik het maar in ca 7 minuten kan vertellen.

Alvast bedankt.

DBX
 
Last edited:
Om te beginnen kan je beter spreken over aircraft. Aircraft is zowel het enkelvoud (singular form) als meervoud (plural form) van de vertaling van "luchtvaartuig".
Wat betreft de spreekbeurt zou ik het heel simpel houden. Probeer het eens bij How stuff works of NASA. Wees creatief met zoektermen op google en leef je uit.

Cheers,

C. Citation
 
Last edited:
Ik vind 'aircrafts' wel erg bruut klinken hoor, net zoals 'turbulences'...
 
En dat Engels talk moet English presentation zijn I assume !? ;)

Anywayyyyy helemaal met Citation eens!! ik zou het overigens niet al te vlieg technisch maken, valt de helft van je klas in slaap. Ik zou een discussie VM/KLS beginnen!
 
Thanks people!

Ik heb wat bij elkaar gevonden, voor een mondeling.

@C. Citation: Bedankt voor de tips.

@FD: Misschien heb je gelijk, maar ik ben door meerdere leraren aangeleerd dat 'talk' het woord voor spreekbeurt is. Heeft dit niet iets te maken met U.S. English of U.K. English? Op school schijnen wij British English te krijgen (alleen dan met een half US , half NL accent :) )

Gr. DBX
 
Dat zou inderdaad heel goed kunnen!

Succes met je spreekbeurt!
 
Back
Top