Mogelijkheden na PPL

Guillie

New member
Ben een enthousiaste RPL-er, ga binnenkort op voor het PPL (JAA).

Het vliegvirus heeft me al een tijdje te pakken en ben nu aan het kijken wat er verder mogelijk is na PPL, beroepsmatig gezien.

Is het mogelijk om een PPL JAA om te zetten naar een FAA PPL en daarna voor een FAA CPL te gaan met ATPL theorie?

Kun je met FAA papieren ook in bijv. Azie/Afrika/Latijns-Amerika bij een maatschappij solliciteren? Of wordt daar JAA geprefereerd?

Hoe schatten jullie de kansen op de arbeidsmarkt in voor een 30+ er???


Groet
Guillie
 
Die omzetting is volgens mij mogelijk. ik meen dat er wel een ureneis is. Voor meer info zou ik je aanraden een mail naar de FAA te sturen. Je kunt daarna uiteraard je CPL halen in de states.

Als lowtimer met alleen een FAA CPL/ATPL theorie geef ik je niet veel kans bij de aziaten/(zuid)amerikanen. Je moet vaak uren meenemen. Zolang je geen greencard hebt is dit lastig.

Waarom niet een JAA fATPL halen?

Cheers KL
 
Ik zou persoonlijk voor beide gaan.

Zowel JAA als FAA en de Instructor ratings doen.
Er is een enorm grote vraag naar FI's, en op die manier verzeker je jezelf van een job...
 
Bedankt voor jullie antwoord.

'k Ga uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om het volgens JAA te doen, via distance learning ATPL theorie en dan op voor het CPL.

Kennen jullie mensen die het op deze manier gedaan hebben en toch op latere leeftijd nog een baan gevonden hebben in de luchtvaart?

Overigens, wanneer je een IR rating op je PPL behaald, geldt deze dan ook voor het CPL?

Groet,
Guillie
 
Ik heb destijds een Canadese PPL omgezet naar een FAA ATPL door bij een FSDO (lokale FAA office) binnen te lopen en ik kreeg ,m direct mee.(1998) Ik weet niet of die vlieger nog opgaat.

Maar, als je van plan bent om een volledige opleiding te doen en je wil FAA enz erbij, dan is er een vliegschool in Sanford, Florida (ben vergeten hoe die heet, maar ik ben bijna zeker dat het Comair Academy is.) die werkt samen met een vliegschool in Coventry. Je kunt dan in Florida je groundschool doen en vliegtraining(JAA) + tegelijkertijd je FAA papieren halen. Je krijgt een J1 visum( 2 jaar geldig) zodat je ook nog kunt werken als instructeur. Uren en papieren neem je dan mee terug naar Europa(of Afrika, of...)

Succes, D
 
Ik ben me aan het voorbereiden om het PPL te gaan doen, dit doe ik bij een vliegclub in Thailand die verbonden is met de DCA alhier en het examen word ook gedaan door deze organisatie. ( ik woon op Phuket )

Het brevet wat je krijgt staat hieronder.

Certificate Private Pilot's License - Aeroplane from Civil Aviation Training Center Accredited by the Government of Thailand and the International Civil Aviation Organization (ICAO)

Kosten rond de 210.000 BHT = 4500 euro

Als ik het PPL gehaald heb kan ik dan ook elders vliegen op deze aardkloot ?
Ik zie termen voorbij vliegen als FAA JAR enz.....
Ik begrijp dat je daarna de CPL kan doen en later weer hogerop.

Eerst maar eens kijken of ik door die medical kom :rt:
 
Prijs lijkt mij niet verkeerd, athans vergeleken met de kosten die je kwijt bent voor een PPL hier in NL.

Of je hiermee ook in NL kan vliegen? Het kan wel, maar of het ook echt mag...;)

Als het voldoet aan de ICAO eisen, zal je denk ik een gelijkstelling kunnen krijgen, mits je voldoet aan de eisen (uren etc.) om in andere landen te mogen vliegen.

Ik weet niet hoe dit in de JAA (Europese) landen geregeld is, maar er zijn wel mensen op dit forum die je dit kunnen vertellen.

Anders even een mailtje sturen naar IVW.

Ik kom graag een keer langs in Phuket als ik m'n PPL heb, lijkt me erg mooi vliegen daar bij jullie.

Is het nieuwe veld op Phuket al geopend?

In elk geval veel succes met je medical en geniet van het vliegen!

Guillie (heeft vandaag z'n eerste uurtjes "blind" gevlogen...) :)
 
Gisteren las ik dat hier op Phuket inderdaad ook een veld aan het opbouwen is in Pha Khok , en ik woon er 10 km van af, vandaag ( het is nu al 6-1-2008 00:47 ) later in de morgen (eerst even slapen) zal ik proberen of het makkelijk te vinden is. Een vliegschool is hier nog niet dus moet ik naar de Thai vlieg club zuidoosten van Bangkok http://www.thaiflyingclub.com/linkcostlearningtofly.html

Uiteraard moet je hier permanent wonen ( resident zijn ) of een werk vergunning hebben om er gebruik van te kunnen maken. Alles hier valt onder de FAA schijnt.
 
Ik heb de strip gevonden van de vliegclub maar was aan de toegangsweg afgesloten dus kon het terrein niet op om het te bezichtigen incluis het clubhuis, de baan kan je vanaf de hoofdweg zien en was onverhard. Waarschijnlijk word er nog gewacht op de certificering en dat gaat langzaam hier als ik het bericht op hun website zie.
 
PIC als bestuurder`

PIC als bestuurder`

Hi,

Kan me destijds uit gesprekken met het IVW over de eis van 100 uur herinneren dat met bestuurder idd PIC wordt bedoeld. Maar better safe than sorry en gewoon IVW bellen om toelichting te vragen.
Groet,
WVG
 
Voor degene die een Aziatische ICAO CPL of ATPL hebben en op een route vliegen van Azie naar Europa mogen Europa niet binnen vliegen met dit Brevet ?

Zover ik kan overzien is een Thai afgegeven ICAO brevet kompleet FAA gelijkwaardig.
 
Last edited:
Nee, FAA ATP written halen en FAA ATP check/type ride doen. Over het algemeen zien ze inderdaad liever een FAA in plaats van een JAA brevet in de "america's", Afrika en Azie. Stuk makkelijker om te zetten, goedkoper current te houden, en beter bekend. Binnen de EU/JAA lidstaten zul je een JAA brevet nodig hebben.


FD
 
Ik heb destijds een Canadese PPL omgezet naar een FAA ATPL door bij een FSDO (lokale FAA office) binnen te lopen en ik kreeg ,m direct mee.(1998) Ik weet niet of die vlieger nog op gaat.

Mocht deze vlieger nog opgaan, dan moet je het touwtje flink laten vieren, denk ik :grijns:
Maar het valt natuurlijk altijd te proberen, een JAA PPL omzetten naar een FAA ATPL.
Waar mag ik tekenen?

Eerst maar eens het JAA PPL papiertje zien te halen ;)

Als ik het goed heb, kan je dus wanneer je een JAA PPL hebt, in de US een FAA PPL written test doen, een check ride voor FAA PPL en daarna verder voor FAA CPL?
Of ben je verplicht om ook een aantal uren instructie te volgen in de US voordat je de check ride kan doen?

Guillie
 
Back
Top