Mogelijkheden in keuzetraject

Laurents

New member
Beste lezers,

Ik zit met een kwestie die het mij erg moeilijk maakt om een studiekeuze te maken. Ik ben december 2007 helaas afgewezen door de kls bij de cova (ivm veel aanmeldingen en voor een klein deel teleurstellende gvss-resultaten), en heb toen besloten dat ik sowieso eerst een studie/opleiding wilde gaan doen voordat ik het weer (evt. bij een andere) vliegschool zou proberen. Ik ben toen Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek gaan doen, maar na een paar maanden bleek dat het voor mij veel te veel over materiaalkunde ging, en veel te weinig over het vliegen echt.

Ik twijfel nu echter tussen een aantal studies/opleidingen, namelijk Aviation Studies aan de HvA, Geneeskunde, of Rechten. Ratio zegt mij dat ik voor Aviation Studies moet kiezen, omdat ik het dan later voor mezelf veel makkelijker maak om bij een vliegschool binnen te komen.

Echter, mocht ik afgewezen worden bij verschillende scholen na mijn opleiding aan de HvA, dan weet ik niet of ik wel werkzaam wil zijn bij een andere functie in de luchtvaart. Als mensen vragen waarom dan wel niet; 'je zit er immers erg dichtbij', dan vertel ik ze dat ik van mening ben dat het vergelijkbaar is met goede vrienden zijn met de vrouw/het meisje op wie je eigenlijk bizar verliefd bent. Erg pijnlijk dus, omdat je zó dicht bij je droom zit.

Mijn vraag is eigenlijk of ik ergens tegen niet ál te veel kosten een medische keuring kan doen, alsmede een simcheck waarbij ik voor mezelf kan verduidelijken of het wel of niet aannemelijk is dat ik later een complete selectie doorkom.

Dit zou me namelijk enorm helpen voor wat betreft mijn besluitvorming.

Vriendelijke groeten en bij voorbaat dank,
Laurents
 
Medische keuring kan je altijd doen. Kost zo'n 350 euro. Wat valt bij je onder 'niet al te veel kosten' ?
 
Je kan bij IST Flight training voor een redelijke prijs voorbereiding krijgen op een grading / inzicht in je vliegvaardigheid. Ik wil ook wel rondje met je vliegen in een gebakje en je wat meer ervaringsinfo geven, maar echte voorbereiding kan je het beste bij IST doen.

Aangezien je nog een tijdje van plan bent te studeren kan je net zo goed (met of zonder voorbereiding) de selectie al in gaan van EPST of NLS. Gaat dat niet goed, dan kan je het aan het einde van je studie alsnog proberen (ben je in ieder geval beter voorbereid omdat je het al gedaan hebt). Tegen die tijd kan je KLS ook nog een keer weer proberen. Kom je er wel doorheen, dan heb je een "luxe" probleem.
 
Back
Top