Modulair je opleiding volgen?

martijn78

New member
Naar aanleiding van mijn vorige topic heb ik diverse reacties gekregen op de vraag of 30+ en dan nog een opleiding volgen wel een reële optie is.

In een van deze antwoorden werd aangegeven dat je het best een opleiding modulair kunt gaan volgen.
Voor mij is dit niet duidelijk wat hiermee nu precies wordt bedoeld.

Zitten hier ook voor/nadelen aan en hoe pak je dit (het beste) aan?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr Martijn.
 
Er zijn een aantal airworkers die je tot in detail kunnen uitleggen hoe je modulair kan gaan. Voor zover ik het begrijp is modulair het bij elkaar sprokkelen van je ATPL theorie en brevetten bij verschillende FTO's, in plaats van het geheel geïntegreerd bij 1 provider te volgen. Afhankelijk van de vliegschool kan dat nadelen hebben omdat je de naam van de school en ook de connecties mist. Voordeel is dat je zelf de verschillende stappen bij elkaar kan shoppen en dus goedkoper uit kan zijn (inclusief rente meegerekend scheelt het je iets van 30.000 euro geloof ik, afhankelijk met welke school je vergelijkt). Afhankelijk van de verschillende organisaties waar je dit doet, kan het zelfs ietsjes sneller zijn.

Omdat je niet een exact uitgeschreven syllabus met bijbehorend tijdschema volgt zoals bij een geïntegreerde opleiding kan het dus ook voordelen hebben als je delen naast je werk wil doen. In dat geval kan het dus langer duren, maar hou je nog een inkomen ernaast, wat dus weer rente kan schelen (omdat je meteen al kan afbetalen).
 
Nosig,

Bedankt voor je reactie.

Voor mij als 30+ zou dit inderdaad een betere optie zijn mocht ik met deze opleiding beginnen aangezien je dan een baan ernaast kunt aanhouden waardoor je toch een inkomen geniet!

Toch zal ik zal eerst moeten gaan beginnen met het z.s.m. behalen van mijn Havo.

Maar het geeft mij alweer een beter beeld van wat een modulaire opleiding inhoudt!

Thanks.
 
Voordeel is dat je zelf de verschillende stappen bij elkaar kan shoppen en dus goedkoper uit kan zijn (inclusief rente meegerekend scheelt het je iets van 30.000 euro geloof ik, afhankelijk met welke school je vergelijkt). Afhankelijk van de verschillende organisaties waar je dit doet, kan het zelfs ietsjes sneller zijn.

30k? Denk als je rente meerekent en vergelijkt met NLS of Stella je toch eerder een goeie 40-80k bespaart...afhankelijk van hoeveel je moet lenen....(zeker als je ernaast gewoon je inkomen houdt hoef je veel minder te lenen, en kun je meteen profijt hebben van het negatieve inkomen dat je verkrijgt.......heb je ook als je Integrated doet, maar je hebt er niezo veel aan als je geen inkomen hebt!)
 
30k? Denk als je rente meerekent en vergelijkt met NLS of Stella je toch eerder een goeie 40-80k bespaart...afhankelijk van hoeveel je moet lenen....(zeker als je ernaast gewoon je inkomen houdt hoef je veel minder te lenen, en kun je meteen profijt hebben van het negatieve inkomen dat je verkrijgt.......heb je ook als je Integrated doet, maar je hebt er niezo veel aan als je geen inkomen hebt!)

Ik weet het ook niet meer zeker, maar dat is wat ik me kan herinneren van de post van André. Ik zal 'm nog eens opzoeken...
 
Heb hem hier op mijn pc staan, scheelt al 40-50k in opleidingskosten..laat staan als je de rente mee gaat tellen!
 
Is een Excel-file!:D

Dus?
ambusy.gif
 
Back
Top