Modulair CPL theorie gedeelte

elenten

New member
Hallo,

Vraagje: Ik heb mijn PPL een tijdje geleden gehaalt in de US maar wel met een JAR school (dus CAA PPL). En in middels een uurtje of 30 gevlogen...Nu wil ik langzamerhand beginnen aan een CPL course en dacht eerst maar eens met de theorie te beginnen en in de tussentijd wat meer uren op te bouwen. Ik ben begin 30 en heb een drukke baan in Amsterdam.

Ik zat zelf te denken aan de modulaire CPL opleiding van de NLS omdat het lijkt dat deze 2 a 3 avonden in de week gegeven wordt in Amsterdam.

Mijn concrete vragen:
* Ik lees dat je er alleen aan mag beginnen als je min 150 uur in je logboek hebt staan. Klopt dit?
* Verder hebben er mensen ervaring met deze opleiding?
* Kan ik het combineren met uren bouwen in de States?
* Kan je de CPL cursus ook bij een Engelse school doen in de states en de theorie in NL of moet ik dan ook de CPL cursus (dus het vliegen) in NL doen?

Mvg,
/Erik
 
Hallo,

Vraagje: Ik heb mijn PPL een tijdje geleden gehaalt in de US maar wel met een JAR school (dus CAA PPL). En in middels een uurtje of 30 gevlogen...Nu wil ik langzamerhand beginnen aan een CPL course en dacht eerst maar eens met de theorie te beginnen en in de tussentijd wat meer uren op te bouwen. Ik ben begin 30 en heb een drukke baan in Amsterdam.

Ik zat zelf te denken aan de modulaire CPL opleiding van de NLS omdat het lijkt dat deze 2 a 3 avonden in de week gegeven wordt in Amsterdam.

Mijn concrete vragen:
* Ik lees dat je er alleen aan mag beginnen als je min 150 uur in je logboek hebt staan. Klopt dit?
* Verder hebben er mensen ervaring met deze opleiding?
* Kan ik het combineren met uren bouwen in de States?
* Kan je de CPL cursus ook bij een Engelse school doen in de states en de theorie in NL of moet ik dan ook de CPL cursus (dus het vliegen) in NL doen?

Mvg,
/Erik



Hallo Erik,

Ook ik heb mijn PPL en ben nu modulair bezig met de ATPL studie. Ik doe dit via Distance Learning bij Orbit. Ik kan me niet voorstellen dat je 150 uur in je logboek moet hebben staan om de theorieopleiding bij de NLS te mogen volgen.

Je hebt wel 100 PIC uren nodig om aan je CPL praktijk te kunnen beginnen, maar dat is wat anders dan de theorie. Volgens mij gebruikt de NLS hetzelfde mateiaal als Orbit, dus het zou vreemd zijn als daar die eis wel aanwezig is.

Wat betreft de opleiding in het Engels, de studie is sowieso in het Engels. Dus het lijkt me niet dat daar verschil in zit. Ditzelfde geldt voor de examens, mits de opleidingsinstantie een JAR-FCL FTO betreft uiteraard...

Wat betreft hour building, het gaat er om dat je PIC uren opbouwd. Om het CPL brevet af te kunnen geven zijn er wel wat regels aan gesteld (zie IVW), maar volgens mij maakt het niet uit of je deze uren nu in NL maakt of in de US.

@all airworkers. correct me if I am wrong...

Groet,
PH-FLY
 
Back
Top