Minimum leeftijd KLS selectie

Wessen

Member
Goedemiddag,

Allereerst de beste wensen voor 2009.
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de situatie bij de KLS, ik ben vrijwel zeker om deze zomer selectie te gaan doen aan de KLS. In deze situatie lijkt dat me niet erg handig. Ik ben 15 dus nog jong genoeg, ik doe momenteel 4 HAVO N&T. Nu dus mijn vraag. Zal ik zomer 2009 aan de selectie beginnen of zal ik wachten tot de situatie verbetert is en met de tijd aan mijn GPL gaan beginnen?
Graag jullie reactie.

Groeten,

Wesley
 
Goedemiddag,

Allereerst de beste wensen voor 2009.
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de situatie bij de KLS, ik ben vrijwel zeker om deze zomer selectie te gaan doen aan de KLS. In deze situatie lijkt dat me niet erg handig. Ik ben 15 dus nog jong genoeg, ik doe momenteel 4 HAVO N&T. Nu dus mijn vraag. Zal ik zomer 2009 aan de selectie beginnen of zal ik wachten tot de situatie verbetert is en met de tijd aan mijn GPL gaan beginnen?
Graag jullie reactie.

Groeten,

Wesley

Volgens mij mag je als je 15 bent nog hellemaal geen selectie doen!
 
Volgens mij moet je inderdaad minimaal 17 jaar oud zijn voordat je aan de selectie begint.

Wat ik te horen heb gekregen is als volgt: "je mag aan de selectie beginnen als je je overgangsrapport naar het examenjaar hebt." Denken jullie dat ik beter even kan bellen? Dat is dan al de 3e keer, komt dat niet een beetje "zeurderig" over?
 
Hallo hé, maak even een ander topic aan. Je CPL mag uitgegeven worden als je 18 jaar bent, dus 17 jaar ten tijde van selectie.
 
Na even teleurgesteld te zijn blijkt het toch dat je 16 mag zijn wanneer je je aanmeld voor de selectie.

Bron KLS:

"Je moet minstens 17 jaar zijn om te starten met de opleiding. Als je nu in het examenjaar van HAVO of VWO zit en tenminste 16 jaar oud bent mag je je al wel aanmelden voor de selectieprocedure."

@Julien, ik ga er niet verder op door. Een nieuwe topic lijkt me dus overbodig:)
 
Back
Top