Mijn toekomstplannen. graag jullie mening.

KLM 2006

New member
Hallo,

Ik zal me allereerst even voorstellen. Ik ben Milan en ik ben een 20 jarige student uit Noord- Holland.

Zoals velen op dit forum is het al jaren mijn droom om piloot te worden. Echter door verkeerde keuzes op de middelbare school heeft de uitvoering van die droom enige vertraging opgelopen. Eigenlijk is die vertraging voor mij heel goed uitgepakt omdat ik bij een juiste keuze nu klaar zou kunnen zijn met een vliegopleiding en ik dus in een zeer slechte markt terecht zou zijn gekomen.

De verkeerde keuze die ik heb gemaakt, is dat ik in plaats van na mijn VMBO-TL met prachtige cijfers, ik niet heb gekozen om door te leren op Havo, maar ben doorgestroomd naar het MBO. De reden hiervoor was dat ik nu toch wel erg graag met vliegtuigen wilde werken omdat luchtvaart toen al een grote passie voor mij was.

Ik heb dus de MBO-4 opleiding vliegtuigonderhoudtechniek gedaan en deze heb ik ook met succes afgerond. Daarna ben ik doorgestroomd naar het HBO. Echter begon het wachten op een plek in de cockpit me nu toch wel een beetje op te breken:niet_bli: Ik heb lange tijd geduld gehad omdat ik wist dat het niet verstandig was om met een VMBO bij een minder goed bekend staande vliegschool te beginnen. Nu ik echter MBO heb gedaan begint het toch wel heel erg te kriebelen. Omdat ik ook weet dat MBO een risico diploma is in de luchtvaart heb ik voor mijzelf het volgende plan opgesteld. Graag zou ik jullie mening willen horen. (Opbouwende) kritiek is uiteraard ook welkom omdat ik graag wil weten of dit plan (financieel) verantwoord is.

Het plan is als volgt:
-Ik ga in februari 2010 een overstap maken naar HBO rechten (totaal niet luchtvaart relevant maar dat terzijde).
-Ik doe naast het HBO momenteel ook al een schriftelijke Havo studie voor de vakken geschiedenis en wiskunde B. Hiervoor doe ik in juni/juli 2010 examen.