Midzomer vlucht 2011

N2024

Active member
Net als dit jaar willen we komen jaar bij leven en welzijn weer een Midzomervlucht organiseren. Vorige keer zijn er een aantal airworkers mee gegaan, die hopen ook nu weer van de partij te zijn.

We hebben het idee om weer te vertrekken vanaf EHMZ en dan naar een veld in Kent of East Sussex te gaan. `s Avonds vliegen we weer terug net als vorige keer. Voor degenen die dat willen is er de mogelijkheid om daar een partijtje te golfen. Je zou echter ook ervoor kunnen kiezen om bijv. een stad of musea te bezoeken.

In principe kunnen zowel vliegers als niet- vliegers mee. De niet vliegers betalen de vliegers een legale onkosten vergoeding. Ik meen voor heen-en-weer 175 Eurie.

Hoe meld je jezelf aan? Dit jaar hebben we besloten hier een Facebook groepje (midzomervlucht) voor te starten. Ook niet vliegers kunnen dan immers mee discussieren (bijv. vraag stellen over paspoort nodig, hoe lang is het vliegen, is er eten aan boord:haha: o.i.d). Join het groepje en het komt goed!

Hier wat foto`s:

midzomervlucht2010_headcorn9.jpg


midzomervlucht2010_headcorn2_002.jpg


_MG_3960.jpg


_MG_3971.jpg


Mag de airwork vlag mee btw?
 
Is het niet zo dat het er alleen om gaat dat je moet landen op een douane veld in Engeland? Is het ook verplicht om te vertrekken vanaf een veld met douane?
 
Op EHMZ imag je gewoon vertrekken naar Engeland, het is een internationaal veld. Geen punt dus; dikwijls gedaan. Wat je wel is hebt is dat de douane er staat als je vertrekt of juist als je geland bent.
 
Gaaf idee.

Ik heb geen facebook account en ben ook vooral niet van plan er aan te beginnen, dus mij zul je niet in die groep gaan zien. Maar ik neem aan dat dat ook een van de redenen is om e.a. ook hier te vermelden, zodat gekken die een hekel aan facebook hebben, toch mee kunnen kletsen en wellicht mee kunnen vliegen.

Even wat praktische vragen...

-1- Je wilt s'avonds weer terug gaan vliegen. Betekent dat dat je een NVFR of IFR rating moet hebben?

-2- Is het de bedoeling om min of meer als groep/formatie te vliegen of is het de bedoeling dat ieder voor zich gaat? (Dan heb ik het niet over het vluchtplan, want dat kan je het handigste individueel indienen, tenminste zo ben ik het gewend, ook als we met vier vliegtuigen dezelfde vlucht maken.)

(Het lijkt me waanzinnig leuk om mee te gaan, maar ik zie wat haken en ogen in verband met het feit dat ik een UL vlieg.)
 
Even antwoord op vragen.

- Facebook is wel zo handig.
- Geen IR nodig, wel vliegen VFR. EHMZ is `s avonds dicht om 20.00u locale tijd, evt. kunnen we (geringe bijbetaling) in overleg later landen tot sunset.
- Formatie gaat niet met de hele groep. We hebben allerlei snelheden zoals een chieftain, een comanche, maar ook mijn eigen C150. Ieders een eigen vliegplan maar wel dezelfde route. De vorige keer hebben we de langzaamste kist (de mijne dus) het eerste laten vertrekken, vervolgens steeds een snellere kist. We kwamen zodoende ongeveer gelijk aan.

Hier nog een html linkje (sorry) van een ander vluchtje naar Engeland, zoals je ziet moet dit ook voor een UL nog te doen zijn.

We hebben wel nog even naast elkaar gevlogen vorige keer hoor:

_MG_4010.jpg
 
Als ik tegen die tijd mijn eigen kist heb (zou juni klaar zijn), heb ik wel interesse, ook hier geen facebook en ook geen intentie om met facebook te beginnen, maar ik meld me t.z.t. wel.
 
Ik heb geen facebook account en ben ook vooral niet van plan er aan te beginnen, dus mij zul je niet in die groep gaan zien.

Ik ook niet. Ik doe niet aan facebook, hyves, twitter en andere sociale media. Misschien ben ik daar wel niet sociaal genoeg voor. :) Een webforum vind ik al heel wat.

Over die vlucht: ik zou wel mee willen, maar gezien mijn geringe ervaring (nog geen half jaar een brevet) zou ik alleen mee willen als er een andere piloot naast mij zit. Ik vlieg normaal een C172 vanaf Lelystad. Iemand interesse?

P.
 
Sorry jongens en meisjes, maar het Facebook groepje is echt makkelijk. Zodra het groepje een beetje vorm heeft wordt `t gesloten (dus niet zichtbaar voor niet leden) en kunnen we daar discusieren bijvoorbeeld welke passagier in welke kist mee kan. Als het effe kan?
 
Mij lijkt dit uitje ook wel een feestje :)
Maar een Facebookgroepje??? :passed:
Wellicht is het mogelijk via dit forum voor deze gelegenheid een tijdelijk gebruikersgroepje te organiseren??? :cool:
 
Dat gebruikersgroepje is toch al aangemaakt op Facebook? Dus groepje alleen voor de mensen die meedoen aan dit vluchtje en verder gesloten.
 
Ik heb even met N2024 overlegd, en besloten voor dit doel een aparte Airwork groep hier in het forum te maken. De naam en een link naar die groep volgen snel. Dan kunnen we vast met de voorbereidingen beginnen.
 
Lijkt me erg leuk. Ik heb mij ook aangemeld. Ik weet echter nog niet zeker of ik mee ga; dat hangt af van mijn andere plannen. ;)
 
Back
Top