Middle East

dassault

New member
Hallo

Ok, het Midden Oosten zit momenteel ook op z'n gat maar heb toch een klein vraagje.

Op lange termijn zou ik daar een gokje willen wagen maar vraag me af of ik een kans maak met mijn JAA licentie. Heb me laten vertellen dat je enkel met FAA kans maakt.
Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft of daar meer over weet??

Bedankt alvast.
 
Hallo

Ok, het Midden Oosten zit momenteel ook op z'n gat maar heb toch een klein vraagje.

Op lange termijn zou ik daar een gokje willen wagen maar vraag me af of ik een kans maak met mijn JAA licentie. Heb me laten vertellen dat je enkel met FAA kans maakt.
Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft of daar meer over weet??

Bedankt alvast.

JAA is geen probleem, heb er zelf mee ervaren dat het alleen maar beter is omdat je met FAA bijvoorbeeld een 5daagse cursus Human Performance moet bijwonen terwijl je dit met een JAA licence niet hoeft te doen.
 
Emirates

Emirates

I understand there is a large pool of qualified applicants and they are sporadically interviewing and running courses.

They have suffered a drop in passenger loads and appear to be re-evaluating their routes and expansion.

PPRuNe Middle East Forum has a great deal of additional info.
 
Last edited:
Ligt een beetje aan waar je in het Midden-Oosten wilt gaan. UAE, Qatar, bahrain is voornamelijk meer op JAA gericht. Saudi Arabia daarentegen weer meer FAA. Uiteindelijk kan je met beide overal terecht.
 
Echt geen probleem met je JAA brevet binnen de UAE. Ze converteren je brevet naar een UAE license.
Echter, zelf wil je natuurlijk wel je JAA brevet geldig houden. Daarvoor gaan de meesten gewoon 1 keer per jaar de sim in. Duitsland is redelijk que prijs.
 
Back
Top