Met de auto naar Portugal

muzieman

New member
Hoi allen..,

ik zit momenteel op de NLS. Over enkele maanden ga ik naar Portugal, maar wil dat met de auto doen. Heeft iemand hier enige ervaring mee? Raden jullie het aan om dat te doen? Verder zijn tips ook welkom. Ik heb zelf nl. geen idee of het wel een goed idee is nl. Ik heb verder ook gehoord dat je op de een of andere manier geen belasting hoeft te betalen over de auto...? Klopt dit...


hartelijk dank MUSY
 
Zeker aan te raden, je moet echt vervoer hebben naar de school vanaf je appartement. Zat samen met een aantal heren waarvan sommigen geen eigen auto hadden, dan moet je dus elke dag met de fiets (in de zomer geen probleem, in de winter kan het spoken) en voor boodschappen ben je afhankelijk van degenen die wel een auto meehebben.

Denk dat in onze klas zo'n 75% hun eigen karretje mee hadden genomen, en ik weet dat sommigen uit andere klassen later in Portugal nog een wagentje hebben gekocht omdat het toch wel handig was.
 
fietsen was goed voor je! ;) heerlijk 's ochtends in t donker (want er was natuurlijk geen verlichting) over een zandpaadje dat gewoon tot 50 cm onderwater stond! Heerlijke tijden nietwaar ;)?
 
ja dat was goed te doen over die weg. Dan zat je met je hoofd tegen het plafond als je door een goeie kuil heen reed. Ik weet nog wel dat jij daar bijna loskwam over dat heuveltje..was ook tegen de 80 km/h hè!:stapelge:
 
ja dat was goed te doen over die weg. Dan zat je met je hoofd tegen het plafond als je door een goeie kuil heen reed. Ik weet nog wel dat jij daar bijna loskwam over dat heuveltje..was ook tegen de 80 km/h hè!:stapelge:

Achja, bij sommige mensen zit het vliegen nou eenmaal in het bloed!

Kaas:grijns:
 
Met de auto naar PT is wel te doen, ik heb ook gedaan en moet wel zeggen dat eigen vervoer in PT belangrijk is vooral als je de eerst vlucht van de dag hebt.
Taxi is daar ook goedkoop voor het geval dat je iets te veel zakt bij Bar Cidade; Praxis; Bar inn (zonder in elkaar geslagen te worden en vervolgens in een politie busje moeten zitten, toch J.I.P!!?? en vervolgens mij naar de politie bureau te laten komen om jullie bullshit te vertalen)

Back on topic, je moet opletten naar de datum van de APK voordat je weg gaat of is je 911 jonger dan 4 jaar??? Mocht je APK verlopen dan krijg je een mooi acceptgiro van de RWD.

Suc6
 
qua rijden prima te doen. kan je wel aanraden om niet het hele eind in 1 keer te rijden:p:
 
Dank voor de reacties tot nu toe. Iemand enig idee hoe het zit met de belasting? Ik had gehoord dat je geen belasting voor de auto hoeft te betalen. ik ga bijdeweg ook een auto op LPG kopen. ik neem aan dat je daar volop LPG kunt tanken?

MOES
 
Voor zover ik weet moet je wel gewoon belasting betalen omdat je gewoon in een NL auto rijd. Je rijd welliswaar in t buitenland maar onder nederlands kenteken. Der zijn ook klasgenoten bij ons die af en toe wel eens in een politiefuik liepen en gecontroleerd zijn op papieren. Dus ik zou de gok niet nemen.
LPG kan je daar volgens mij wel tanken alhoewel ik er niet op gelet heb;)
 
Met de auto naar PT is wel te doen, ik heb ook gedaan en moet wel zeggen dat eigen vervoer in PT belangrijk is vooral als je de eerst vlucht van de dag hebt.
Taxi is daar ook goedkoop voor het geval dat je iets te veel zakt bij Bar Cidade; Praxis; Bar inn (zonder in elkaar geslagen te worden en vervolgens in een politie busje moeten zitten, toch J.I.P!!?? en vervolgens mij naar de politie bureau te laten komen om jullie bullshit te vertalen)

Back on topic, je moet opletten naar de datum van de APK voordat je weg gaat of is je 911 jonger dan 4 jaar??? Mocht je APK verlopen dan krijg je een mooi acceptgiro van de RWD.

Suc6

hmm, kan niet wachten tot ik daar ben :grijns:
on adventure!!!
 
Voor zover ik weet moet je wel gewoon belasting betalen omdat je gewoon in een NL auto rijd. Je rijd welliswaar in t buitenland maar onder nederlands kenteken. Der zijn ook klasgenoten bij ons die af en toe wel eens in een politiefuik liepen en gecontroleerd zijn op papieren. Dus ik zou de gok niet nemen.
LPG kan je daar volgens mij wel tanken alhoewel ik er niet op gelet heb;)

Maar als je gewoon een rekening van de garage laat zien is alles OK!
 
er zijn mensen met een swift uit 88, een skoda uit 96 of een alfaatje op lpg(ikzelf) de pyreneeen overgekomen zonder problemen... het is maar 2300km... even aanzitten, knallen over de péage, hup door spanje en je bent er....

LPG is te tanken op één station in evora, ben de naam kwijt maar het is die vlak bij de supermarkt waarvan ik de naam ook kwijt ben, die met dat iritante deuntje... realiseer me dat je daar weinig aan hebt maar dat is jou probleem..

regelmatig moet je je rijbewijs/papieren laten zien... maar aangezien ze je geboorteplaats aanzien voor je achternaam is dit altijd wel grappig... "bon noite senor naarden:p"

reken er wel op dat je auto iedere maand wel een nieuwe kras oploopt in portugal.. zorg dat je niet aangereden word door een onverzekerde zigeuner en zorg er ook voor dat je je wielklem er niet zelf afhaald.... voor de rest is het een autowalhalla zonder files, stoplichten en parkeertarieven van €4,-... parkeerboete is max 8 eur...

en brasileiro, kan me niet herinneren dat IK ooit in elkaar geslagen ben daar... volgens mij bedoel je iemand anders...

PS: goede overnachting onderweg voor redelijke prijs: Novotel in Bilbao... zorg wel voor een reservering, zeker in het hoogseizoen...
 
Last edited:
Nee die grafwinkel naast de autowasserete bij de Mac...al had de Feira Nova er ook wel een handje van zeg. En dan al die vis die lekker door de winkel waait!
 
2300 KM -- 1500 Mile is in een stretch te doen. Water, eten, tanken, pissen tijdens het tanken, red bull en gaan met die banaan. 3 uur power nap in je auto en doorknallen.

MCO - DEN en Baltimore, MD - DEN meerdere malen gedaan (2,5 dag rijden over 4000KM). Heb Nashville, Tennesse - Denver, Colorado (18 uur 125 Km/u) in een stretch gedaan back in 2005.

Red bull gives you wings!

Road trips zijn best leuk. Lijkt me erg gaaf van NL naar PT te rijden. Nooit verder als BE en DLD geweest met een Nederlandse auto.

Zou het gewoon doen, lekker om een auto bij je te hebben. In no-time ben je in Beglie en/of DLD. Gooi je auto daar vol en gaan met die banaan!

PS: I do wanna add one thing to this though.. Like a (retired) Florida state trooper once told me; "It's cheaper to pay for a motel 6 then for a funeral"....

En daar had deze zeker gelijk in.

FD
 
Last edited:
2300 KM -- 1500 Mile is in een stretch te doen. Water, eten, tanken, pissen tijdens het tanken, red bull en gaan met die banaan. 3 uur power nap in je auto en doorknallen.

MCO - DEN en Baltimore, MD - DEN meerdere malen gedaan (2,5 dag rijden over 4000KM). Heb Nashville, Tennesse - Denver, Colorado (18 uur 125 Km/u) in een stretch gedaan back in 2005.

Red bull gives you wings!

FD

:eek:fftopic:

Dat doet mij denken aan mijn Roadtrip met Flyhigh van Naples. FL naar Burbank, CA

helaas dat FH zijn auto niet harder ging dan 70mph

Twee weken later Highway 1 van LA naar SF gedaan ook heel gaaf!
 
Back
Top