Meevliegen in de cockpit

js51672

New member
Heren/ Dames

Maandag 9 maar vlieg ik rond 09.35 van Amsterdam naar Oslo.

Ik zou graag start inflight en landingsfoto's willen maken.

Bij wie moet ik toestemming vragen om een fantastische fotoreportage te kunnen maken?

klik hier voor mijn cockpit foto's


Met vriendelijke groet Jeroen
mail eventueel js51672 (@) hotmail ( punt)com

Alvast bedankt
 
Beste JS51672,


Dit kun je het beste aan de captain vragen, de kans is echter zeer klein dat hij je toelaat in de cockpit tijdens de vlucht. Spijtig maar het is tegenwoordig helaas niet anders.


Fijn weekend,

Naudjuh
 
En die daarvoor en die daarvoor ;)

Ik denk dat het lastig wordt, hoewel ik wel eens een verhaal heb gehoord van iemand die naar de US vloog en geruime tijd in de cockpit mocht verblijven.

Evengoed succes en prettige vakantie!

PS leuke foto's.
 
Zo te zien ben je al in behoorlijk wat cockpits geweest.

Ik zou het inderdaad gewoon vragen aan de captain. Duidelijk vertellen waarom je het wilt, en misschien een paar mooie foto's meenemen als voorbeeld.

Ik weet niet hoe het precies zit met mensen toelaten in de cockpit, maar ik heb zelf ook een paar keer in de cockpit mee mogen kijken. Vier weken geleden naar Vancouver was de laatste keer. Samen met een vriend mocht ik zo'n beetje de hele vlucht in de cockpit meekijken. Mooiste was de schitterende approach over de Rockies en vervolgens de landing op YVR. Wel moet ik erbij zeggen dat dit (wellicht) mogelijk was omdat hij een vader heeft die voor de KLM werkt.

Succes verder!
 
Kan niet ligt op het kerkhof en mag niet ligt er naast.

Onlangs nog 'n vriendin(netje) op de jump naar LIN ;)
 
Leuk dat je in ieder geval wel een plaatje kon maken. Op hoeveel cockpitfoto's sta je eigenlijk? Het moeten er inmiddels heel wat zijn!
 
kan iemand me uitleggen?

voor zover ik er verstand van heb, lijkt het me dat de systemen uitstaan, maar de snelheid staat op 45 kts op de PFD.. links en rechts.
of weet ik nog gewoon te weing?
 
Meestal geven deze systemen niet onder een minimum waarde aan. Deze waarden zijn vaak 30 of 45 kts. De IAS is dan namelijk toch niet interessant, de groundspeed heeft dan veel meer waarde.
 
Zoals gezegd is de minimale aangegeven snelheid (IAS) op de 737 45kts, daaronder gebruik je de groundspeed op je Navigation Display, die is veel beter bruikbaar tijdens het taxien.

Vergelijk het maar met de auto, daar begint de snelheidsmeter vaak vanaf 20km/h.
 
oke thanks!
Wat die systemen betreft ben ik FSX gewend, en daar begint en eindigt die meter gewoon op 0 ;)
 
Back
Top