medisch vraagje

ktv

New member
ik heb verstopte sinus holtes. Zeer pijnlijk bij het dalen etc. Heeft iemand een goede werkende oplossing , behalve stomen - flesjes Otrivin ?
 
Hoi ktv,

Doe eens een search op 'klaren' en lees even verder. Je zult zien dat het vliegen eigenlijk wordt afgeraden bij verstopte neuzen en sinusholten. De gevolgen kunnen namelijk erg nasty zijn. Dit is een voorbeeld van een resultaat dat je dan krijgt: Verkouden en vliegen!?!
Ga ook eens lang je huisarts als de sinusholten geregeld of lange tijd verstopt zitten.

Groeten,

CC
 
ik heb verstopte sinus holtes. Zeer pijnlijk bij het dalen etc. Heeft iemand een goede werkende oplossing , behalve stomen - flesjes Otrivin ?

Gewoon niet gaan vliegen. Als het dicht zit, zit het dicht. Er is niks zo lulligs om in de descent erachter te komen dat je eigenlijk al te ver bent gegaan. Ik vlieg ook altijd met Otrivin op zak, maar puur om de blokkade tijdelijk te verminderen, niet voor preventief gebruik. Dus gewoon doen wat je al doet, stomen en veel vocht tot je nemen (water, hete dranken, soep etc.).

En mocht je niet zeker zijn van je zaak kan je altijd nog de vliegerarts raadplegen.

PS. Mocht je een andere neusspray gaan gebruiken dan Otrivin, let er dan op of je er uberhaupt wel een voertuig mee mag besturen.
PS2. Mocht je heel snel van je verkoudheid afwillen moet je bij defensie gaan kijken in de masker oefen ruimte met wat traangas. :grijns:
 
Of val eens een agent aan, als je geluk hebt krijg je de volle lading. Nadeel is natuurlijk dat je een nachtje in de cel mag doorbrengen en een aanklacht aan je broek krijgt.
Ik zag niet zo gek lang geleden een filmpje op tv van een man die zich ernstig misdroeg en na een waarschuwing bespoten werd met pepperspray. Door overgevoeligheid of de grote dosis barstten zijn sinusholten en zat hij onder het snot. Dus het werkt zeer goed :grijns:
In mijn zoektocht naar een filmpje over de effecten van pepperspray op de sinusholten vond ik niet het gewenste filmpje, wel Sinol Nasalspray. Yes you guessed it, cayennepepper up yer snout! http://www.sinolusa.com/
 
Back
Top