Ten eerste: MBO is op de "piramide van opleidingen" net wat hoger dan HAVO, dit omdat het een beroeps opleiding is, daarom vind ik t ook een redelijk vreemd gegeven dat HAVO boven MBO word verkozen...
Ik heb gister even naar SAA (ja, Stella Aviation Academy) gebeld, en daar vertelden ze me dat er 2 maatschappijen in NL zijn die geen MBO'ers aannemen, namelijk: KLM & Transavia.
VLM deed dit voorheen ook niet, maar die hebben dit bijgesteld en nemen ook MBO'ers aan, Lufthansa neemt ook MBO'ers aan, mits je door de DLR heenkomt.
Nu hoor ik jullie al denken, ja, tuurlijk zeggen ze dat bij SAA, want zij willen je ton...
My thoughts exactly!
Dus, ik ben zelf ook ff wat onderzoek gaan doen, en daarbij werd het verhaal bevestigd!
Op de site van Lufthanse City Line staat bij de Job&Career sectie dat ze een zgn. Fachhochschulreife eisen, dit is in weze niet meer dan een bewijs dat jij geschikt bent om een HBO (Fachhochschule) te gaan volgen, of een equivalant hiervan.
Toen ik dat las ben ik maar eens op internet onderzoek gaan doen waar op de schaal dit zit, en meerdere sites hebben bevestigd dat dit Fachhochschulreife gelijk ligt aan t nederlandse MBO.
Solliciteren bij Lufthansa (CL) is dus wel degelijk mogelijk met een MBO, vandaar uit is het een kwestie van werkervaring opdoen, en laten zien wat ik waard ben, en doorsolliciteren naar Lufthansa Main Line...
Ik ga er van uit, dat als je voldoende werkervaring hebt, je vooropleiding er niet meer toe doet, dit is nl overal, in welke sector dan ook, het geval!