ErikDee
Ik ben één van de weinigen die het heeft gered. Ik was ook rond jou leeftijd toen ik besloot een ATPL opleiding te gaan doen.
Ik begin binnenkort aan de type rating opleiding en verwacht april/mei te gaan vliegen vanaf XXX. (Ik kan nog niet vertellen bij wie, of hoe en wat)
Ik heb de opleiding modulair gedaan terwijl ik een goede baan had.
Naar mijn mening zijn er twee dingen die erg belangrijk zijn om een kans te maken om als 'oudere' aan de slag te komen als verkeersvlieger :
- minimaal een HBO opleiding met een stevige werkervaring in een wat hogere functie. Je hebt dan bewezen dat je wat waard bent. Dit moet compenseren dat je geen KLS of NLS gedaan hebt.
- zoals Pontius ook al heeft aangegeven, moet je over goede contacten/netwerk beschikken
Mijn a.s. arbeidsvoorwaarden : ik hoef geen type rating te betalen, moet minimaal drie jaar blijven, en krijg behoorlijk betaald.
Conclusie: het is niet onmogelijk, maar het moet, afgezien van het feit dat je uiteraard ook op standaard moet kunnen presteren als vlieger, met het verkrijgen van de baan echt meezitten!
Verder heb ik de opleiding van de belasting mogen aftrekken. Dat scheelt zeer veel kan ik zeggen!
Uiteraard is een ieders omstandigheden weer anders en moet iedereen voor zichzelf beslissen. Maar kan je de opleiding doen met een goede baan als basis, die je kan behouden als je toch niet gaat vliegen, dan is het een overwegen waard.
Vr gr
P51D