martinair

Hhahaha gelukkig maar...............

Jah vlieg regelmatig op de 73 met daarnaast instructiewerk (mooie afwisseling).

Groeten
 
Least MP dan volgend jaar een 747-400ERF van de KLM, als aanvulling van de vrachtvloot, zodat 2 MD-11's weer voor de passage-divisie wordt ingezet? Je zou bedoelen dat 4de 747 van de KLM cargo via Air France bij MP terecht kan komen.
 
2 van die 7 md 11 cargo worden toch pax.......

Dan is de uitbreiding toch de B744 van KLM???

Correct, het is niet de bedoeling dat de 2x MD-11CFs eindeloos pax blijven vliegen. In elk geval totdat duidelijk is wat de toekomst wordt na 25 aug.
1x B747 van de KLM in de lease is de eerste stap. KLM heeft er in totaal 4 die het onder de KLM vlag niet erg goed doen. De overige 3 zouden dus als groei gezien kunnen worden, maar daar is het nu te vroeg voor.

Voorlopig is de groei beperkt tot handhaven van de capaciteit middels lease KLM
B747 Cargo (voorlopig 1x), toekomst wellicht (inderdaad wellicht);

4x B747BCF (MP)
4x B747ERF (KLM)
5x MD11F (Cargo)
2x MD11CF naar F (retour naar Cargo als opvolger van de B767 benoemd is)
 
Dat de Tubes niet worden goedgekeurd door de leasemij lijkt me sterk. De MD11 CF's van MPH zijn op 1 na in eigendom (MCP, MCR en MCS). Alleen de MCT is van de leasemij.

Van de MD11F's zijn de verhoudingen andersom. De MCW is eigendom, en de MCU en MCY zijn leasebakken.

De 747 BCF's zijn volledig lease, de 767's zijn op de MCL na ook lease.

Overigens ben ik benieuwd hoe MPH de MD11's weer voor passage wil inzetten. Ik ben 1X met een MD11 van MPH op vakantie geweest, en toen was het full economy... Gelijk aan veevervoer. Ik neem aan dat ze dan ook comfortclass moeten toevoegen aan de MD11.

Zou overigens wel gaaf zijn, de MD11 weer fullpax...
 
toch ben ik van mening dat ik een hele tyd terug een stuk heb gelezen dat de laatse paar md-11 door finn-air compleet werden gestript tot vrachtbakkies en dat ze dus niet meer terug gebouwd konden worden.maar hoorde gister van me collega dat die vorige week een mp md-11 op de gates zag staan......dus tja wie zal het zeggen.ik hoop het wel dat ze terug komen want het blijven toch mooie bakken die md-11s.
 
maar hoorde gister van me collega dat die vorige week een mp md-11 op de gates zag staan......

Dan heeft er iemand zitten slapen:) Weinig beenruimte is al geen topper, maar staanplaatsen...:D
 
Hmmm, 4e freighter van de klem gewetleased aan MP, wij waren nog steeds in de veronderstelling dat dat ding na 18 maanden AF naar de KLM zou komen, worden volgens mij al wat crews voor opgeleid, wishfull thinking?
 
Hmmm, 4e freighter van de klem gewetleased aan MP, wij waren nog steeds in de veronderstelling dat dat ding na 18 maanden AF naar de KLM zou komen, worden volgens mij al wat crews voor opgeleid, wishfull thinking?

Voor 25 aug lijkt bijna alles op wishful thinking...
 
Hhahaha gelukkig maar...............

Jah vlieg regelmatig op de 73 met daarnaast instructiewerk (mooie afwisseling).

Groeten

Cool
Je vliegt alleen de -eigen -800 zeker?
Kan je me wellicht binnenkort (eind aug) naar HER vliegen :p

@NKAWTG

VOlgens mij zijn nog niet alle CF's al omgebouwd door finnair naar F zoals partytrucker stelt toch of wel??

En idd, een MD11 full economy zieik ook niet zitten
 
Cool
Je vliegt alleen de -eigen -800 zeker?
Kan je me wellicht binnenkort (eind aug) naar HER vliegen :p

@NKAWTG

VOlgens mij zijn nog niet alle CF's al omgebouwd door finnair naar F zoals partytrucker stelt toch of wel??

En idd, een MD11 full economy zieik ook niet zitten

1e MD11 tubestrip is uitgevoerd, 2e in augustus.
De 2 resterende zijn (voorlopig) uitgesteld, zodat een evt ombouw nog tot de mogelijkheden behoort. Mochten er maatschappijen tussen nu en het nieuwe zomerseizoen omvallen, en daarmee de lease prijzen van airframes goedkoper worden (?), is er weer van alles mogelijk...
Alle scenarios zijn daarmee dus nog mogelijk.
 
nou dan bied ik hierbij me ex uses aan voor de slecht info.maar een md-11 weer terug in pax uitvoering is wel een hoop gedoe en dan zullen ze toch weer een vervanger voor de vracht moeten zoeken als ze er 1 of 2 wegtrekken want alle vrachtbakken van mp die maken goed wat uurtjes laat staan als ze er 1 of 2 wegtrekken.............
 
Geen excuses

Geen excuses

Geen excuses hoor, er gaan zoveel verhalen rond dat zelfs eigen personeel soms niet eens weet waar ze aan toe zijn en welke verhalen op waarheid berusten. Info sessies van de directie kan je nou eenmaal niet elke dag organiseren en elke dag liggen de kaarten/feiten/opties weer anders.

Feit blijft dat MP met de conversie mogelijkheden van de MD-11 een troef in handen heeft (naar de lease maatschappijen toe) dat men weldegelijk een reele optie heeft om de uitfasering van de B767 in te zetten, zonder daarbij het signaal af te geven dat ze afhankelijk zijn van de (huidige) leasemarkt.
Het zou dus zomaar kunnen zijn dat over een half jaar de leaseprijzen voor (laten we zeggen) een A330 gehalveerd zijn omdat worldwide vliegtuigen weggezet worden vanwege de brandstofprijzen. Leasemaatschappijen als ILFC en Aercap zien hun vloot liever vliegen bij een maatschappij dan gepakeerd in één of andere woestijn in de cocon. Dit heeft alles te maken met de waarde van je (lease)vloot.

MP heeft met deze MD-11 ombouw optie uitstel (tijd) voor zich zelf bewerkstelligd en hoeft zich nu op geen enkele wijze te committeren aan de leaseprijzen van dit moment (lees: op de vooravond van dat er een heleboel gaat gebeuren in luchtvaartland).

De loss op de vracht kan MP namelijk makkelijker ingehuurd worden (KLM) omdat dit een vliegtuigtype is die gelijk is aan de eigen vloot, met name voor de logistiek (aanvoerlijnen/loadcontrol), bemanningen (divisie) en niet in de laatste plaats dezelfde KLM/TD ondersteuning (routenetwerk) worldwide.
 
Back
Top