martinair

4x p/w HAV (uitbreiding)
6x p/w CUN (uitbreiding)
7x p/w MIA
Minder dan 3 freq p/w VRA/HOG/PUJ etc idem huidige timetable
7x p/w YVR (voor KL, MP stopt eigen dienst)
7x p/w YYZ (voor KL, MP stopt eigen dienst))
N.t.b. wetleases voor AF naar oud koloniale overzeese gebieden , bijv. MRU.

Maar 5 a 6 bestemmingen en ze zouden toch 2x per dag op Miami gaan vliegen?
 
Ik gok op.....Mei 2008!
--------------------------------------------------------------------------------------

Wat een crap...
Vanwaar zn uitspraak? details zijn altijd welkom natuurlijk...



Kan niet wachte tot die mooie A330s komen;)

cheers and regards:rt:
 
Mufty,

als je nou eens beter je huiswerk doet en je eens
verdiept in mp dan zou je zien dat er veel meer
bestemmingen zijn die worden aangedaan dan
5 a 6 stuks.

Je berichten zijn niet onderbouwd door feiten en
duidelijk vooringenomen. Wrok of zo???

Hou op a.u.b met het verzinnen en posten van onzin.

P.S. KLM betekent volgens mij nog altijd Kies Liever Martinair...
 
Mufty,

als je nou eens beter je huiswerk doet en je eens
verdiept in mp dan zou je zien dat er veel meer
bestemmingen zijn die worden aangedaan dan
5 a 6 stuks.

Je berichten zijn niet onderbouwd door feiten en
duidelijk vooringenomen. Wrok of zo???

Hou op a.u.b met het verzinnen en posten van onzin.

P.S. KLM betekent volgens mij nog altijd Kies Liever Martinair...


Ik reageer alleen op een bovenstaand bericht van Schmeissfliege en onderbouwd met feiten of niet, ik kan wel om je reactie lachen knul! :grijns:

Of moet je nu forum-Mamma Diana er bij gaan halen?

MP :stapelge:
 
Are you just acting or are you really a fool???:dozey:

Goed, punt. Back on topic:

er heeft nergens gestaan dat mp 2 keer per dag
naar MIA zou gaan vliegen. En waar die kisten vandaan
komen? Tja, who knows. KLM misschien?;)
 
Ik gok op.....Mei 2008!
--------------------------------------------------------------------------------------

Wat een crap...
Vanwaar zn uitspraak? details zijn altijd welkom natuurlijk...



Kan niet wachte tot die mooie A330s komen;)

cheers and regards:rt:

Hiermee doel ik op 100% "Koninklijke" .... (ipv de huidige 50%).
Had geen rekening gehouden dat ik dat verder moest uitleggen.....
 
Maar 5 a 6 bestemmingen en ze zouden toch 2x per dag op Miami gaan vliegen?


2x MIA is mij niets van bekend. Houd het maar op 1x p/d.
Overigens sluit ik niet uit dat er nog 7x CAI bij komt en wellicht TLV.
TLV wordt momenteel aangevlogen met 738/9 maar altijd mudjevol en payload restrcities , lees tonnen vracht en pax laten staan. CAI wordt aangevlogen met de 772 in Winter en 74E/744 in zomer. Veel volumevervoer.
CAI & TLV zijn high density routes voor vracht en m-class pax.
 
Ik reageer alleen op een bovenstaand bericht van Schmeissfliege en onderbouwd met feiten of niet, ik kan wel om je reactie lachen knul! :grijns:

Of moet je nu forum-Mamma Diana er bij gaan halen?

MP :stapelge:

Hier is ze al! Graag de toon matigen en niet persoonlijk worden/elkaar namen gaan noemen.
 
Heeft MP al registraties al geserveerd voor haar A330's? Zoals Bij de PH-MC.. is bijna alles uitgeschreven. Maar MP heeft wel sommige regristraties gebruikt voor haar voormalige A320's: PH-MPD, MPE en MPF. Bij 4 Boeing 747-400BCF's, PH-MPP, MPR, MPQ, MPS. Volgens mij gaat het om PH-MPG.MPH, MPI, MPJ. MPK, MPL, MPM, MPN, als aanvulling van toestellen, PH-MPO, PH-MPT,MPU,MPV en MPW. Het zou best goed kunenn dat de laatste PH-MP-registraties wordt gebruikt voor meer Boeing 747-400BCF's, later als ter vervanging van MD-11.
 
Heeft MP al registraties al geserveerd voor haar A330's? Zoals Bij de PH-MC.. is bijna alles uitgeschreven. Maar MP heeft wel sommige regristraties gebruikt voor haar voormalige A320's: PH-MPD, MPE en MPF. Bij 4 Boeing 747-400BCF's, PH-MPP, MPR, MPQ, MPS. Volgens mij gaat het om PH-MPG.MPH, MPI, MPJ. MPK, MPL, MPM, MPN, als aanvulling van toestellen, PH-MPO, PH-MPT,MPU,MPV en MPW. Het zou best goed kunenn dat de laatste PH-MP-registraties wordt gebruikt voor meer Boeing 747-400BCF's, later als ter vervanging van MD-11.

Martinair heeft in Feb 2002 alle registraties van PH-MPA tot en met PH MPZ geregistreerd. Zoals je al zei, de MPD MPE MPF zijn al gebruikt door de 320's, MPP MPR MPQ door de 747BCF. er blijven er een hoop over!
 
Bron?

En jij denkt dat de Israëli's dat gaan pikken?

Antwoord : Ja , ik denk dat het gebeuren gaat.



'Akkoord tussen EU en Israël over vrij vliegverkeer in de maak'

06-02-2008

TEL AVIV - De Europese Unie en Israël hebben woensdag (5 februari) een nieuwe stap gezet om vrij vliegverkeer mogelijk te maken. Volgens de Israëlische krant Haaretz gaat het om een voorlopig akkoord dat moet leiden tot meer concurrentie op de routes tussen EU-landen en Israël. In de huidige situatie is er sprake van bilaterale afspraken tussen Israël en de Europese lidstaten.

Volgens Shaul Mofaz, transportminister van Israël, kan een vrije markt zorgen voor veel lagere tarieven. Door de toenemende concurrentie is het mogelijk dat de huidige tarieven met dertig procent omlaag gaan, verwacht de minister.

In december maakten Israël en België al nieuwe afspraken over een vrij luchtruim tussen de landen.
 
Air France verkoopt zes Boeing 747-400's aan DVB Bank

06-02-2008

FRANKFURT - Deucalion aviation funds, een onderdeel van DVB Bank, heeft met Air France een Letter of Intent getekend over de aankoop van zes Boeing 747-400’s. De toestellen worden in 2009 en 2010 door Air France buiten gebruik gesteld, waarop Deucalion ze in Israël door IAI/Bedek laat ombouwen tot full freighters. Vervolgens worden ze geleased aan vrachtmaatschappijen.

De eerste Boeing 747-400 van Air France moet volgens planning in september 2009 zijn omgebouwd tot vrachtvliegtuig. De zes toestellen zullen het hart vormen van de activiteiten die Deucalion de komende vijf jaar onderneemt op het gebied van de zogeheten passenger to freighter conversion business. Deucalion bestelde eind januari bij Boeing acht 777 Freighters, die gaan vliegen voor de nieuwe joint-venture van Lufthansa Cargo en DHL.

Air France maakte vorig jaar al bekend dat het de 747-vloot gaat uitfaseren, zowel de passagiers- als de vrachtversies. Als vervanger is gekozen voor de Boeing 777-200F en de 777-300ER. De laatste 747 zal in 2012 de Air France-vloot hebben verlaten. De Franse luchtvaartmaatschappij heeft ook de Airbus A380 in bestelling.

ik denk dat deze bij mp terecht gaan komen !!
 
mp heeft laten weten zich te concentreren op het carribisch netwerk.
zie quoted persbericht (bron: reisrevue)
Zal dit inhouden dat MP ook stopt in Belgie of gaat MP juist meer naar de carribean vliegen vanuit brussel???

quote
Martinair stopt met vluchten naar Azië. 'We concentreren ons voorlopig op the Greater Caribbean met ons eigen netwerk. Daarmee gaan we in de passage weer een mooie toekomst tegemoet', aldus de MP-woordvoerder.



Onder meer de vluchten naar Colombo, Oman en Phuket worden gestaakt. Het Thaise vakantie-eiland Phuket werd afgelopen winter door Martinair aangevlogen in opdracht van Oad, TUI en Thomas Cook. 'In dit soort charteroperaties zien we niks meer. Tenzij touroperators met een goed voorstel komen, waarbij zij het volle risico over alle stoelen dragen', laat MP weten.

Dagelijks Curaçao
Komende winter vanaf 1 november vliegt Martinair dagelijks naar Curaçao, waarvan 3 keer per week in combinatie met Aruba. Dat is een forse capaciteitsuitbreiding.
Ook vliegt Martinair dagelijks naar Miami, de gateway in Florida. Voorts 5 keer per week Cancun en Cuba en 3 keer Domrep. Suriname blijft 2 keer per week.
In tegenstelling tot eerdere berichten is de nieuwe vice-president business planning van MP, Janneke Gökemeijer, niet afkomstig van Martinair, maar van KLM.
unquote
 
Als ik me goed herinner gaat Brussel aan het einde van het zomerseizoen eruit, en door het samenwerkingsverband (recent) met AAL kan de geleasde A320 per 1mei op MIA/SJO eruit. Hierdoor ook meer mogelijkheden naar de Bermuda's etc.

Azië zou evt terug kunnen komen als de touroperator het risico van evt. onverkochte stoelen op zich wil nemen (kleine kans dus).
 
MP/KLM

MP/KLM

SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij Martinair wordt mogelijk vijftig jaar na de oprichting een volledige dochter van KLM. Volgens Martinair-topman Paul Gregorowitsch loopt momenteel in Brussel de procedure die moet leiden tot de inlijving van Martinair bij Air France-KLM. “Er zijn verkenningsgesprekken gaande, en voor zover ik er op dit moment iets over kan zeggen verlopen die goed”, zei Gregorowitsch donderdag (15 mei) bij de presentatie van de jaarcijfers van zijn bedrijf.

bron: luchtvaartnieuws
 
Last edited:
Back
Top